نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۲

صبحت های رئیس ایکس باکس در رابطه با پشتیبانی از ماوس و صفحه کلید

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، اعلام کرده که آنها قصد دارند ابزار این ویژگی را در اختیار سازندگان قرار دهند و تصمیم را بر عهده آنها بگذارند.

چندی پیش بود که جف کاپلان، کارگردان بازی Overwatch، در رابطه با قابلیت استفاده از ماوس و صفحه کلید در کنسول‌ها صحبت‌هایی را انجام داده بود و اعلام کرده بود که بلیزارد در حال رایزنی با سونی و مایکروسافت است تا بتوانند به نتیجه‌ای برای پیاده‌سازی این قابلیت برروی کنسول‌ها برسند. حال فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، در حساب رسمی توییتر خود، در این رابطه حرف زده و اعلام کرده که با اینکه قابلیت می‌تواند باعث برتری در برخی از بازی‌ها شود، اما در نهایت و به طور کلی آنها قصد دارند این قابلیت را در اختیار استودیوها قرار دهند تا آنها بتوانند خود در رابطه با استفاده از این ویژگی تصمیم بگیرند.

کاپلان، پیش از این در رابطه با این قابلیت گفته بود که استفاده از صفحه کلید و ماوس در کنسول‌ها، باعث می‌شود استفاده‌کنندگان از این ابزار برتری فاحشی نسبت به دیگر بازیکنان به دست بیاورند و آنها نگرانی خود را با سونی و مایکروسافت نیز در میان گذاشته‌اند. بلیزارد از سونی و مایکروسافت درخواست کرده که یا به صورت کامل این ویژگی را برروی کنسول‌های خود قرار دهند یا بازیکنان را به طور کامل از استفاده از این ابزار منع کنند.

در حال حاضر، کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت، به صورت رسمی از صفحه کلید و ماوس پشتیبانی نمی‌کنند با این حال برخی از گیمرها، راه‌هایی را برای استفاده از این ابزار برروی کنسول‌ها پیدا کرده‌اند. فیل اسپنسر، ابراز امیدواری کرده است که اضافه کردن این ویژگی می‌تواند باعث محبوبیت بیشتر باز‌ی‌های استراتژی برروی کنسول‌ها شود.

در دیگر اخبار مربوط به بازی اورواچ، بلیزارد اخیرا اعلام کرده است که تعداد بازیکنان بازی، از مرز ۲۵ میلیون نفر گذشته است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده