// دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۶

مایکروسافت بازی های انحصاری بیشتری برای ایکس باکس وان در دست ساخت دارد

شانون لوفتیس در بیانیه‌ای از برنامه‌های آینده مایکروسافت برای بازی‌های انحصاری روی کنسول ایکس‌باکس وان خبر داد.

مایکروسافت قرار است هفته جاری کنسول جدید‌ خود یعنی ایکس باکس وان ایکس را عرضه کند. اما بحث‌هایی که در انجمن‌ها صورت می‌گیرد مربوط به بازی‌های انحصاری این کنسول می‌شود و اینکه آیا می‌توانند کاربران را به خرید این کنسول ترغیب کنند یا خیر. حال شانون لوفتیس، مدیر اجرایی ایکس باکس که از نفرات اصلی بخش انتشارات بازی‌های First Party نیز به شمار می‌رود، در این باره بیانیه‌ای صادر کرد. وی نسبت به بازی‌هایی که قرار است در سال جاری و آینده به این کنسول راه پیدا کند ابزار اطمینان کرد و از پروژه‌های انحصاری بیشتری برای آن خبر داد.

وی در این باره گفت:

به نظر خودم پروژه‌هایی که در برنامه داریم بسیار قوی هستند. من یقینا از اینکه کاربران خواهان بازی‌های بیشتری هستند، باخبر هستم. آیا ما دوست داریم که بازی‌های انحصاری بیشتر و قوی‌تری داشته باشیم؟ صدالبته.

پروژه‌های زیادی را پیش رو داریم و بازی‌های بیشتری در دست ساخت داریم که در حال حاضر جزئیات آنها را برملا نمی‌کنیم. اما احساس خوبی در رابطه با بازی‌هایی دارم که قرار است در هنگام عرضه [کنسول ایکس‌باکس وان ایکس] معرفی کنیم.

برخی از بازی‌های انحصاری مایکروسافت که اخیرا منتشر شده است شامل بازی Forza Motor Sport، بازی Super Lucky's Tale و بازی Cuphead می‌شود؛ در حالی که بازی PlayerUnknown's Battlegrounds نیز در تاریخ ۲۱ آذرماه (۱۲ دسامبر) در قالب «انحصاری کنسولی» عرضه خواهد شد. برخی از کاربران به این نکته اشاره می‌کنند که بازی‌های یاد شده در حال حاضر از طریق سیستم Play Anywhere روی پی سی قابل تجربه هستند و آیا از آنها می‌توان به‌عنوان بازی‌های انحصاری کنسولی یاد کرد؟ البته اینطور به نظر می‌رسد، اما خود لوفتیس اعتقاد دارد که این امر می‌تواند در برخی موارد سودمند نیز باشد.

وی در این باره گفت:

با توجه به سیستم Play Anywhere ایکس‌باکس و قابل تجربه بودن بعضی بازی‌ها روی پی‌سی، به نظر خودم این امر که می‌توان بازی‌هایی، مخصوصا بازی‌های چندنفره، را روی یک پلتفرم دیگر انجام داد، لزوما ناخوشایند به نظر نمی‌رسد.

microsoft

وی با اشاره به بازی Killer Instinct در ادامه گفت که بودن این بازی در پلتفرم‌های ویندوز 10 و استیم می‌تواند تعداد بازیکنان آنلاین آن را افزایش دهد.

با این حال، وی گفت که مایکروسافت از احساسات طرفداران در رابطه با بازی‌های انحصاری باخبر است و در ادامه افزود:

من نمی‌خواهم در مورد احساسات عمیق کاربران در مورد بازی‌های انحصاری ایکس باکس، بی‌تفاوت باشم.

مایکروسافت در واقع قرار بود سال جاری میلادی پروژه انحصاری خود یعنی بازی Crackdown 3 را برای این کنسول عرضه کند که انتشار بازی با تاخیر مواجه و به سال آینده میلادی موکول شد. علاوه بر آن، توسعه دو پروژه انحصاری دیگر آنها یعنی بازی Scalebound و بازی Fable Legend نیز متوقف شد.

کنسول ایکس‌باکس وان ایکس در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه (۷ نوامبر) با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه می‌شود. بیش از ۱۳۰ بازی در حال حاضر از ویژگی‌های قدرتمند این کنسول پشتیبانی می‌کند و قرار است با آپدیت‌های مکرر، بازی‌های بیشتری به فهرست پشتیبانی از این کنسول اضافه شوند. به نقل از برخی، این کنسول ۴۰ درصد از نظر عملکرد از پلی‌استیشن 4 پرو قوی‌تر است. برخی از بازی‌هایی که در حال حاضر از ویژگی‌های این کنسول پشتیبانی می‌کنند شامل بازی Halo 5 و بازی Witcher 3 می‌شود. با این حال به نقل از فیل اسپنسر و با توجه به قیمت کنسول، ایکس‌باکس وان ایکس برای افراد خاصی توسعه یافته است و کنسول پیشین آنها یعنی ایکس باکس وان S جزو پرفروش‌ترین کنسول‌ها در تعطیلات سال نوی میلادی به شمار می‌رود.

نظرات خود را در مورد آینده بازی‌های انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان با زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده