// شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

گزارش مالی کمپانی یوبی سافت منتشر شد

کمپانی یوبیسافت گزارش مالی خود در سه‌ ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷ منتهی به ۳۱ دسامبر (۱۱ دی) را منتشر کرد.

کمپانی Ubisoft که ۳۰ سال پیش در کشور فرانسه تاسیس شده و تا‌کنون مجموعه‌های مشهور و پر‌فروشی از جمله Assassin's Creed ،Far Cry ،Prince of Persia و Watch Dogs را به بازار‌های جهانی عرضه کرده است، در اقدامی گزارش مالی سومین سه‌ماهه سال مالی ۲۰۱۶‌‌-‌۲۰۱۷ را منتشر کرده است.

به‌مانند فصل‌های گذشته، در دوره مذکور نسخه پلی‌استیشن 4 بازی‌های این کمپانی فرانسوی بیش از دیگر پلتفرم‌ها فروش داشته و ۴۶ درصد از فروش کلی بازی‌ها را به خود اختصاص داده است.. همچنین میزان فروش بازی‌های این پلتفرم نسبت به سه‌ماهه و نه‌ماهه گذشته نیز با افزایش رو‌به‌رو شده است. پس از پلی‌استیشن 4 دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی به تر‌تیب با ۲۶ و ۱۳ درصد قرار دارند. جدول فروش بازی‌های کمپانی یوبی‌سافت بر‌اساس پلتفرم را در زیر مشاهده می‌کنید:

گزارش مالی یوبی سافت

کمپانی یوبی‌سافت در ادامه میزان فروش آثار خود بر‌اساس مناطق جغرا‌فیایی را در سه بخش اروپا، آمریکای شمالی و دیگر مناطق منتشر کرده که آمریکای شمالی با ۴۴ درصد صدر‌نشین این بخش است. با این‌حال سهم این منطقه در فروش محصولات کمپانی یوبی‌ سافت نسبت به سه‌ ماهه سوم سال گذشته مالی به میزان سه درصد کاهش پیدا کرده است. میزان فروش کمپانی یوبیسافت به تفکیک مناطق جغرافیایی در زیر قابل مشاهده است:

گزارش مالی یوبی سافت

فروش بازی‌های یوبی‌سافت تنها در بخش «دیگر مناطق جهان» با افزایش نسبت به سال گذشته روبه‌رو شده است

علاوه بر دو جدول بالا، کمپانی یوبی‌سافت جزئیات مختلفی از عملکرد بازی‌های این کمپانی منتشر کرده که از بین آن‌ها می‌توان به انتشار بازی South Park: The Fractured But Whole در بازه زمانی یک آوریل ۲۰۱۷ تا ۳۱ مارس ۲۰۱۸ (۱۲ فروردین ۱۳۹۶ تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۷)، بهبود میزان فروش بازی Watch Dogs 2، فراتر از انتظار ظاهر شدن بازی Steep و ۱۵ میلیون بازیکن ثبت شده در بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege اشاره کرد. دیگر جزئیات منتشر شده این کمپانی به شرح زیر است:

  • میزان فروش بازی‌ها در سه‌ماهه سوم برابر با ۵۲۹٫۳ میلیون یورو و در نه‌ ماهه اول برابر با ۸۱۱٫۳ میلیون یورو است
  • تعداد بازیکنان افزایش قابل‌توجهی داشته است: تعداد بازیکنان فعال ماهیانه ۳۳ درصد در دوره نه‌ماهه افزایش یافته، بازیکنان ثبت شده بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege به ۱۵ میلیون نفر رسیده و رکورد بازیکنان فعال روزانه را شکسته و تعداد بازیکنان فعال روزانه بازی Tom Clancy’s The Division به میزان ۲%۱۵۲٫۳ درصد افزیش داشته‌اند
  • میزان در‌آمد و سود دوره‌ای رشد قابل توجهی داشته است: بازی‌های منتشر شده در دوره قبل در دوره نه‌ماهه ۵۷٫۱ درصد از فروش کلی (سال گذشته ۳۶٫۵ درصد) را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین فروش این دسته از بازی‌ها نسبت به سال گذشته ۶۴٫۷ درصد رشد کرده و به در‌آمد ۴۶۲٫۹ میلیون یورو رسیده‌اند. فروش دیجیتالی بازی‌ها در دوره نه‌ماهه ۴۷٫۲ درصد از فروش کلی (سال گذشته ۲۷ درصد) را در اختیار دارند و در‌آمد این بخش با ۸۴٫۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته به رقم ۳۸۳ میلیون یورو رسیده است
  • خرید‌های مستمر بازیکنان ۱۴۰ درصد افزایش داشته و به رقم ۱۶۹٫۹ میلیون یورو، معادل ۲۰٫۹ درصد از کل در‌آمد (سال گذشته ۹٫۲ درصد) رسیده است
  • در‌آمد عملیاتی هدف بدون رعایت استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRS) برای کل سال ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷ تایید شده و سود مورد‌نظر به این صورت تغییر داده شده است: میزان فروش مورد‌نظر بین ۱۴۵۵ میلیون یورو تا ۱۴۹۵ میلیون یورو (پیش از این ۱۶۱۰ میلیون یورو تا ۱۶۷۰ میلیون یورو) است. در‌آمد عملیاتی هدف بدون رعایت استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی بین ۲۳۰ میلیون یورو تا ۲۵۰ میلیون یورو و حاشیه سود عملیاتی بین ۱۵٫۸ درصد تا ۱۶٫۷ درصد (پیش از این ۱۴٫۳ درصد تا ۱۵ درصد) تعیین شده است
  • اهداف سال ۲۰۱۸‌-‌۲۰۱۹ تایید شده است
  • فروش بازی Watch Dogs 2 در حد انتظارات نبوده اما روند فروش رو به رشد است
  • بازی Steep فرا‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شده، بوده است
  • بازی South Park: The Fractured But Whole برای انتشار در سال مالی ۲۰۱۷‌-‌۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است
بازیکنان ثبت شده بازی Tom Clancy’s Rainbow Six Siege به ۱۵ میلیون نفر رسیده است

ایو گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت در بیانیه‌ای وضعیت فعلی این کمپانی را شرح داده که به شرح زیر است:

ما با موفقیت توانسته‌ایم مسیر تحویل به یک کمپانی در‌آمدزا و سود‌آور را طی کنیم. تاثیرات مثبت این تحول قابل توجه هستند. این تاثیرات نشان می‌دهند که ما تا چه حد از برنامه توسعه دیجیتال، به عنوان یکی از عناصر کلیدی اهداف سه‌ساله، جلو‌تر هستیم.

جامعه بازیکنان ما به سرعت در حال رشد و گسترش است. ما توانسته‌ایم که با بیش از ۳۳ درصد افزایش بازیکنان فعال ماهیانه نسبت به سال گذشته، رکورد جدیدی در میزان مشارکت بازیکنان به ثبت برسانیم.

تعداد بازیکنان روزانه بازی Rainbow Six Siege به بالا‌ترین حد خود رسیده و در مقایسه با بازی‌هایی که طی ۱۴ ماه گذشته عرضه شده‌اند عملکرد استثنایی داشته است. بازی The Division به جلب نظر مخاطبین ادامه داده و در پایان ماه دسامبر تعداد بازیکنان این بازی بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

نتیجه این امر شکسته شدن دو رکورد فروش بازی‌های منتشر شده در دوره‌های قبل و در‌آمد حاصل از فروش دیجیتالی در سه‌ماهه سوم است. همچنین شاهد افزایش قابل‌توجهی در میزان خرید‌های مستمر بازیکنان بودیم.

با در نظر گرفتن اثرات مثبت تحول و قرار دادن آن در کنار عملکرد موفق و کنترل دقیق هزینه‌ها، ما توانسته‌ایم که به هدفمان که همانا شکستن رکورد در‌آمد عملیاتی و حاشیه سود عملیاتی در سال مالی ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷ است‌، دست پیدا کنیم. با این‌حال میزان فروش این سال مالی کمتر از انتظارات بوده است.

اهداف سال مالی ۲۰۱۷‌-‌۲۰۱۸ در اواسط ماه می اعلام خواهد شد. در حالی که یک محیط رقابتی در انتظار ماست، این اهداف شامل افزایش در سود و در‌آمد خواهد بود.

در بلند مدت، در صورت اجرای موفقیت آمیز برنامه فعلی ما اطمینان داریم که در سال مالی ۲۰۱۸‌-‌۲۰۱۹ به اهداف مورد‌نظر دست پیدا خواهیم کرد. در واقع، در پایان سال مالی ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷ انتظار داریم که به حدود ۴۵ درصد ازدر‌آمد حاصل از فروش دیجیتالی بازی‌ها و ۱۷ درصد از خرید‌های مستمر بازیکنان تعیین شده برای سال مالی ۲۰۱۸‌-‌۲۰۱۹ برسیم.

کمپانی یوبی‌سافت در فصل سوم سال مالی جاری دو رکورد تجاری جدید به ثبت رسانده است

کمپانی یوبی‌سافت چشم‌انداز سه‌ماهه جاری و سال مالی کامل را منتشر کرده است:

سال مالی ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷

با توجه به ادامه تغییرات ساختاری مطلوب در کسب‌ و کار و حرکت به سوی یک کمپانی پر‌در‌آمد و سود‌آور، توانسته‌ایم به در‌آمد عملیاتی مورد‌نظر بدون رعایت IFRS یعنی بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ میلیون یورو در سال مالی ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷ دست پیدا کنیم و حاشیه سود عملیاتی بدون رعایت IFRS را به ۱۵٫۸ تا ۱۶٫۷ درصد (پیش از این ۱۴٫۳ تا ۱۵ درصد) افزایش دهیم.

انتظار می‌رود که میزان فروش بازی‌ها در سال مالی ۲۰۱۶‌-۲۰۱۷ بین ۱۴۵۵ میلیون یورو تا ۱۴۹۵ میلیون یورو باشد. پیش از این مبلغ مورد هدف ۱۶۱۰ میلیون یورو تا ۱۶۷۰ میلیون یورو اعلام شده بود. این تغییر به دلیل میزان فروش اعلام شده در سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷ و انتشار بازی South Park: the Fractured But Whole در سال مالی ۲۰۱۷‌-‌۲۰۱۸ انجام شده است.

فروش بازی‌ها در فصل چهارم سال مالی ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷

یوبی‌سافت انتظار دارد که در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۱۶‌-‌۲۰۱۷ مجموع فروش محصولات برابر با ۶۴۴ میلیون یورو تا ۶۸۴ میلیون یورو باشد. در دوره مشابه در سال مالی گذشته این رقم ۶۲۴٫۹ میلیون یورو بوده است.

در پایان کمپانی یوبی‌سافت لیست بازی‌هایی را که در سه‌ماهه فعلی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۷ (۱۱ فروردین ۱۳۹۶) عرضه خواهتد شد، منتشر کرده است:

گزارش مالی یوبی سافت


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده