// چهار شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

معرفی بازی موبایل ایرانی هلکوپتر نجات

با زومجی برای معرفی بازی موبایل ایرانی «هلیکوپتر نجات» که یک ماجراجویی کوتاه برای نجات غیرنظامی‌های درگیر در جنگ هستند همراه شوید.

اینکه بخواهیم در رابطه با یک بازی کوتاه اما سرگرم‌کننده‌ی ایرانی بنویسیم واقعیت کار چندان راحتی به نظر نمی‌رسد. بازی‌های ایرانی هر روزه در حال پیشرفت هستند و اکنون شاهد فعالیت‌های جدی‌ برخی استودیو‌های مطرح در حوزه‌ی بازی‌های موبایل هستیم. با این حال، ساخت بازی‌های ویدیویی اکنون به صورت فردی یا حداقل در تیم‌های چندنفره و کوچک نیز ادامه دارد. از جمله‌ی این تیم‌های کوچک می‌توان به تیم توسعه‌ی بلک‌پاون (BlackPawn) اشاره کرد که توانسته‌اند یک بازی دوبعدی زیبا و مینیمال را منتشر کنند. بازی «هلیکوپتر نجات»‌ ساخته‌ی میلاد دورباش و سعید کاظمی‌پور،‌ بازیکنان را به یک ماجراجویی محدود برای نجات جان غیر نظامی‌ها می‌برد. در این بازی باید با به پرواز درآوردن بالگرد خود و رسیدن به غیر نظامی‌ها طناب نجات را برای انتقالشان به مرکز فرماندهی رها کنید.

هلیکوپتر نجات زومجی

می‌توانید با خرید تجهیزات جدید هلیکوپتر را به تیربار مجهز کنید

از جمله ویژگی‌های بازی اندروید هلیکوپتر نجات می‌توان به طراحی متفاوت مراحل و دو نوع دشمن اشاره کرد. بازی در چهار بخش، هر کدام شامل چهار مرحله خلاصه می‌شود که هر بخش دارای طراحی و شکل ظاهری متفاوتی برای دشمنان است. البته ظاهر تنها تغییر هر مرحله نبوده و جایگیری غیر نظامی‌ها نیز متفاوت است. به عنوان مثال، به ویژه در مراحل پایانی باید غیر نظامی‌ها را از مکانی میان دو خانه خارج کنید که با کمی اشتباه هلیکوپتر شما به سرعت منفجر می‌شود. نیروهای دشمن نیز در دو شکل تانک و ضد هوایی خلاصه می‌شوند که البته با پیشروی در مراحل به ویژه تانک‌ها تیرهای خود را با سرعت بیشتری شلیک می‌کنند. البته هلیکوپتر شما یک هلیکوپتر نجات ساده نیست، با رساندن هر شهروند به مرکز فرماندهی تعداد مشخصی سکه را دریافت می‌کنید که با جمع‌آوری آنها قادر به خریداری سلاح و ویژگی‌های بیشتر هستید. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به ظرفیت بیشتر هلیکوپتر، سپر محافظ، تیربار و درخواست بمباران زمین اشاره کرد.

هرچند با یک بازی رایگان روبرو هستیم و در واقع بدون انجام خرید‌های برنامه‌ای نیز می‌توانید مراحل را تمام کنید، با این حال، خرید‌های درون برنامه‌ای بسیار ارزان بازی امکان خریداری سکه‌ی بیشتر را برای خریداری تجهیزات هلیکوپتر می‌دهد. در کنار موانع میان راه و حمله‌ی ضدهوایی‌ها باید توجه داشته باشید که هلیکوپتر نجات حجم بنزین معینی دارد. با تمام شدن بنزین هلیکوپتر به سرعت ارتفاع کم‌کرده و در نهایت سقوط می‌کند. بلک‌پاون برای آسان‌تر کردن انتقال شهروندانی در نقاط دوردست، امکان افزایش دوبرابری باک بنزین را نیز فراهم کرده است که با پرداخت تعداد مشخصی سکه می‌توانید آن را خریداری کنید.

هلیکوپتر نجات زومجی

مراحل همانطور که گفته شده در چهار بخش، جنگل، کویر، کوهستان برفی و شهر دنبال می‌شود. با اتمام هر مرحله باید پول مورد نیاز جهت آزاد شدن مرحله‌ی بعدی را پرداخت کنید. بازی هچمنین دارای سیستم لیدربورد برای رقابت در سرعت نجات ۵۳ غیرنظامی در مجموع مراحل است که با توجه به قابلیت انتخاب نام می‌توانید با نجات سریع غیرنظامی‌ها رکورد خود را با سایر بازیکنان به اشتراک بگذارید.

در مجموع، بازی هلیکوپتر نجات که از قضا در «دومین جشنواره نرم افزار های موبایل ایران» به عنوان بهترین برنامه در گروه بازی از دید کاربران انتخاب شده، یکی از بازی‌های زیبای دو بعدی حاضر در دسته‌ی بازی‌های موبایل ایرانی محسوب می‌شود. علی‌رغم کمی سخت بودن کنترلر هلیکوپتر به ویژه برای فرود و جلوگیری از برخورد با موانع سر راه، تجربه‌ی کوتاه مدت این بازی برای من شیرین و لذت‌بخش بود.

دانلود بازی هلیکوپتر نجات


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده