// سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۲

مارک والبرگ برای نخستین بار روی صندلی کارگردانی می‌نشیند

مارک والبرگ، ستاره‌ی بزرگ دنیای سینما و تهیه‌کننده مطرح سینما و تلویزیون، در نخستین تجربه‌ی کارگردانی خود فیلمی را با الهام از یک اتفاق واقعی، سال آینده جلوی دوربین خواهد برد.

مارک والبرگ، ستاره‌ی بزرگ دنیای سینما و از تهیه‌کنندگان مطرح سینما و تلویزیون، در صحبت‌های اخیر خود اعلام کرده که ممکن است در سال ۲۰۱۸، برای نخستین بار روی صندلی کارگردانی یک فیلم سینمایی بنشیند. او در جدیدترین فیلم خود با نام «همه پول های دنیا» (All the Money in the World) در نقش یک مامور سیا به نام فلچر چیس ظاهر شده که نمایش عمومی این اثر به‌تازگی آغاز شده است. البته همه پول‌های دنیا با حواشی خاصی نیز همراه بود؛ به طوری که در فاصله‌ی کوتاهی مانده به زمان نمایش فیلم، کوین اسپیسی از پروژه کنار گذاشته شده و کریستوفر پلامر جایگزین وی شد و در این میان، بازیگرانی همچون مارک والبرگ و میشل ویلیامز که سکانس‌های مشترک با اسپیسی داشتند، به‌ناچار به پروژه بازگشتند و مجددا به ایفای نقش‌های خود پرداختند که همین مسئله، ستایش ریدلی اسکات را از تعهد بازیگرانش در پی داشت.

All the Money in the World

والبرگ همچنین فیلم خونه بابا ۲ (Daddy's Home 2) را به کارگردانی شان آندرس روی پرده‌ی سینماها داشت که این اثر علیرغم نقدهای بسیار منفی‌ای که دریافت کرد تا به اینجای کار در سطح جهان به فروش ۱۶۷ میلیون دلاری دست یافته است. ترانسفورمرز: آخرین شوالیه (Transformers: The Last Knight) به کارگردانی مایکل بی، دیگر اثر والبرگ بود که در اوایل تابستان سال جاری به نمایش درآمد و با وجود شکست در فروش داخلی، در نمایش جهانی خود به فروش قابل قبولی دست یافت.

مارک نزدیک سه سال است که در زمینه‌های مختلف دنیای هنر مشغول به فعالیت است. او از سن ۱۶ سالگی با کمک برادر بزرگ‌ترش وارد عرصه‌ی موسیقی شد و پش از مدتی نام مارکی مارک را برای خود انتخاب کرد و در ادامه به همراه چند رپر دیگر، گروه مارکی مارک و فانکی بانچ (Marky Mark and the Funky Bunch) را تشکیل داد. او مدتی نیز عرصه‌ی مدلینگ را تجربه کرد و پس از آن به طور جدی وارد دنیای بازیگری شد. شب‌های خوشگذرانی (Boogie Nights) به کارگردانی پل توماس اندرسون، برای نخستین بار والبرگ را به‌عنوان بازیگری بااستعداد به علاقه‌مندان سینما معرفی کرد و با رهنمون کردن وی به پروژه‌های دیگر، آینده‌ی روشنی را برای او رقم زد. از آن دوران به بعد، والبرگ همواره بین پروژه‌های عظیم هالیوودی و فیلم‌های مستقل و منتقد پسند در رفت و آمد بوده است. او این اواخر، تمرکز ویژه‌ای روی تولید فیلم و سریال دارد و در آثار متفاوتی به‌عنوان بازیگر و تهیه‌کننده با کارگردانانی نظیر پیتر برگ به همکاری پرداخته است. مارک به واسطه‌ی بازی در فیلم The Departed به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و تهیه‌کنندگی فیلم مشت‌زن (The Fighter) به کارگردانی دیوید او راسل، دو مرتبه نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

All the Money in the World

والبرگ در مصاحبه‌ی خود با وبسایت کولایدر اشاره کرده که دیگر وقت آن رسیده تا گام جدیدی را در مسیر هنری خودش بردارد و از این‌رو به فکر کارگردانی کردن یک فیلم سینمایی است. او توضیحات زیادی را درباره‌ی فیلم خود ارائه نکرده، اما با وجود این می‌گوید که تولید کار را از اوایل سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد کرد و ایالت ویسکانسین را نیز برای محل تصویربرداری کار در نظر گرفته است. مارک فیلمنامه‌ی خود را که بر اساس یک اتفاق واقعی نوشته شده، اخیرا به پیتر برگ نشان داد و حالا نگران این است که برگ اصرار داشته باشد که خودش این فیلم را نیز کارگردانی کند.

Mark Wahlberg

والبرگ و برگ پیش از این در فیلم‌های تنها بازمانده (Lone Survivor)، دیپ‌واتر هرایزن (Deepwater Horizon) و روز میهن‌پرستان (Patriots Day) با هم همکاری داشته‌اند و فیلم جدید آنها، مایل ۲۲ (Mile 22) نیز این روزها مراحل تصویربرداری خود را سپری می‌کند. داستان این فیلم درباره‌ی یک افسر سیا با بازی والبرگ است که باید با همکاری پلیسی اندونزیایی با بازی ایکو اویس، از یک فساد سیاسی پرده‌برداری کند.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده