نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

احتمال کارگردانی قسمت دوم Tintin توسط اندی سرکیس

جیمی بل، ستاره فیلم The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn، از علاقه خود به کارگردانی دنباله این فیلم توسط اندی سرکیس سخن گفت.

جیمی بل، بازیگر انگلیسی فیلم ماجراجوی The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn (ماجراهای تن‌تن: راز اسب شاخدار)، ابراز علاقه کرد که دیگر بازیگر این فیلم، یعنی اندی سرکیس، کارگردانی قسمت بعدی مجموعه Tintin را بر عهده داشته باشد. فیلم The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn بر اساس یکی از داستان‌های ژرژ پروسپر رمی، نویسنده و کاریکاتوریست بلژیکی که بیشتر به خاطر خلق ماجراهای تن‌تن مشهور است، ساخته شد. مجموعه داستان‌های شخصیت تن‌تن، یکی از مشهورترین آثار کمیک در تمام تاریخ و به‌ ویژه در تاریخ اروپا است. فیلمی که در سال ۲۰۱۱ اکران شد، محصول همکاری سه کارگردان بزرگ سینما در بخش‌های مختلف بود. استیون اسپیلبرگ کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت، ادگار رایت که به تازگی فیلم موفق Baby Driver (بیبی درایور) از وی بر روی پرده سینما رفته است به همراه استیون موفات و جو کرنیش نویسندگان آن فیلم بودند و تهیه‌کنندگی فیلم تن‌تن بر عهده پیتر جکسون بود که نیازی به توصیف ندارد. داستان این فیلم ترکیبی از سه کتاب The Crab with the Golden Claws (خرچنگ پنجه‌طلایی)، The Secret of the Unicorn (راز اسب شاخدار) و Red Rackham's Treasure (گنج‌های راکهام) است. در ابتدا قرار بود توماس سنگستر نقش تن‌تن را در آن اقتباس سینمایی بر عهده داشته باشد، ولی بنا به دلایل مختلف این بازیگر از پروژه کنار گذاشته شد و جیمی بل جای وی را گرفت. فیلم The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn مورد استقبال منتقدین قرار گرفت و با بودجه ساخت ۱۳۵ میلیون دلاری، نزدیک ۳۷۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

Tintin

ایده اولیه استیون اسپیلبرگ و پیتر جکسون ساخت سه‌گانه‌ای سینمایی از شخصیت تن‌تن بود که اولین فیلم را استیون اسپیلبرگ بسازد، کارگردانی فیلم دوم را پیتر جکسون بر عهده داشته باشد و قسمت سوم نیز با همکاری هر دو بر روی پرده سینما برود. با توجه به فروش نسبتاً خوب قسمت اول این مجموعه، انتظار می‌رفت که بلافاصله کار ساخت دنباله‌های آن نیز آغاز شود، ولی اکنون پس از گذشت شش سال هنوز خبری رسمی در این رابطه منتشر نشده است و این پروژه در سکوت مطلق خبری به سر می‌برد. با این حال تمامی بازیگران و سازندگان فیلم ابتدایی مشتاق همکاری دوباره در فیلمی جدید از شخصیت تن‌تن هستند و جمی بل نیز یکی از آن‌هاست.

مجله امپایر از جمی بل در مورد آینده شخصیت تن‌تن و دنباله فیلم ابتدایی پرسید که وی در پاسخ چنین گفت:

امیدوارم این اتفاق بیافتد و دنباله این فیلم ساخته شود. در شب مراسم افتتاحیه فیلم Film Stars Don’t Die In Liverpool (ستارگان سینما در لیورپول نمی‌میرند) شخصی به من گفت که اندی سرکیس هم گزینه مناسبی برای کارگردانی دنباله فیلم تن‌تن است و من هم گفتم، اوه، خدای من، این ایده عالی‌ست! ایده‌ای فوق‌العاده است. واقعاً از آن ایده خوشم آمد. البته که دوست دارم با پیتر جکسون و یا هر کارگردانی دیگری کار کنم، ولی بودن در کنار اندی سرکیس عالی بود و او بسیار بااستعداد است؛ من عاشق کار کردن با اندی سرکیس هستم.

Tintin

کاملاً مشخص است که شخص جیمی بل بسیار علاقمند به ساخت دنباله فیلم The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn است و اگر کارگردانی آن بر عهده اندی سرکیس انگلیسی باشد که دیگر نورعلی نور خواهد بود. گفته می‌شود مشکل اصلی عدم حضور پیتر جکسون برای کارگردانی قسمت دوم، مشغله کاری فراوان وی است، از همین رو شاید انتخاب اندی سرکیس برای کارگردانی دنباله اقتباس سینمایی تن‌تن، انتخاب بدی نباشد.

ایده اولیه استیون اسپیلبرگ و پیتر جکسون ساخت سه‌گانه‌ای سینمایی از شخصیت تن‌تن بود که اولین فیلم را استیون اسپیلبرگ بسازد، کارگردانی فیلم دوم را پیتر جکسون بر عهده داشته باشد و قسمت سوم نیز با همکاری هر دو بر روی پرده سینما برود

اندی سرکیس یکی از پیشگامان اجراهای موشن کپچر است و با مجموعه تن‌تن نیز به اندازه کافی آشناست. علاوه بر این‌ها باید بدین نکته نیز اشاره داشته باشیم که اندی سرکیس امسال اولین فیلم خود با عنوان Breathe (نفس بکش) را کارگردانی کرد؛ فیلمی که مورد توجه منتقدان قرار گرفت، ولی خب در گیشه فروش چندانی نداشت. از بازیگران این فیلم می‌توان به اندرو گارفیلد، کلر فوی، تام هولندر، و هیو بونه‌ویل اشاره کرد. در هر صورت به نظر هنوز هم ریش و قیچی در دستان پیتر جکسون است که بی‌شک انتخاب مناسبی برای کارگردانی قسمت دوم است، ولی خب باید منتظر بمانیم و ببینیم سرانجام چه کسی کارگردانی فیلم جدید شخصیت دوست‌داشتنی و کله زرد تن تن را بر عهده خواهد گرفت.

مجموعه داستان‌های شخصیت تن‌تن طرفداران بسیاری دارد و لازم به گفتن نیست که شش سال انتظار، زمان کمی برای طرفداران نبوده است. در هر صورت امیدواریم سازندگان هرچه سریع‌تر تصمیمی در رابطه با دنباله فیلم The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn بگیرند و از بین پیتر جکسون و گزینه‌ای هیجان‌انگیز به نام اندی سرکیس، یکی را برای کارگردانی فیلم جدید انتخاب کنند.

گفتنی است آخرین فیلمی که از جیمی بل بر روی پرده سینما رفت، فیلم 6 Days (شش روز) به کارگردانی توآ فریزر بود. نگارش فیلمنامه این فیلم را گلن استندرینگ بر عهده داشت. فیلم بر پایهٔ رویداد اشغال سفارت ایران در لندن در سال ۱۹۸۰ میلادی ساخته شده است. از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختن می‌توان به ابی کورنیش، مارک استرانگ و مارتین شا اشاره کرد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده