نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

بازی Nier: Automata فعلاً برای ایکس باکس وان منتشر نمی‌شود

کارگردان Nier: Automata پیامی برای طرفداران‌اش فرستاده و تهیه‌کننده‌ی بازی هم روی عدم انتشار آن برای ایکس‌باکس وان تأکید کرده است.

بازی‌های ژاپنی این روزها حضور پررنگی در اخبار بازی دارند. این‌بار یوکو تارو (Yoko Taro)، کارگردان بازی Nier: Automata، پیامی ویدیویی و عجیب و غریب برای هواداران‌اش فرستاده که می‌توانید در ادامه تماشای‌اش کنید. تارو در این ویدیو از یک تیشرت رونمایی می‌کند که چهره‌ی امیل (Emil)، یکی از شخصیت‌های Nier، روی آن نقش بسته است. این تیشرت برای کسانی در نظر گرفته شده که نسخه‌ی Day One Edition بازی را برای پلی‌استیشن 4 پیش‌خرید کنند. این محصول از فروشگاه‌هایی مانند گیم، شاپ‌تو و آمازون قابل خریداری است.

| |

در این میان، یوسوکه سایتو (Yosuke Saito)، تهیه‌کننده Automata، تأیید کرد که استودیو پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames)، سازنده‌ی بازی، برای انتشار آن روی ایکس‌باکس وان برنامه‌ای ندارد. او گفت:

هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای جهت انتشار [Nier: ،Automata] برای این پلتفرم در کار نیست. دلیل اصلی این [رویکرد] آن است که ایکس‌باکس وان در بازار ژاپن وضعیت خوبی ندارد. در نتیجه، این‌طور تصمیم گرفته شد که به‌جای تقسیم کردن نیروی‌مان میان دو پلتفرم، روی پلی‌استیشن 4 متمرکز شویم.

سایتو این‌طور ادامه داد:

بزرگترین مزیتی که در توسعه‌دادن [بازی] بر اساس یک پلتفرم وجود دارد این است که ناچار نشده‌ایم تا زمان‌مان را تقسیم کنیم و توانسته‌ایم بیشتر روی کیفیت تمرکز کنیم. در اینجا موضوع برتر بودن یکی از پلتفرم‌ها نسبت به دیگری مطرح نیست؛ بلکه مسأله این است که از منظر بازی‌سازی می‌شود با وجود یک پلتفرم، زمان بیشتری را [به بازی] اختصاص داد.

نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بازی Nier: Automata از ۱۷ اسفند (۷ مارس) در آمریکای شمالی عرضه می‌شود و از ۲۰ اسفندماه هم به اروپا راه پیدا می‌کند. انتظار می‌رود که نسخه‌ی پی‌سی بازی هم طی سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده