نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

تلاش اپیک گیمز برای تحقق کراس پلی بین پی سی و کنسول ها

دونالد موستارد، مدیر نوآوری استودیوهای جهانی اپیک گیمز، در مراسم جوایز بازی سال ۲۰۱۷ در مورد بازگشت قابلیت کراس پلی بین پی‌سی و کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان سخن گفت.

در شهریورماه امسال اپیک گیمز به طور تصادفی قابلیت کراس‌پلی در بازی Fortnite را بین پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان محقق ساخت که پس از مدت کوتاهی و به دلیل مخالفت کمپانی سونی تصمیم به تغییر آن گرفت. حال و طبق تازه‌ترین اخبار بازی، دونالد موستارد، مدیر نوآوری استودیوهای جهانی اپیک گیمز، در مراسم 2017 The Game Awards در خصوص قابلیت بازی بین پلتفرمی صحبت‌هایی را ارائه کرد.

موستارد در این‌باره اظهار داشت که تجربه بازی Fortnite با دوستان واقعی لذت‌بخش‌تر است، ولی برخی از بازیکنان به دلیل «محدودیت پلتفرم‌ها» قادر به انجام این کار نیستند و به این خاطر از انجام بازی صرف نظر می‌کنند. ایشان در ادامه توضیح داد که بازیکنان «خواستار قابلیت کراس‌پلی» هستند و Epic Games برای تحقق آن «تمام تلاش خود» را به کار خواهد بست؛ زیرا «بازیکنان شایسته آن» هستند.

در آبان‌ماه امسال نیز آرون گرینبرگ، مدیر ارشد بازاریابی برند ایکس باکس، اعلام کرد که نسبت به قابلیت بازی بین پلتفرمی با کنسول پلی‌استیشن 4 همچنان خوش‌بین است و کمپانی سونی برای عملی ساختن این قابلیت نیاز به زمان کافی دارد.

اپیک گیمز در جریان مراسم جوایز بازی سال ۲۰۱۷ حالت جدیدی را برای بازی Fortnite معرفی کرد که امکان رقابت بازیکنان در قالب تیم‌های ۵۰ نفره را فراهم می‌سازد. این حالت هم‌اکنون به‌صورت محدود در دسترس بازیکنان قرار گرفته است و از تاریخ ۱۷ دسامبر امسال (۲۶ آذر) نسخه رسمی حالت ۵۰ در ۵۰ بازی Fortnite منتشر خواهد شد و تمام بازیکنان این بازی می‌توانند این حالت را تجربه کنند.

در حال حاضر بازی Fortnite در سه پلتفرم پی سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در دسترس است. شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده