نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰

مبارز حرفه‌ای مسابقات UFC، احتمالا در دنباله فیلم Creed نقش پسر ایوان دراگو را ایفا می‌کند

سیج نورث‌کات، مبارز حرفه‌ای مسابقات UFC، برای حضور در نقش پسر ایوان دراگو، آنتاگونیست قسمت چهارم مجموعه راکی، تست بازیگری داده است.

این طور که به نظر می‌رسد در دنباله فیلم Creed (کرید)، ایوان دراگو پسری خواهد داشت و این شخصیت یکی از مهم‌ترین نقش‌های فیلم جدید سیلوستر استالونه است. با جرئت می‌توان گفت مجموعه فیلم‌های راکی، یکی از آثار جاودانه و همیشه ماندگار سینمای هالیوود محسوب می‌شوند و شخصیت راکی بالبوآ، شخصیتی برخواسته از دل جامعه سرخورده آن دوران آمریکا بود و نه تنها در آمریکا بلکه مردم سراسر جهان عاشق سادگی و بی‌پیرایگی پسر همیشه دوست‌داشتنی فیلادلفیا شدند. داستان اولین فیلم مجموعه راکی روایتگر زندگی بوکسوری خرده ‌پا و بی‌نام و نشان بود که در وضعیت مالی و اجتماعی بدی به سر می‌برد تا اینکه روزی شانس در خانه وی را می‌زند و راکی فرصت مبارزه با قهرمان جهان، آپولو کرید را به دست می‌آورد و الحق و الانصاف به خوبی از خجالت آپولو درمی‌آید و از تک شانس زندگی خود به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند و به همه نشان می‌دهد که چه استعداد نابی دارد. سیلوستر استالونه شخصیت راکی بالبوآ را خلق کرد و کارگردانی چهار فیلم مجموعه راکی را بر عهده داشت. نگارش فیلمنامه تمام شش فیلم مجموعه راکی را سیلوستر استالونه انجام داد. کارگردانی قسمت اول و پنجم این مجموعه بر عهده جان جی آویلدسن فقید بود و وی توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای قسمت اول مجموعه راکی در سال ۱۹۷۶ دریافت کند.

Drago-Son

با اکران فیلم Rocky Balboa (راکی بالبوآ) در سال ۲۰۰۶، به نظر می‌رسید که پرونده این قهرمان و کلاً مجموعه راکی بسته شده باشد و سیلوستر استالونه قصد ندارد دیگر فیلمی مرتبط با دنیای راکی بسازد، تا اینکه در سال ۲۰۱۵ فیلم اسپین‌آف Creed به کارگردانی رایان کوگلر بر روی پرده سینما رفت و داستان آن فیلم بر روی شخصیت آدونیس کرید، پسر آپولو کرید، متمرکز بود.

سیج نورث‌کات در ۱۵ مسابقه‌ از مسابقات کیک‌بوکسینگ، ۱۵ مرتبه برنده شده است و رکورد ۱۰۰% دارد و در ۱۰ مسابقه UFC نیز ۸ پیروزی و ۲ شکست در کارنامه خود می‌بیند که برای ورزشکاری ۲۱ ساله آماری بسیار درخشان است و چه کسی بهتر از این مبارز آماده برای ایفای نقش پسر ایوان دراگو که از نظر ظاهری نیز شباهت زیادی به دولف لاندگرن دارد؟

در فیلم Creed، مایکل بی. جردن نقش اصلی را ایفا می‌کرد و در تلاش بود از زیر سایه نام بزرگ پدر خود بیرون بیاید و ثابت کند خود نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد و در این راه راکی به وی کمک می‌کرد و تمرینات آماده‌سازی آدونیس را زیر نظر داشت. فیلم Creed از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۵ بود و منتقدان بسیار آن را تحسین کردند و حتی سیلوستر استالونه برای ایفای دوباره نقش راکی، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. پس از موفقیت فیلم ابتدایی چندان لازم نبود منتظر بمانیم و خیلی زود اعلام شد که قسمت دوم Creed نیز ساخته خواهد شد. اخیراً نیز مطلع شدیم که کارگردانی این درام ورزشی را خود سیلوستر استالونه بر عهده خواهد داشت.

داستان دقیق قسمت دوم فیلم Creed هنوز فاش نشده است و تنها سیلوستر استالونه تأیید کرده است که شاهد بازگشت ایوان دراگو در فیلم جدید مرتبط با دنیای راکی خواهیم بود. شخصیت ایوان دراگو با بازی دولف لاندگرن در قسمت چهارم مجموعه راکی معرفی شد؛ ایوان دراگو مشت‌زنی قدرتمند و البته بسیار بی‌رحمی از روسیه بود که در نبردی شدید و می‌توان گفت تا حدی وحشیانه، آپولو کرید را به کام مرگ فرستاد. قسمت چهارم راکی در سال ۱۹۸۵ اکران شد و بیش از سه دهه از آن دوران می‌گذرد. تا آنجا که مطلع هستیم، دولف لاندگرن برای تکرار نقش شخصیت ایوان دراگو این روزها سخت مشغول تمرین است. گمانه‌زنی‌های طرفداران بیشتر حول این موضوع است که در این قسمت آدونیس کرید می‌خواهد انتقام شکست و البته مرگ نابهنگام پدر خود را یکجا از ایوان دراگو بگیرد. 

Drago-Son-II

سیج نورث‌کات، مبارز حرفه‌ای مسابقات UFC مصاحبه‌ای با برنامه MMA Hour داشت و فاش ساخت که برای بازی در نقش پسر ایوان دراگو، تست داده است. چندان جای تعجب ندارد که تهیه‌کنندگان سراغ سیج نورث‌کاتی رفته‌اند که سابقه درخشانی در مسابقات رزمی دارد. وی در ۱۵ مسابقه‌ از مسابقات کیک‌بوکسینگ، ۱۵ مرتبه برنده شده است و رکورد ۱۰۰% دارد و در ۱۰ مسابقه UFC نیز ۸ پیروزی و ۲ شکست در کارنامه خود می‌بیند که برای ورزشکاری ۲۱ ساله آماری بسیار درخشان است و چه کسی بهتر از این مبارز آماده برای ایفای نقش پسر ایوان دراگو که از نظر ظاهری نیز کم شباهت به دولف لاندگرن ندارد؟ صحبت‌های سیج نورث‌کات را در رابطه با این موضوع با هم می‌خوانیم:

فیلم جدید Creed به‌زودی ساخته خواهد شد و بر روی پرده می‌رود و من هم برای حضور در این فیلم تست بازیگری داده‌ام. تست کوتاهی بود و امیدوارم همه‌چیز به‌خوبی پیش برود. نقش پسر ایوان دراگو را در فیلمی بازی کردن؟ فوق‌العاده خواهد بود. 

دوستداران مجموعه راکی از شنیدن خبر بازگشت دولف لاندگرن که یکی از خاص‌ترین آنتاگونیست‌های مجموعه راکی بود، بسیار هیجان‌زده‌اند. همان طور که گفتیم بسیاری معتقدند آدونیس کرید کینه‌ای قدیمی از ایوان دراگو دارد و احتمال می‌دهند مبارزه‌ای وحشتناک را در فیلم جدید شاهد باشیم، اما از طرفی حضور پسر ایوان دراگو در این فیلم شاید سناریو را به کل تغیر داده و داستانی متفاوت را شاهد باشیم. انتخاب سیلوستر استالونه به عنوان کارگردان قسمت دوم، به نظر این فیلم را ملودرام‌تر از فیلم ابتدایی خواهد کرد و با توجه به داستان آن فیلم که شخصیت راکی در آن با سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کرد، می‌توان انتظار داشت که با داستانی احساسی‌تر روبه‌رو خواهیم بود و البته با توجه به سابقه سیلوستر استالونه در گنجاندن صحنه‌های احساسی در چهار فیلم از مجموعه راکی که وی کارگردانی آن‌ها را بر عهده داشت، مطمئناً بسیاری از این موضوع استقبال خواهند کرد.    

فیلم Creed  توانست با بودجه ۳۵ میلیون دلاری نزدیک ۱۷۴ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد و همین فروش مناسب و قابل توجه سبب شد که سازندگان به فکر ساخت دنباله فیلم Creed بیافتند.

فیلم‌نامه‌ فیلم ابتدایی را رایان کوگلر و آرون کاوینگتون بر اساس یکی از شخصیت‌های مجموعه‌ فیلم‌های راکی نوشتند. رابرت چارتوف، اروین وینکلر، چارلز وینکلر، ویلیام چارتوف، دیوید وینکلر، کوین کینگ و سیلوستر استالونه از تهیه‌کنندگان آن فیلم بودند. مدیر تولید نیز نیکولاس استرن بود.

گفتنی است فیلم Creed قرار است در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آبان ماه ۱۳۹۷) بر روی پرده سینما برود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده