نویسنده: محسن وزیری
// یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲

حمایت هاروی واینستاین تهیه کننده معروف هالیوود از فیلم فروشنده

هاروی واینستاین، تهیه‌کننده‌ی فیلم‌هایی چون پالپ فیکشن و دار و دسته‌ی نیویورکی، از فیلم فروشنده و اصغر فرهادی حمایت کرده است.

رئیس شرکت واینستاین در مراسمی تحت عنوان «قدرت فیلم و تصاویر متحرک» که در لندن برگزار شد، ضمن اعتراض به سیاسیت‌های جدید دونالد ترامپ، از اصغر فرهادی کارگردان فیلم نامزد اسکار فروشنده حمایت کرد. واینستاین که یکی از دوستان نزدیک و صمیمی کوئنتین تارانتینو است، در سخنرانی خود گفت:

اگر این ممنوعیت به هر شکلی ادامه پیدا کند، فاجعه خواهد بود. ما تأثیر این حرکت را بر فیلم فوق‌العاده‌ی فروشنده دیده‌ایم. کارگردان فیلم در حال حاضر احتمالاً می‌تواند به آمریکا بیاید اما پیش از دستور دادگاه نمی‌توانست. شما با این حرکت استعدادها را از دست می‌دهید، مخصوصاً کارگردانی که فیلم‌اش نامزد اسکار شده و در سال ۲۰۱۲ هم این جایزه را برده است.

فیلم‌های ایرانی مثل فروشنده در متحد کردن مردم تأثیر بسیاری دارند، بیشتر از آزمایش موشک‌های بالستیک.

ما می‌توانیم به فروشنده اشاره کنیم و بگوییم: این فیلم توسط یک فیلمساز ایرانی ساخته شده، بازیگران ایرانی در آن بازی کردند، ببینید مردم مشغول به چه کاری هستند، ببینید این کارگردان عالی چه کاری کرده است.

اصغر فرهادی پیش از این اعلام کرده بود که در مراسم اسکار 2017 شرکت نخواهد کرد. هشتاد و نهمین اسکار در تاریخ ۲۶ فوریه (بامداد دوشنبه نهم اسفند) با اجرای جیمی کیمل برگزار خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده