نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: بازگشت دوباره GTA V به صدر

بازی GTA V این هفته توانست دوباره صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان را از آن خود کند و به یک رکورد فوق‌العاده دست پیدا کند.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد، بازی Grand Theft Auto V سه سال پس از انتشارش، توانست دوباره به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود و به یکی از ۵ بازی‌ای تبدیل شود که توانسته حداقل ۱۲ هفته به صدرنشین پرفروش‌ترین بازی‌های انگلستان تبدیل شود.

در مکان دوم جدول این هفته، بازی تازه منتشر شده NiOh را می‌بینیم. این بازی توسط استودیو تیم نینجا ساخته شده و وظیفه نشر آن بر عهده سونی و کویی تکمو بوده است و به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شده است. تمام این فعل و انفعالات بالای جدول باعث شد که Resident Evil 7، صدر نشین هفته گذشته، با دو پله سقوط به جایگاه سوم رضایت دهد. مکان چهارم هم در اختیار بازی فیفا 17 قرار گرفته است که این بازی با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته این جایگاه را به خود اختصاص داده است. مکان پنجم جدول این هفته اما دستخوش تغییر نشده است و Call of Duty: Infinite Warfare کماکان در این مکان قرار گرفته است.

دو بازی Battlefield 1 و Rocket League، نسبت به هفته گذشته جایگاه‌های خود را با یکدیگر تعویض کردند و به ترتیب در مکان‌های ششم و هفتم قرار گرفته‌اند. یکی از سقوط‌های زیاد این هفته، مربوط به بازی Hitman: The Complete First Season بود. این بازی با ۴ پله سقوط نسبت به هفته گذشته، در جایگاه هشتم قرار گرفت. بازی‌های Overwatch و Watch Dogs 2، دو بازی‌ای بودند که در آخرین مکان‌های جدول بازی‌های پرفروش این هفته انگلستان قرار گرفتند و هر دو نیز بازی‌هایی بودند که دوباره وارد ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شده‌اند. Overwatch از جایگاه یازدهم به جایگاه نهم و Watch Dogs 2 از جایگاه ۱۲ به جایگاه دهم رسید.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۱۱ فوریه (۲۳ بهمن) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۲

Grand Theft Auto V

دوازدهمین صدرنشینی بازی پس از سه سال گذشتن از زمان انتشار
۲-NiOhدستیابی به مکان دوم در هفته اول انتشار
۳۱

Resident Evil 7: Biohazard

-
۴۳

FIFA 17

-
۵۵Call of Duty: Infinite Warfare-
۶۷

Battlefield 1

-
۷۶

Rocket League

-
۸۴Hitman The Complete First Season-
۹۱۱Overwatchورود دوباره به جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان

۱۰۱۲Watch Dogs 2ورود دوباره به جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته:

Nioh

NiOh

بازی NiOh، یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که توسط استودیو تیم نینجا به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه شده است. این بازی در ماه جاری میلادی توسط کویی تکمو با همکاری سونی منتشر شد. داستان بازی NiOh در صده ۱۶۰۰ و در بازه زمانی خیالی سنگوکو جریان دارد.

ساخت این بازی از سال ۲۰۰۴ شروع شد و از آن زمان تا به حال، داستان آن بارها دستخوش تغییر شده است. در سال ۲۰۱۲، به دلیل اینکه کو شیبوساوا، از پیشرفت بازی راضی نبود، امتیاز آن را به استودیو تیم نینجا سپرد و این استودیو چهار سال را برای ساخت محصول نهایی صرف کرد.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده