// سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

گزارس باکس آفیس: شروع موفقیت آمیز The Disaster Artist و ۶۰۰ میلیونی شدن Justice League

 در گزارش باکس آفیس این هفته از عملکرد I, Tonya، فیلم جدید مارگو رابی و وضعیت این روزهای Justice League صحبت می‌کنیم.

گزارش باکس آفیس این هفته را با دوتا از بزرگ‌ترین اکران‌های جدید این هفته شروع می‌کنیم که از قضا هر دو فیلم‌هایی زندگینامه‌ای هستند که از زاویه‌ی انسانی و همذات‌پنداری به سوژه‌های شکست‌خورده‌شان نزدیک می‌شوند. «هنرمند فاجعه» (The Disaster Artist) و «من، تونیا» (I, Tonya) هر دو فیلم‌هایی است که نقش نگاهی سینمایی به گذشته و رستگاری سوژه‌های بدنامشان را برعهده دارند. خبر خوب این است که فیلم‌های فصل اسکار بالاخره دارند جدا از استقبال منتقدان، در باکس آفیس هم می‌ترکانند. اینکه جدیدترین گروه از فیلم‌های اسکارپسند این روزها که از امثال «لیدی برد» (Lady Bird) شروع می‌شوند و تا «من، تونیا» و «شکل آب» (The Shape of Water) ادامه دارند واقعا فیلم‌های خوبی هستند و به همین دلیل در گیشه مورد توجه قرار گرفته‌اند یک چیز است، اما از آن استثنایی‌تر این است که شاهد استقبال از این‌جور فیلم‌ها در دوران لم دادن روی کاناپه و تماشای نت‌فلیکس هستیم. از این حرف‌ها که بگذریم، از آنجایی که این هفته فقط یک تازه‌اکران گسترده داشتیم، استودیوی A24 با هوشمندی «هنرمند فاجعه» را به عنوان تازه‌وارد بزرگ این آخرهفته معرفی کرد. آنها تعداد سینماهای ساخته‌ی تحسین‌شده‌ی جیمز فرانکو را از ۱۹ به ۸۴۰ سینما افزایش دادند و این استراتژی جواب هم داد. فیلم با بهره‌گیری از نقدهای خوب، سروصدای مثبت رسانه‌ای و یک سری تبلیغات خلاقانه موفق به کسب ۶ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار در طول این آخرهفته شد. این به معنی میانگین سینما به سینمای خوب ۷ هزار و ۶۶۱ دلار است. این یعنی «هنرمند فاجعه» تاکنون به ۸ میلیون دلار فروش ۱۰ روزه دست پیدا کرده است. اگرچه این احتمال وجود دارد که فیلم این هفته به اوج فروشش رسیده باشد و بعد از این با سقوط مواجه شود، اما از آنجایی که نامزدی اسکار فرانکو دور از ذهن نیست، می‌توان گفت «هنرمند فاجعه» هنوز این فرصت را دارد تا در صورت مورد توجه قرار گرفتن در اسکار، اوج‌های فروش دیگری را هم تجربه کند. استودیوی A24 هم دارد سعی می‌کند تا «هنرمند فاجعه» را همزمان به عنوان داستان اسکارپسندی از مراحل ساخت «بدترین فیلم سینما» و یک کمدی جریان اصلی با حضور جیمز فرانکو و سث روگن تبلیغات کند تا از این طریق همزمان هم نِردهایی را که با فیلم «اتاق» (The Room) آشنا هستند و هم مردم عادی که با فیلم‌های قبلی این دو بازیگر آشنا هستند به سینما بکشاند.

استودیوی A24 این اواخر بی‌وقفه در حال ترکاندن بوده است. همین الان «لیدی برد» با کسب ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دارد به پرفروش‌ترین فیلمشان تبدیل می‌شود و «پروژه‌ی فلوریدا» (The Florida Project) هم تاکنون از مرز ۵ میلیون دلار فروش عبور کرده است. با توجه به اینکه فرانکو هیچ‌وقت ستاره‌ای که مردم را به تنهایی fi سینماها بکشاند نبوده و از آنجایی که «هنرمند فاجعه» فقط با ۱۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، این فیلم شانس این را دارد تا به یک فیلم هالیوودی بزرگ تبدیل شود. «هنرمند فاجعه» می‌توانست به یکی از آن فیلم‌هایی که همه‌ی رسانه‌ها درباره‌اش حرف می‌زنند و می‌نویسند و توسط مردم نادیده گرفته می‌شوند تبدیل شود، اما شرایط فعلی این فیلم به معنی موفقیت بزرگی برای همه‌ی اعضای درگیر ساخت و تبلیغات آن محسوب می‌شود. اما تنها تازه‌اکران گسترده‌ی این هفته «تازه شروع شده» (Just Getting Started) بود که یک‌جورهایی نیامده شکست خورد. این کمدی به کارگردانی ران شلتون که مورگان فریمن، تامی لی جونز و رنه روسو را در گروه بازیگرانش دارد چندان با استقبال مردم مواجه نشده است. محصول کمپانی «براد گرین» ۳ میلیون و ۱۸۱ هزار دلار در طول آخرهفته‌ی افتتاحیه‌اش کسب کرد. امید می‌رود که فیلم در طول تعطیلات کریسمس مورد توجه‌ی سینماروهای مسن‌تری قرار بگیرد که معمولا در آخرهفته‌ی افتتاحیه به تماشای فیلمی نمی‌روند. این شاید استراتژی خوبی به نظر برسد، اما نه تنها مخاطبان مسن‌تر معمولا نقدهای فیلم‌ها را می‌خوانند (و این فیلم در این زمینه ناامیدکننده است)، بلکه با وجود رقبای قوی‌تری مثل «شکل آب»، «تمام پول‌های دنیا» (All the Money in the World) و «بزرگ‌ترین شومن» (The Greatest Showman) که در طول تعطیلات کریسمس عرضه می‌شوند و فیلم‌های دیگری مثل «بازی مالی» (Molly’s Game) و «پست» (The Post) که در ژانویه روی پرده می‌روند چنین اتفاقی دور از ذهن به نظر می‌رسد. بنابراین ظاهرا باید «تازه شروع شده» را هم به جمع یکی دیگر از شکست‌های این کمپانی اضافه کنیم. کمپانی‌ای که فیلم‌های بزرگ‌سالانه‌اش بدجوری در دوران فرمانروایی تلویزیون و بلاک‌باسترهای پرخرج با بی‌مهری روبه‌رو شده‌اند. از «۹۹ خانه» (99 Homes) گرفته تا «خیاط» (The Dressmaker) و «آرزو کن» (Wish Upon). همه‌ی این‌ فیلم‌ها با وجود خوب بودن یا نبودن، فیلم‌هایی هستند که در دورانی که مردم علاقه‌ی بیشتری به سینما رفتن داشتند برای مبارزه شانس داشتند. اما امروز بازی را شروع نکرده، بازنده هستند.

سومین فیلم جدید این آخرهفته اما «من، تونیا» (I, Tonya) بود که به‌طور محدود روی پرده رفت. این فیلم که به زندگینامه‌ی تونیا هاردینگ، ورزشکار اسکیت روی یخ المپیک می‌پردازد در چهار سینما روی پرده رفت و به نتایج امیدوارکننده‌‌ای دست پیدا کرد. این مدعی اسکار ۲۴۵ هزار و ۶۰۲ دلار به دست آورد. کمپانی «نئون» تعداد سینماهای آن را به امید به دست آوردن جایی سر سفره‌ی اسکار افزایش خواهد داد. این در حالی بود که فاکس سرچ‌لایت هم تعداد سینماهای «شکل آب» را بعد از افتتاحیه‌ی طوفانی‌اش در هفته‌ی گذشته در نیویورک به ۴۱ سالن افزایش داد. جدیدترین ساخته‌ی فانتزی/عاشقانه‌ی گیرمو دل‌تورو یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دیگر در دومین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و به درآمد ۱۰ روزه‌ی یک میلیون و ۳۳۱ هزار دلار دست پیدا کرد. رقمی که به معنی میانگین سینما به سینمای ۲۷ هزار دلار است که برای فیلمی در حال نمایش در این تعداد سینما، خیلی خوب است. میانگین سینمایی که دقیقا رکورد جدیدی برای فیلم‌هایی که در بیش از ۱۰ سینما اکران شده‌اند حساب نمی‌شود و چندان به رکورد فروش «گرند هتل بوداپست» (Grand Hotel Budapest) و «پروژه‌ی جادوگر بلر» (The Blair Witch Project) نزدیک نمی‌شود، اما کماکان شاهد افزایش سینمای خوبی برای این فیلم هستیم. فیلمی که هنوز این شانس را دارد تا به یک موفقیت جریان اصلی و به یکی از مدعیان اصلی اسکار تبدیل شود.

قبل از رسیدن به وضعیت و تغییرات فیلم‌های قدیمی جدول باید بگویم یکی از دلایلی که در این یکی-دو هفته با باکس آفیس سوت و کوری طرفیم به خاطر این است که در یکی-دو هفته‌ی آینده «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) روی پرده خواهد رفت. البته همه‌چیز به «جنگ ستارگان» خلاصه نمی‌شود. تقریبا تمام استودیوهای بزرگ هالیوودی (برادران وارنر، والت دیزنی، فاکس قرن بیستم، سونی، یونیورسال، فوکس فیچرز) در نزدیکی کریسمس، فیلم جدیدی را به‌طور گسترده یا محدود اکران خواهند کرد. پس بازار کساد فیلم‌های جدید به زودی شکسته خواهد شد. خبر خوب این است که عدم وجود فیلم‌های جدید به این معنی است که فیلم‌های قدیمی این شانس را دارند تا قبل از پیدا شدن سروکله‌ی غول‌هایی مثل «آخرین جدای» و «فردیناند» (Ferdinand)، آخرین اسکناس‌هایشان را جمع کنند. در نتیجه صدرنشین این هفته برای سومین و آخرین هفته‌ی متوالی انیمیشن «کوکو» (Coco) بود. ساخته‌ی پیکسار و دیزنی ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دیگر کسب کرد، با ۳۲ درصد افت فروش مواجه شد و به درآمد ۱۹ روزه‌ی ۱۳۵ و نیم میلیون دلار دست پیدا کرد. «کوکو» با توجه به فروش ۱۸ و نیم میلیونی و افت ۳۴ درصدی و درآمد ۱۹ روزه‌ی  ۱۱۴/۷ میلیون دلاری «موآنا» (Moana) دارد عملکردی شبیه به این فیلم را بازتاب می‌دهد. اگر «کوکو» بتواند بازگشت دار و دسته‌ی لوک اسکای‌واکر را تحمل کند، شانس خیلی خوبی برای رفتن به فراتر از فروش خانگی ۲۴۵ و ۲۴۸ میلیون دلاری «موآنا» و «داستان اسباب‌بازی ۲» (Toy Story 2) دارد. این در حالی است که این فیلم همچنان در خارج از آمریکای شمالی هم روی بورس است. درآمد جهانی «کوکو» با توجه به ۱۲۸ میلیون دلاری که از چین به جیب زده معادل ۳۸۹ و نیم میلیون دلار است. پس بله، هنوز هیچی نشده «کوکو» «دایناسور خوب» (The Good Dinosaur) و «ماشین‌ها ۳» (Cars 3) را پشت سر گذاشته است.

thank you for your service

در رده‌ی دوم جدول به «جاستیس لیگ» (Justice League) می‌رسیم که وضعیتش یادآور یکی از همان قهرمانانی است که اگرچه باخته‌اند، ولی به مبارزه و تلاش کردن تا نفس آخر ادامه می‌دهند. «جاستیس لیگ» هم با اینکه خیلی وقت است که کار از کارش گذشته و خودش را در محاصره‌ی شمشیرهای بی‌شمار دشمنان پیدا کرده، اما ظاهرا قصد زانو زدن ندارد. جدیدترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی این هفته دوام خوبی آورد و با کسب ۹ میلیون و ۵۹۵ هزار دلار (۴۱ درصد افت فروش)، مجموع فروش ۲۴ روزه‌اش در آمریکای شمالی را به ۲۱۲ میلیون دار رساند. «جاستیس لیگ» در عرض ۱۹ روز موفق به عبور از مرز ۲۰۰ میلیون دلار فروش خانگی شد. کاملا مشخص است که این آمار در مقایسه با دیگر فیلم‌های ابرقهرمانی دی‌سی، اصلا برای برادران وارنر قابل‌قبول نیست. برای مثال «مرد پولادین» (Man of Steel)، «جوخه‌ی انتحار» (Suicide Squad) و «واندر وومن» همه در عرض ۱۰ روز به ۲۰۰ میلیون دلار دست پیدا کردند. این در حالی بود که «بتمن علیه سوپرمن» (Batman v Superman) این کار را در عرض شش روز انجام داد و «شوالیه‌ی تاریکی» و «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» هم پنج روزه به ۲۰۰ میلیون دلار دست پیدا کردند. «جاستیس لیگ» با احتساب نرخ تورم بالاتر از «بتمن و رابین» (۱۰۶ میلیون دلار در سال ۱۹۹۷ / ۲۰۶ میلیون دلار به نرخ امروز)، در رده‌‌ی یکی مانده به آخر کم‌فروش‌ترین فیلم‌های لایو اکشن بتمن قرار می‌گیرد. این در حالی است که ساخته‌‌ی زک اسنایدر/جاس ویدن بلیت‌های کمتری نسبت به تمام فیلم‌های سوپرمن به جز «سوپرمن ۴: در جستجوی صلح» (۱۵ میلیون در ۱۹۸۷ / ۳۵ میلیون امروز) و «سوپرمن ۳» (۶۰ میلیون در ۱۹۸۳ / ۱۷۰ میلیون امروز) فروخته است. همچنین «جاستیس لیگ» بلیت‌های کمتری نسبت به «بتمن آغاز می‌کند» (۲۰۵ میلیون در ۲۰۰۵ / ۲۸۶ میلیون امروز) و «سوپرمن بازمی‌گردد» (۲۰۰ میلیون در ۲۰۰۶ / ۲۷۳ میلیون امروز) خواهد فروخت. خلاصه «جاستیس لیگ» در هفته‌‌ی چهارمش به درآمدی دست پیدا کرده که امثال «اونجرز» (The Avengers) و «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) در سه روز اول اکرانشان به دست آورده بودند.

«جاستیس لیگ» این هفته در حالی از مرز ۲۱۲ میلیون دلار فروش خانگی عبور کرد که این فیلم کماکان عملکردی شبیه به «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» (Fantastic Beasts and Where to Find Them) را از خود نشان می‌دهد که یعنی فروش خانگی نهایی ۲۴۰ میلیون دلاری‌اش محتمل پیش‌بینی می‌شود. رقمی که اگرچه اصلا خوب نیست، اما عملکرد کلی فیلم برابر با همان چیزی است که خود برادران وارنر انتظارش را داشت. اگر فیلم افتتاحیه‌ی بهتری نسبت به ۹۴ میلیون دلار فعلی داشت، احتمالا وضع فیلم الان به‌طرز قابل‌توجه‌ای فرق می‌کرد. این فیلم که تاکنون ۴۰۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در کشورهای خارجی فروخته قرار است فروش خارجی بهتری نسبت به «واندر وومن» (۴۰۹ میلیونن دلار)، «مرد پولادین» (۳۳۷ میلیون دلار) و «جوخه‌ی انتحار» (۴۲۰ میلیون دلار) داشته باشد. این موضوع باز دوباره ثابت می‌کند که مهم نیست یک فیلم چقدر در خارج از آمریکا خوب ظاهر می‌شود، آن فیلم برای موفقیت همزمان به گیشه‌‌‌ی خانگی خوبی هم نیاز دارد و لزوما نمی‌تواند روی عملکرد ضعیفش در خانه را با آمار خارجی‌اش بپوشاند. اگر «جاستیس لیگ» در بدترین حالت موفق به عبور از مرز ۳۰۰ میلیون دلار فروش خانگی می‌شد، الان می‌توانستیم عملکردی شبیه به درآمد ۷۴۹ میلیون دلاری «افراد ایکس: روزهای گذشته‌ی آینده» (X-Men: Days of Future Past) را برای آن پیش‌بینی کنیم. خبر خوب این است که سرنوشت برادران وارنر به این یک فیلم وابسطه نبود. آنها امسال فیلم‌های زیادی را عرضه کرده‌اند که خیلی از آنها، از جمله «دانکرک» (Dunkirk)، «واندر وومن» (Wonder Woman)، «آن» (It) و «آنابل: خلقت» (Annabelle: Creation) با تماشاگران ارتباط برقرار کردند. بنابراین شاید «جاستیس لیگ» در حد انتظارات ظاهر نشده باشد، اما سال ۲۰۱۷ کلا سال خیلی خوبی برای آنها بود.

Justice League

این کمپانی امسال فقط بیش از ۲ میلیارد دلار از آمریکای شمالی کسب کرده است . این یعنی سال ۲۰۱۷ بدون در نظر گرفتن نرخ تورم، از سال ۲۰۰۹ که فیلم‌هایی مثل «خماری» (The Hangover)، «نقطه‌ی کور» (The Blind Side) و «هری پاتر و شاهزاده‌ی دورگه» مجموع فروششان را به ۲ میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار رساند، در رده‌ی دوم بهترین سال‌هایشان قرار می‌گیرد. راستش این برادران وارنر بود که تقریبا تنهایی باکس آفیس خانگی را در بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر با فیلم‌هایی مثل «واندر وومن»، «دانکرک»، «آنابل: خلقت» و «آن» زنده نگه داشت. البته که آنها شکست‌هایی هم در قالب «شاه آرتور» (King Arthur)، «طوفان جغرافیایی» (Geostorm)، «لگو نینجاگو» (The Lego Ninjago)، «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) و حالا «جاستیس لیگ» داشتند. بنابراین صحبت درباره‌ی شرایط آنها در طول سال ۲۰۱۷ خیلی جالب است. آنها در طول امسال هم بهترین روزهایشان را تجربه کردند و هم بدترین روزهایشان را. احتمالا نام «جاستیس لیگ» به عنوان فیلمی که تاکنون ۶۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از دنیا کسب کرده، به لطف نقدهای ضعیف، بودجه‌ی بیش از اندازه زیاد و عدم پاسخ به انتظارات طرفداران، به عنوان پرفروش‌ترین «شکست» تاریخ به خاطر سپرده خواهد شد. اما حداقل سال ۲۰۱۷ ثابت کرد که برادران وارنر چیزی بیشتر از بتمن و هری پاتر است و آنها این شانس را دارند تا سال بعد با امثال «بازیکن شماره یک آماده» (Ready Player One)، «توم ریدر» (Tomb Raider)، «هشت یار اوشن» (Ocean’s 8)، «راهبه» (The Nun) و خیلی فیلم‌های دیگر این موضوع را دوباره ثابت کنند. همین که برادران وارنر برای تجربه‌ی یک سال نسبتا موفق از لحاظ تجاری، نیازی به عملکرد رکوردشکنانه‌ای از «جاستیس لیگ» نداشت خودش خیلی حرف است.

مثلا برادران وارنر هفته‌ی پیش اعلام کرد که آنها تاریخ اکران «شب بازی» (Game Night) را از دوم مارس ۲۰۱۸ که همزمان با «آرزوی مرگ» (Death Wish) از بروس ویلیس و «پرستوی سرخ» (Red Sparrow) از جنیفر لارنس بود به بیست و سوم فوریه ۲۰۱۸ عقب انداخته‌اند. این کمدی موردانتظار که کسانی همچون جیسون بیتمن، ریچل مک‌آدامز، کالی بانبری، لامورن موریس، کایل چندلر و جسی پلمونز را در گروه بازیگرانش دارد، اولین اکران بزرگ پسا«جاستیس لیگ» برادران وارنر در دو ماه آغازین ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. همچنین آنها دو فیلم «۱۲ نیرومند» (12 Strong) و «پدینگتون ۲» (Padington 2) را برای اکران در ژانویه و دو فیلم «قطار ساعت ۱۵:۱۷ به پاریس» (15:17 to Paris) از کلینت ایستوود و «بازی شب» را برای اکران در فوریه دارند. «توم ریدر» با بازی آلیسیا ویکاندر در ۱۶ مارس روی پرده می‌رود و بعد از آن استیون اسپیلبرگ با «بازیکن شماره یک آماده» (Ready Player One) در ۳۰ام همین ماه از راه می‌رسد و بلاک‌باستر اصلی آنها در ماه آوریل «رمپیج» (Rampage) با حضور دواین جانسون است. «عشق مهمانی» (Life of the Party) با حضور ملیسا مک‌کارتی در یازدهم می روی پرده می‌رود. بعد از آن بازسازی «ستاره‌ای متولد شده» (A Star to Born) را با حضور بردلی کوپر و لیدی گاگا را داریم. در ماه ژوئن «هشت یار اوشن» (Ocean’s 8) به عنوان اسپین‌آف زنانه‌ی «۱۱ یار اوشن» (Ocean’s Eleven) از راه می‌رسد و در ادامه «راهبه» (The Nun)، اسپین‌آف دنیای سینمایی «احضار» (The Conjuring) را داریم و بعد از آن هم «تایتان‌های نوجوان به سوی سینما!» (Tenn Titans to the Movies) در بیست و هفتم جولای روی پرده می‌رود که شانس این را دارد تا به فیلم کامیک‌بوکی غافلگیرکننده‌ای تبدیل شود. همه‌ی اینها با اکران انیمیشن «پاکوچک» (Smallfoot)، «کتاب جنگل: ریشه‌ها» (Jungle Book: Origins)، «جانوران شگفت‌انگیز: جرایم گریندلوالد» (Fantastic Beasts: Crimes of Grindwald) و «آکوآمن» (Aquaman) به پایان می‌رسد. این حرف‌ها به این معنی نیست که همه‌ی این فیلم‌های خوب و موفقی از آب در می‌آیند، اما اینکه می‌بینیم وارنر فقط روی یکی-دوتا نام سرمایه‌گذاری نمی‌کند هم چیزی است که از هر استودیویی نمی‌بینیم.

Thor

در رده‌ی سوم جدول «تفکر کن» (Wonder) را داریم که در چهارمین هفته‌ی اکرانش، ۷۰ سینما به تعداد سینماهایش اضافه کرد و ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار کسب کرد و به درآمد ۲۴ روزه‌ی ۱۰۰ میلیون و ۳۰۳ هزار دلار دست پیدا کرد. این یعنی «تفکر کن» رسما از زمان «لالالند» (La La Land) در اواخر ۲۰۱۶، بزرگ‌ترین اکران لاینزگیت در گیشه‌ی خانگی است و این احتمال هم وجود دارد که این فیلم ۲۰ میلیون دلاری بتواند درآمد ۱۵۱ میلیون دلاری خانگی پرفروش‌ترین فیلم غیر«گرگ و میش»/«هانگر گیمز»ی لاینزگیت را به دست بیاورد. از طرف دیگر «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok) را داریم که ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در ششمین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و به درآمد خانگی ۳۰۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. «رگناروک» همین الانش پشت سر دو فیلم «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy)، در رده‌ی سوم پرفروش‌ترین فیلم مارول که فاقد تونی استارک است قرار می‌گیرد. «رگناروک» تاکنون ۸۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در دنیا فروخته که به معنی عبور از «واندر وومن» و همه‌ی فیلم‌های «مرد عنکبوتی» به جز «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» و «مرد عنکبوتی ۳» است. «لیدی برد» تعداد سینماهایش را به یک هزار و ۵۵۷ سینما افزایش داد و ۳ میلیون و ۵۴۷ هزار دلار در ششمین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و به درآمد خانگی ۲۲ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار دست پیدا کرد.

«سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» (Three Bilboards) تعداد سینماهایش را به یک هزار و ۶۲۰ سینما افزایش داد و در پنجمین هفته‌ی اکرانش ۲ میلیون و ۸۶۰ هزار دلار به دست آورد. این فیلم تاکنون به درآمد ۱۸ میلیون و ۳۱۰ هزار دلار بعد از ۳۱ روزی که از اکرانش می‌گذرد دست پیدا کرده است. این فیلم دیر یا زود با عبور از درآمد ۲۴ میلیون دلاری «بااستعداد» (The Gifted) به پرفروش‌ترین فیلم این کمپانی از زمان «بروکلین» (Brooklyn) از دو سال پیش تاکنون تبدیل خواهد شد. «سیاه‌ترین ساعت» (The Darkest Hour) تعداد سینماهایش را به ۵۳‌ سالن افزایش داد، با ۶۱۱ درصد رشد فروش مواجه شد و ۷۷۷ هزار دلار فروخت. جدیدترین فیلم گری اولدمن بعد از ۱۹ روز یک میلیون و ۲۳۲ هزار دلار کسب کرده است. عاشقانه‌ی «مرا به نامت صدا کن» (Call Me by Your Name) تعداد سینماهایش را به ۹ عدد اضافه کرد و در سومین هفته‌ی اکرانش ۲۹۰ هزار دلار دیگر کسب کرد. این فیلم بعد از ۱۷ روز نمایش، یک میلیون و ۳۷۱ هزار دلار فروخته است. «واندر ویل» (Wonder Wheel)، جدیدترین ساخته‌ی وودی آلن تعداد سینماهایش را به ۴۷ سالن اضافه کرد و تغییری در وضعیتش ایجاد نکرد. این فیلم که با نقدهای ضعیفی روبه‌رو شده در هفته‌ی دوم اکرانش ۱۵۵ هزار و ۸۰۵ دلار فروخت که به معنی درآمد ۱۰ روزه‌ی ۳۳۲ هزار دلار است. احتمالا بعد از مدت‌ها با اولین شکست تمام‌عیار وودی آلن طرفیم.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱Coco۱۸/۳ میلیون دلار
۲Justice League۹/۵ میلیون دلار
۳Wonder۸/۴ میلیون دلار
۴The Disaster Artist۶/۴ میلیون دلار
۵Thor: Ragnarok۶/۲ میلیون دلار
۶Daddy's Home 2۶ میلیون دلار
۷Murder on the Orient Express۵/۱ میلیون دلار
۸The Star۳/۶ میلیون دلار
۹Lady Bird۳/۵ میلیون دلار
۱۰Just Getting Started۳/۱ میلیون دلار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده