نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

واکنش منتقدان به فصل اول سریال The Marvelous Mrs. Maisel - خانم مایسل شگفت انگیز

فصل اول سریال The Marvelous Mrs. Maisel (خانم مایسل شگفت انگیز) به‌تازگی در آمازون پخش شده و ما در این پست مروری بر نقد‌های این سریال از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت.

سریال The Marvelous Mrs. Maisel یا در زبان فارسی خانم مایسل شگفت‌انگیز، یکی از جدیدترین آثار درام، تاریخی و کمدی‌ای است که توسط کمپانی Dorothy Parker Drank Here Productions و ایمی شرمن پالادینو ساخته شده است. از طرف دیگر شرکت سرویس ویدیویی آمازون نه‌تنها در ساخت این سریال نقش مهمی داشته، بلکه وظیفه پخش آن را هم بر عهده داشته است. در سریال خانم مایسل شگفت‌انگیز، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون ریچل بروزناهان در نقش میریام میج مایسل، مایکل زیگن در نقش جوئل مایسل، الکس بورستین در نقش سوزی مایرسون، تونی شالهوب در نقش ایب وایزمن، مارین هینکل در نقش رز وایزمن، کوین پولاک در نقش مویشی مایسل و کارولین آرون در نقش شرلی مایسل و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. این سریال هشت قسمتی در تاریخ ۲۹ نوامبر (۸ آذر) سال جاری در شبکه بین‌المللی Amazon Video پخش شد و تا به امروز امتیاز ۸۰ را از بین ۲۶ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. با توجه به این امتیاز، می‌توان The Marvelous Mrs. Maisel را سریال فوق‌العاده خوبی دانست که جمع کثیری از منتقدان و بینندگان از تماشای آن راضی و خشنود بوده‌اند.

نویسندگی و کارگردانی بیشتر قسمت‌های این مجموعه تلویزیونی را خود ایمی شرمن پالادینو بر عهده داشته است. او همچنین تهیه‌کنندگی اجرایی این مجموعه تلویزیونی را هم برعهده دارد. ایمی شرمن پالادینو با اینکه در طی زندگی حرفه‌ای خود در پروژه‌های زیادی حضور داشته اما نمی‌توان او را فردی پر کار دانست. او علاوه بر فصل اول سریال خانم مایسل شگفت‌انگیز در رزومه کاری خود فعالیت در پروژه‌هایی مانند ساخت، تهیه‌کنندگی اجرایی، نویسندگی و کارگردانی سریال Gilmore Girls (دختران گیلمور) و همچنین تهیه‌کنندگی اجرایی، ساخت، نویسندگی و کارگردانی مینی سریال Gilmore Girls: A Year in the Life (دختران گیلمور: یک سال در زندگی) را دارا است. از دیگر کارگردانان و نویسندگان این سریال می‌توان به دنیل پالادینو (همسر ایمی شرمن پالادینو)، اسکات الیس و شیلا آر. لارنس اشاره کرد.

از آنجا که تقریبا دو-سه روزی است که از پخش فصل اول سریال The Marvelous Mrs. Maisel در شبکه بین‌المللی Amazon Video می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این سریال منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد سریال خانم مایسل شگفت‌انگیز از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که توسط کمپانی عرضه‌کننده Dorothy Parker Drank Here Productions و Amazon Studios منتشر شده هم بخوانید:

اتفاقات داستان سریال The Marvelous Mrs. Maisel در سال ۱۹۵۸ رخ می‌دهد. کمدی جدید ایمی شرمن پالادینو روی شهر نیویورک و یک زن خانه‌دار نیویورکی به نام میریام میج مایسل (با بازی ریچل بروزناهان) تمرکز دارد. بعد از اینکه همسر کمدین میریام میج مایسل به نام جوئل مایسل (با بازی مایکل زیگن) با کشمکش‌های بسیار در نهایت او را ترک می‌کند و تنها می‌گذارد، اتفاقی می‌افتد که به سبب آن میریام متوجه می‌شود که او استعداد پنهانی در وجود خود دارد که می‌تواند استندآپ کمدی‌های مختلفی را به طرز فوق‌العاده خوبی اجرا کند.

The Marvelous Mrs. Maisel

بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از منتقدان بیندازیم:

دیوید ویگند | سان فرانسیسکو کرونیکل

۱۰۰ از ۱۰۰

عملکرد بازیگران در نقش‌هایی که به آنها محول شده بسیار جذاب و سرزنده است و شما را به وجد می‌آورد. فیلم همان ابتدا کار خود را با ریچل بروزناهان در نقش میریام میج آغاز می‌کند. نویسندگان این پروژه تمام وقت خود را روی این موضوع گذاشتند که میج را از خانه بیرون بکشند و روی استیج اجرای استندآپ کمدی ببرند. همین موضوع آنها را قادر می‌سازد تا بتوانند شخصیت درونی کاراکتر اصلی داستان را به صورت کاملا طبیعی تکامل ببخشند. در طی روند داستان ذره ذره میریام میج مایسل می‌تواند استعداد پنهان خود را در زمینه کمدی پیدا کند و یاد می‌گیرد که آن را توسعه دهد.

ایزابلا بیدن هارن | اینترتینمنت ویکلی

۹۱ از ۱۰۰

انتخاب بازیگر ریچل بروزناهان برای ایفای نقش شخصیت میریام میج مایسل کار بسیار بی‌عیب و نقصی بود. او و شخصیتش آنقدر کاریزماتیک و جذاب است که اگر در صحنه نباشد همه چیز کند و خسته‌کننده پیش می‌رود و به نظر می‌رسد که این موضوع به این خاطر است که توانسته به طرز خیلی خوبی با فیلمنامه‌ای که توسط ایمی شرمن پالادینو نوشته شده ارتباط برقرار کند و در نقش خود غرق شود. این سریال کاملا متعلق به میج است. شما با دیدن این مجموعه متوجه می‌شوید که هر قسمت آن را می‌بینید که فقط به صحنه‌های انتهایی برسید؛ که لذت اصلی در همان جا است. 

کن تاکر | یاهو تی وی

۹۰ از ۱۰۰

از همان چهار قسمت ابتدایی که از این مجموعه تلویزیونی مشاهده کردم به طور کاملا واضح دریافتم که ریچل بروزناهان چه عملکرد فوق‌العاده خوبی را در قالب شخصیتی که به او داده شده نشان می‌دهد. از طرف دیگر ایمی شرمن پالادینو و دنیل هم به‌خوبی می‌دانند که انتهای داستان کجاست، چگونه قرار است به انتها برسند و چگونه می‌خواهند حرف‌های خود را به مخاطب انتقال دهند. سریال «دختران گیلمور» حالا حالاها باید صبر کند؛ زیرا فعلا نوبت خانم مایسل است تا با ترکیب کمدی، رمانتیک و درام خاصی که در داستان خود دارد، قلب و ذهن شما را به تصرف خود دربیاورد.

گوئن آینت | ای وی کلاب

۸۳ از ۱۰۰

شخصیت اصلی که این مجموعه تلویزیونی دارد و بازیگری که ایفای آن را بر عهده دارد آنقدر جذاب و سرگرم‌کننده هستند که به شما کمک می‌کنند که سرعت پایین و به اصلاح یخ‌زده روند داستانی را بتوانید بهتر تحمل کنید و گذشتن برای شما سریع‌تر حس شود. ریچل بروزناهان با تیم بازیگری‌ای احاطه شده که همه آنها درست به اندازه خود او قوی و عالی هستند. علاوه بر تیم بازیگری فوق‌العاده عالی‌ای که این مجموعه دارد، خانم مایسل هم به نوبه خود، کار خود را به طرز خیلی خوبی انجام داده است.

The Marvelous Mrs. Maisel

جن چانی | مجله نیویورک (ولچر)

۸۰ از ۱۰۰

زمانی که ریچل بروزناهان در قالب نقش شخصیت میریام میج مایسل در کادر تصویر قرار دارد، داستان خیلی خیلی بیشتر از مواقع دیگر هیجان‌انگیز و لذت‌بخش می‌شود؛ حال چه خودش به‌تنهایی درون کادر باشد چه با سوزی صفحه کوچک تلویزیون را شریک شود. الکس بورستین توانسته با لطیفه‌ها و جوک‌های بسیار زیبایی که می‌گوید و رفتارهای فوق‌العاده جذابی که از خود نشان می‌دهد باعث شود که شخصیت سوزی بسیار بسیار دوست‌داشتنی‌تر بشود.

راب اوون | پیتسبورگ پست گزت

۸۰ از ۱۰۰

سریال The Marvelous Mrs. Maisel یک مجموعه تلویزیونی درام و کمدی یک ساعته‌ی بسیار زیبا، لذت‌بخش، به همراه تیم بازیگری فوق‌العاده خوب و بااستعدادی است که گاه و بی‌گاه مسیرش کج شده و به سمت تاریکی می‌رود، اما خوشبختانه به‌سرعت راه درست خود را پیدا می‌کند و به روشنایی همیشگی خود باز می‌گردد.

تیم گودمن | هالیوود ریپورتر

۸۰ از ۱۰۰

خوش‌بینی و شاد بودن فضا و داستان سریال The Marvelous Mrs. Maisel فرمول مخصوص ایمی شرمن پالادینو برای ساخت مجموعه‌های تلویزیونی است که پیشتر هم در ساخت سریال Gilmore Girls استفاده کرده بود و حالا با این فرمول مخصوص خود، جدیدترین مجموعه‌اش را هم اعتیادآور کرده است.

لورین علی | لس آنجلس تایمز

۷۰ از ۱۰۰

ریچل بروزناهان پر از انرژی‌های خوب و استعدادهای فوق‌العاده است که با استفاده از همین موارد خانم مایسل را تبدیل به شخصیتی کرده که واقعا ارزش تماشا کردن دارد. عملکرد تونی شالهوب و مایکل زیگن در نقش‌هایی که به آنها داده شده باعث می‌شود که خانواده‌های ناکارآمد و ظالم بیشتر به چشم بیایند. اما به نظر من اینگونه بهتر بود که تعداد قسمت‌های سریال را کمتر کرده و مدت زمان آن را نیم ساعت کنند تا اینکه قسمت‌های کم با مدت زمان زیاد داشته باشیم.

مورین رایان | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

این سریال کمدی زیبا یکنواخت نبوده و پستی بلندی‌هایی دارد، اما درست همانند سریال «دختران گیلمور» ساخته ایمی شرمن پالادینو، این مجموعه تلویزیونی هم دارای هدیه‌هایی است که برای طرفداران در قالب درگیری‌ها و مبارزات لفظی و تصورات واقع‌گرایانه از رابطه‌های دوستی‌ای که در میان زنان بسیار باهوش و موفق وجود دارد، نشان داده می‌شود.

برایان لوری | سی ان ان

۶۰ از ۱۰۰

سریال تازه‌وارد The Marvelous Mrs. Maisel یک حس خالص و واقعی را به بیننده منتقل می‌کند که به مراتب می‌توان گفت که یک برنامه ممتاز یا سریال‌های بزرگ دیگر شبکه‌ها این حس و حال را در خود ندارند یا نمی‌توانند به‌خوبی منتقل کنند. شبکه آمازون هم در این برهه از زمان درست به چنین سریال خوبی نیاز داشت.

لازم به ذکر است که سریال The Marvelous Mrs. Maisel توانسته رتبه سی و پنجم در لیست بهترین مجموعه تلویزیونی‌های سال ۲۰۱۷ را از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که سریال The Marvelous Mrs. Maisel نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای کاملا عالی و تقریبا بی‌نقص بدانیم. به علاوه به نظر می‌رسد که با سریال خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد طرفداران مجموعه‌های تلویزیونی و بینندگان این اثر از آن راضی خواهند بود؛ مخصوصا که اکثر منتقدین، بازیگران این سریال و نحوه بازی آنها را بسیار ستوده‌اند و از آن راضی بوده‌اند.
The Marvelous Mrs. Maisel Meta Score


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده