نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹

کمپانی HTC روی هدست واقعیت مجازی جدیدی برای گوشی های هوشمند کار می‌کند

گویا HTC به دنبال آن است که نوع تازه‌ای از هدست‌های واقعیت مجازی را برای دستگاه‌های موبایل تولید کند.

آن‌طور که از اخبار فناوری برمی‌آید کمپانی تایوانی HTC سرگرم توسعه دادن نوع جدیدی از هدست‌های واقعیت مجازی است. به‌گزارش وب‌سایت CNET، چیا-لین چانگ (Chia-lin Chang)، مدیر ارشد مالی اچ‌تی‌سی، به‌تازگی این موضوع را مطرح کرده و گفته است که محصول فوق با اسمارت‌فون پرچم‌دار و جدید کمپانی‌اش، یعنی U Ultra، سازگاری خواهد داشت. البته وی به جزئیات اشاره‌ای نداشته و نگفته که این هدست چه زمانی به بازار راه خواهد یافت.

ظاهراً ساخته‌ی جدید HTC نسبت به هدست سامسونگ Gear VR (که کاملاً به توان پردازشی اسمارت‌فونی که درون‌اش قرار می‌گیرد متکی است) ساختار پیچیده‌تری دارد. سامسونگ اخیراً اعلام کرده بود که جمعا بیش از پنج میلیون دستگاه Gear VR را روانه‌ی بازار کرده است.

دستگاهی که HTC روی‌اش کار می‌کند، به‌دلیل دسته‌ای که در آن قرار می‌گیرد، قاعدتاً باید با Gear VR سامسونگ و Daydream View گوگل وارد رقابت شود. به‌گفته‌ی چانگ، کمپانی تایوانی قصد دارد تا شکافی را که میان محصولاتی مانند Gear VR و هدست‌های مبتنی بر پی‌سی وجود دارد پر کند. یادآوری می‌کنیم که HTC همان شرکتی است که اسمارت‌فون پیکسل گوگل را، که اولین دستگاه سازگار با Daydream View به شمار می‌رود، تولید کرده است. هدست واقعیت مجازی HTC Vive هم، که به‌دست کمپانی تایوانی و برای کاربران رایانه‌های شخصی ساخته شده، از بهار ۲۰۱۶ به بازار راه پیدا کرده و به‌گفته‌ی استفانی لاما، تحلیلگر SuperData Research، تا امروز پیشروی بازار در حوزه‌ی خودش بوده است.

در این میان، اچ‌تی‌سی بیانیه‌ای را با این مضمون ارسال کرده است:

طی گفت‌وگویی که اخیراً انجام شد، چیا-لین چانگ به این ایده اشاره داشت که رویکردهای گوناگونی برای پیاده‌سازی واقعیت مجازی وجود دارد؛ رویکردهایی که از [ساختن تجهیزات و محتویات] ۳۶۰ درجه‌ای موبایل تا [فراهم کردن تجربه‌های] فراگیر در مقیاس اتاق‌ها، یعنی [تولید] محصولی مانند Vive، و همین‌طور هرچه که میان آن‌ها جای می‌گیرد را شامل می‌شود. ما در جایگاه HTC نسبت به بیشتر کمپانی‌ها آمادگی بیشتری داریم تا کل این طیف را پوشش بدهیم.

از دیدگاه استفانی لاما، نقش دستگاه‌های موبایل در اقبال مصرف‌کنندگان به‌سوی واقعیت مجازی، رفته‌رفته پررنگ‌تر می‌شود و اچ‌تی‌سی می‌خواهد مطمئن شود که در این روند روبه‌رشد سهمی خواهد داشت. به‌گفته‌ی لاما:

آن‌ها با [تولید اسمارت‌فون‌های] پیکسل و U Ultra راهی پیدا کردند تا دوباره جای‌پای‌شان را در حوزه‌ی موبایل محکم کنند… و با موج واقعیت مجازی موبایل همراه شوند.

کمپانی HTC در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۲۰ هزار هدست واقعیت مجازی را به فروش رسانده و SuperData انتظار دارد که این عدد در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۱.۳ میلیون دستگاه برسد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده