// دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸

شایعه: AMD از حافظه GDDR6 برای کارت گرافیک های بعدی خود استفاده می‌کند

طبق شایعات سخت‌افزاری منتشر شده، کمپانی AMD برای کارت گرافیک‌های بعدی خود از حافظه‌های سریع و قدرتمند GDDR6 استفاده خواهد کرد. 

بر اساس شایعاتی که اخیرا در مورد کمپانی AMD مطرح شده است به نظر می‌رسد این کمپانی می‌خواهد از حافظه‌های جدید GDDR6 برای کارت گرافیک‌های بعدی خود استفاده کند. طبق جدیدترین اخبار سخت افزار، یکی از کارمندان کمپانی AMD در صفحه لینکدین خود اعلام کرده که در حال کار روی کنترلر حافظه GDDR6 است که این نیز می‌تواند به شایعات مطرح‌شده رنگ و بوی واقعیت ببخشد.

همانطور که می‌دانید در حال حاضر کمپانی AMD از حافظه‌های HBM2 برای کارت گرافیک‌های خود استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، این کمپانی برای کارت گرافیک‌های رده بالای خود همچنان از HBM2 و برای کارت گرافیک‌های میان رده خود از حافظه‌های GDDR6 استفاده خواهد کرد. 

سامسونگ، Micron و SK Hynix (کمپانی‌های تولیدکننده حافظه‌های DRAM)، اعلام کرده‌اند که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۸ حافظه‌های GDDR6 را به بازار عرضه می‌کنند؛ بنابراین کمپانی AMD احتمالا پس از تولید انبوه و کاهش قیمت حافظه‌های GDDR6 توسط کمپانی‌های تولیدکننده حافظه‌های DRAM، می‌تواند برای کارت گرافیک‌های رده بالای خود نیز از حافظه‌های سریع و قدرتمند GDDR6 استفاده کند.

حافظه‌های GDDR6 در مقایسه با نسل فعلی حافظه‌های GDDR5 علاوه بر افزایش پهنای باند و سرعت انتقال داده‌ها، کم‌مصرف‌تر نیز شده‌اند. همانطور که می‌دانید حافظه‌های GDDR5 سرعتی برابر با 8Gbps دارند، در حالی که سرعت حافظه‌های GDDR6 تا 16Gbps افزایش یافته است. علاوه بر این حافظه‌های GDDR5 با ولتاژ 1.5V کار می‌کنند، در حالی که حافظه‌های جدید GDDR6 علاوه بر افزایش قدرت، با ولتاژ 1.3V کار خواهند کرد.

کمپانی AMD هنوز به صورت رسمی اخباری مبنی بر استفاده از حافظه‌های GDDR6 برای کارت گرافیک‌های بعدی خود را منتشر نکرده است و فعلا باید منتظر بمانیم تا خبر‌های رسمی از سوی این کمپانی مطرح سخت‌افزاری منتشر شود.

 


منبع Hardocp
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده