نویسنده: محسن حقانی
// چهار شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

معرفی بازی موبایل GRID Autosport

بازی GRID Autosport یک تجربه کم‌نظیر از سبک شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی برای موبایل است. با معرفی این اثر فوق‌العاده همراه زومجی باشید.

بازی GRID Autosport برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط کمپانی کدمسترز (Codemasters) برای کامپیوتر و کنسول‌های نسل قبلی پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 به‌عنوان آخرین تلاش این کمپانی برای ورود به عرصه‌ی بازی‌های شبیه ساز اتومبیل رانی معتبر، توانست با بازخورد‌های خوبی مواجه شود. استودیو فرال اینتراکتیو (Feral Interactive) بالاخره پس از مدت‌ها، اخیرا GRID Autosport را در قالب یک بازی بر پایه‌ی ویژگی‌های موبایل برای تبلت و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر iOS منتشر کرد؛ اثری که با پرداخت فوق‌العاده به مکانیزم‌های حیاتی برای ساخت یک بازی شبیه ساز رانندگی در کنار جلوه‌‌های بصری و صوتی مسحور کننده روی موبایل، از آن چیزی که فکرش را می‌کردیم نیز بهتر ظاهر شده است. اگر از طرفداران ژانر بازی‌های سیمولیشن رانندگی روی موبایل نظیر بازی Real Racing 3 هستید، بدون شک بازی آیفون و آیپد GRID Autosport یک تجربه فوق‌العاده را برای شما رقم خواهد زد.

بازی‌های اتومبیل‌رانی یا ریسینگ از دیرباز تاکنون علاوه‌بر ارائه‌ی احساس هیجان ناشی از کنترل ماشین‌های پرسرعت، به‌نوعی به‌عنوان یک معیار یا بنچمارک برای نمایش قابلیت‌های گرافیکی روی دستگاه مورد نظر خود نیز به‌شمار می‌روند؛ ساخته‌هایی نظیر سری بازی Gran Turismo و بازی Forza Motorsport که از دیرباز تاکنون به استفاده حداکثری از توان کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس برای نمایش یک گرافیک فوق‌العاده معروف هستند. خب خواستم بگویم که بازی GRID Autosport نیز از این نظر دقیقا دنباله‌روی بازی‌های اشاره‌شده است و به‌نوعی بهترین تجربه‌ی ممکن از ویژگی‌های بصری روی بازی‌های موبایل در مارکت اپ استور را به ارمغان می‌آورد! Grid Autosport تک تک ویژگی‌های بصری برای ارائه‌ی یک تجربه AAA کنسولی روی موبایل را ارائه می‌دهد و از این نظر شما را شگفت‌زده خواهد کرد. تنها ویژگی‌های بصری GRID Autosport نیست که شما را شگفت‌زده خواهد کرد؛ این اثر در زمینه طراحی صدا نیز فوق‌العاده عمل کرده‌ است و صدای انجین تک تک ماشین‌های موجود از روی نمونه‌ی واقعی الگوبرداری شده‌اند. GRID Autosport همان بازی‌ای است که برای نشان دادن قابلیت‌ و توانایی‌های فوق‌العاده‌ی آیفون X خود به دوستان به آن نیاز خواهید داشت!

بازی آیفون و آیپد GRID Autosport

GRID Autosport همان بازی‌ای است که برای نشان دادن قابلیت‌ و توانایی‌های فوق‌العاده‌ی آیفون X خود به دوستان به آن نیاز خواهید داشت!

همانطور که اشاره شد بازی GRID Autosport یک اثر در ژانر بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی است و شما را به‌عنوان یک راننده در بخش کریر (Career) با پنج استایل متفاوت مانند «تور»، «استقامت»، «چرخ‌باز»، «تیونر» و «خیابان» مدت‌ها سرگرم خواهد کرد. هرکدام از استایل‌های اشاره‌شده در بخش Career بازی شامل ماشین‌های مختلف با کلاس‌های متفاوت، ترک‌های گوناگون و همچنین پویایی فوق‌العاده‌ای در بخش مسابقات خواهند بود و تمام موارد در کنار یکدیگر به‌نحوی جفت‌وجور شده‌اند تا احساس واقعی از کنترل یک ماشین مسابقه در پیست را به شما منتقل کنند. برخلاف ساخته‌های آرکید گونه‌ای نظیر بازی Asphalt 8 که با فشردن کلید ترمز و گردش به جهت دلخواه، با یک دریفت سینمایی می‌توان پیچ ۴۵ درجه مسیر را پشت سر گذاشت، در GRID Autosport بازیکن باید برای چرخش در سر پیچ‌ها با توجه به هندلینگ ماشین مورد نظر نهایت دقت و هوشیاری را به خرج دهد. علاوه بر حالت کریر پر مایه، بازی GRID Autosport همچنین موارد دیگری را که می‌توان از یک بازی شبیه‌ساز رانندگی باکیفیت انتظار داشت ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از بخش Quick Race یا دیگر رویدادهای مشخص بدون هیچ معطلی نسبت به حضور در مسابقات اقدام کنید، ابزار‌های متفاوتی را در بخش تیونینگ به ماشین‌ خود برای رسیدن به یک ایده‌آل مناسب در بخش رانندگی اضافه و کم کنید و همچنین می‌‌توانید بخش‌های مختلف ماشین خود را اعم از سیستم موتوری، ترمز، گیرباکس و ... ارتقا دهید.

همانطور که می‌توان از یک بازی اتومبیل‌رانی با حالت‌های متفاوت مسابقات انتظار داشت، بازی GRID Autosport شامل بیش از ۱۰۰ خودرو و محیط متفاوت می‌شود که همه‌ی آنها به ظرافت فوق‌العاده‌ای طراحی شده‌اند. شاید ماشین مورد علاقه‌ی شما مابین خودروهای بازی جایی نداشته باشد، اما تعداد بسیار زیاد ماشین‌ها با کلاس‌های مختلف و مسیر‌های متفاوت در کنار سطح محتوای فوق‌العاده بالا، برای مدت‌ بسیار طولانی شما را سرگرم خواهد کرد. من شخصا به‌شدت با نحوه‌ی ارائه‌ی فیزیک و هندلینگ‌های متفاوت ماشین‌ها در بازی موبایل GRID Autosport شگفت‌زده شدم؛ به‌عنوان مثال احساس متفاوت کنترل یک سوپرماشین در مقابل یک مینی کوپر، فوق‌العاده جذاب و مطابق با واقعیت طراحی شده است. GRID Autosport همچنین شامل درجه‌های سختی متفاوتی مانند درجه سختی شخصی‌سازی شده می‌شود که به شما اجازه انتخاب گیرباکس دستی یا اتوماتیک، سطوح هوش مصنوعی متفاوت، خطوط مشخص‌کننده مسیر، سیستم کنترل کشش ترمز ABS و ... را خواهد داد. 

بازی آیفون و آیپد GRID Autosport

یکی از مهم‌ترین ارکان یا شاید هم مهم‌ترین رکن مابین بازی‌های اتومبیل‌رانی، خصوصا نوع شبیه‌ساز به پرفورمنس و میزان نرخ فریم مربوط می‌شود. استودیو فرال اینتراکتیو کار فوق‌العاده‌ای را با GRID Autosport و بهینه‌سازی یک گرافیک شگفت‌آور برای کسب نرخ فریم مناسب انجام داده است. استودیو فرال اینتراکتیو همچنین اعلام می‌کند که برای داشتن یک تجربه معقول از GRID Autosport به گوشی‌های آیفون 7 یا جدیدتر نیز نیاز خواهید داشت. با توجه به تجربه خودم از GRID Autosport روی گوشی همراه آیفون X، این اثر کاملا نرم و روان اجرا می‌شود. البته در پاره‌ای از مواقع با مشکل افت فریم‌های موقتی نیز مواجه شدم که حدس می‌زنم مربوط به باگ یا مشکلات بهینه‌سازی در استفاده مفید از مقدار حافظه رم است. همانطور که از بازی‌های با گرافیک پیچیده انتظار می‌رود، بازی GRID Autosport نیز باتری تلفن همراه شما را به‌سرعت خالی خواهد کرد که این موضوع بزرگ‌ترین بهای تجربه‌ی بازی‌ها با ویژگی‌های بصری سنگین روی تلفن‌‌های هوشمند است. البته استودیوی سازنده برای حل مشکل مربوطه گزینه‌ی ذخیره‌ی باتری را در بازی تعبیه کرده است که ویژگی‌های گرافیکی را به‌شدت کاهش می‌دهد و عمر باتری را طولانی‌تر خواهد کرد.

برای دانلود تریلر از طریق وب‌سایت آپارات اقدام کنید

پیش از انتشار بازی GRID Autosport و مشاهده تریلر‌های متفاوت باور نمی‌کردم که بتوان چنین تجربه‌ی نزدیک به یک بازی کنسولی را روی گوشی‌های موبایل ارائه داد، اما استودیو فرال اینتراکتیو خلاف این موضوع را کاملا به من ثابت کرد. GRID Autosport با قیمت ۱۰ دلار منتشر شده و شامل هیچ‌گونه بخش‌های پرداخت درون برنامه‌ای نیز نمی‌شود. مطمئنا سطح فوق‌العاده‌ بالای محتوای بازی در کنار ویژگی‌های بصری و صوتی شگفت‌آور ارزش هزینه کردن را خواهد داشت. پس اگر تلفن‌ همراه شما از نوع آیفون 7 یا جدیدتر است و حداقل ۸ گیگابایت فضای خالی روی گوشی خود موجود دارید، همین حالا نسبت به خرید و تجربه‌ی بازی GRID Autosoprt اقدام کنید. شما همچنین می‌توانید از بخش مطالب مرتبط، مقاله‌ی «بهترین بازی‌ های اندروید و آیفون اتومبیل‌رانی» زومجی را مطالعه کنید.

دانلود بازی آیفون GRID Autosport


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده