نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل Oddworld: New 'n' Tasty

Oddworld: New 'n' Tasty که پیش از این برای کامپیوتر و کنسول‌ها منتشر شده بود، اخیرا برای اندروید و آیفون نیز منتشر شده و در این مطلب آن را معرفی خواهیم کرد.

اگر از جمله گیمر‌های قدیمی باشید، احتمالا نام سری Oddworld را شنیده یا آن را تجربه کرده‌اید؛ سری‌ای که اولین نسخه آن در سال ۱۹۹۷ تحت نام Oddworld: Abe's Oddysee منتشر شد و بعد‌ها چندین دنباله نیز برای این بازی عرضه شدند. سری Oddworld در سبک پلتفرمر است و در آن، باید یک مودوکن به نام اِیب را هدایت کنید که سعی می‌کند هم‌نوعانش را از کارخانه‌ای که در آن به بردگی گرفته شده‌اند، نجات دهد. آخرین نسخه‌ای که تا به امروز از این بازی منتشر شده، Oddworld: New 'n' Tasty است که ابتدا در سال ۲۰۱۴ برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد و یک سال بعد در دسترس کاربران کامپیوتر و ایکس‌باکس وان نیز قرار گرفت. این بازی که در اصل یک بازسازی از نسخه اول این سری است، اخیرا برای اندروید و آیفون هم منتشر شده است و در این مطلب بیش‌تر با این بازی آشنا خواهیم شد.

بازی اندروید و آیفون Oddworld: New 'n' Tasty حجمی بیش از یک و نیم گیگابایت دارد و همین کافی است تا بدانیم که با یک بازی بزرگ طرف هستیم. در واقع سازندگان همان نسخه‌ای را که پیش‌تر برای پی‌سی و کنسول‌ها منتشر کرده بودند، روی موبایل پورت کرده‌اند و فقط یک سری تغییرات در زمینه کنترل بازی اعمال شده تا با صفحه نمایش لمسی گوشی‌ها سازگارتر باشد. در این بازی همان‌طور که در مقدمه هم اشاره کردیم، کنترل شخصیت ایب را بر عهده خواهید گرفت. ایب در بازی وظیفه دارد که دیگر مودوکن‌های گرفتار در این کارخانه را نجات دهد که البته این کار به هیچ‌وجه آسان نیست.

بازی اندروید و آیفون Oddworld: New 'n' Tasty

بازی حجمی بیش از یک و نیم گیگابایت دارد و همین باعث شده که در آن شاهد گرافیک خیلی خوبی باشیم

Oddworld: New 'n' Tasty یک بازی پلتفرمر است که در آن، شخصیت اصلی یعنی ایب فاقد تجهیزاتی مثل تفنگ است و به همین دلیل هم برای از بین بردن دشمنانش باید از فکر خودش استفاده کند. برای مثال یکی از قابلیت‌های ایب راه رفتن بدون صدا است و در صورتی که نگهبانی خوابیده باشد، باید از این طریق از کنارش رد شوید. یا ایب قادر به تعامل با یک سری اجسام محیطی است که مثلا باعث می‌شوند قسمتی از مسیر حرکت نگهبانی باز شود و وی از روی پلتفرم به پایین سقوط کند و بمیرد. پازل‌های بازی را بیش‌تر چنین مواردی تشکیل می‌دهند و باید سعی کنید ضمن بهره بردن از قابلیت‌هایی مثل پرش برای رسیدن به محیط‌های جدید، با استفاده از هوش‌تان دشمنان را هم از بین ببرید. از طرف دیگر ایب پس از مدتی قابلیت کنترل یک نوع از دشمنان را هم پیدا می‌کند و می‌توانید برای مدتی در نقش آن‌ها بازی کرده و با سلاحشان به دشمنان دیگر شلیک کنید!

اما مهم‌ترین ویژگی بازی Oddworld: New 'n' Tasty، نجات دادن سایر مودوکن‌ها است. درست است که Oddworld: New 'n' Tasty یک بازسازی از نسخه اول سری Oddworld است، اما تعداد مودوکن‌ها در این بازی به نسبت آن نسخه چند برابر شده است. حال بر اساس تعداد مودوکنی که در طول بازی نجات می‌دهید، ممکن است در نهایت یکی از دو پایان بازی را مشاهده کنید. نحوه نجات دادن این موجودات هم به این شکل است که ایب قابلیت صحبت کردن و دادن یک سری دستور‌ها به هم‌نوعانش را دارد و مثلا می‌تواند از آن‌ها بخواهد که دنبالش کنند یا اینکه در نقطه‌ای منتظر بمانند و حال باید از این طریق آن‌ها را به سمت پرتال‌ها هدایت کنید تا نجات پیدا کنند. درست دستور دادن به مودوکن‌ها امر بسیار مهمی در بازی است و اگر در این کار درست عمل نکنید، به دست خودتان آن‌ها را به کشتن خواهید داد!

بازی اندروید و آیفون Oddworld: New 'n' Tasty

وقتی که با یک بازی موبایل حجیم مثل Oddworld: New 'n' Tasty رو‌به‌رو می‌شویم، انتظار گرافیک عالی را از آن داریم و Oddworld: New 'n' Tasty در این زمینه هرگز شما را ناامید نمی‌کند. برخلاف نسخه اصلی بازی که یک اثر کاملا دوبعدی بود، Oddworld: New 'n' Tasty یک بازی دو و نیم بعدی است و محیط‌های به مراتب پرجزییات‌تری دارد. همچنین طراحی دشمنان و موجودات مختلف بازی هم به‌خوبی صورت گرفته و حس و حال یک بازی موبایل باکیفیت را به بهترین شکل القا می‌کند. از طرف دیگر سازندگان نسخه موبایل این بازی یک سری تنظیمات گرافیکی هم برای آن در نظر گرفته‌اند که بسته به توان گوشی‌تان، می‌توانید آن‌ها را تنظیم کنید. چنین تنظیماتی برای کنترل‌های بازی هم وجود دارند و حتی می‌توانید نحوه چینش کلید‌ها یا اندازه آن‌ها را تغییر دهید.

Oddworld: New 'n' Tasty همچنین با قیمت ۸ دلار برای اندروید و آیفون منتشر شده، ولی خبر خوب این است که با پرداخت این مبلغ، علاوه بر اینکه از یک بازی بزرگ لذت خواهید برد، دیگر شاهد هیچ تبلیغ یا خرید درون برنامه‌ای هم نخواهید بود و می‌توانید از تمام ویژگی‌های بازی لذت ببرید. در مجموع این بازی اثری است که طرفداران سبک پلتفرمر از آن لذت زیادی خواهند برد و مدتی طولانی سرگرم خواهند شد. پس اگر شما هم به این سبک بازی‌ها علاقه دارید، دانلود بازی Oddworld: New 'n' Tasty پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Oddworld: New 'n' Tasty


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده