// شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۲

نظر مدیر فروش پلی استیشن درباره قدرت ایکس باکس وان ایکس

اخیرا مدیر فروش جهانی کنسول پلی‌استیشن 4 طی مصاحبه‌ای نظرش را درباره قدرت کنسول ایکس باکس وان ایکس مطرح کرده است.

همان‌طور که قبلا نیز در اخبار کنسول‌های بازی خواندید، ایکس‌باکس وان ایکس قرار است طی روزهای آینده عرضه شود. کمپانی سونی نیز در این بین بیکار ننشسته است و به همین دلیل کنفرانس قدرتمندی را طی Paris Games Week 2017 به همگان ارائه داد.

با توجه به اطلاعاتی که کمپانی مایکروسافت در اختیار مردم قرار داده است، کنسول ایکس باکس وان ایکس بسیار قوی‌تر از پلی‌استیشن 4 پرو است. این کنسول از پردازنده‌ی ۶ ترافلاپسی بهره می‌برد که در مقایسه با پردازنده‌ی ۴.۲ ترافلاپسی پلی‌استیشن 4 پرو، جهشی بزرگ محسوب می‌شود. با این حال جیم رایان، مدیر فروش جهانی کنسول پلی استیشن 4، طی مصاحبه‌ی جدیدش به اهمیت بیشتر کیفیت اجرایی بازی‌ها نسبت به مشخصات روی کاغذ یک کنسول اشاره کرده است:

مشخصات کنسول ایکس‌باکس وان ایکس جذاب است، ولی چیزی را ثابت نمی‌کند. مهم‌تر از این مشخصات، کیفیت اجرایی بازی‌ها (و اینکه کدام بازی هستند) است. همان‌طور که در کنفرانس سونی نیز مشاهده کردید، ما بازی‌های زیادی را معرفی کردیم و بیشتر آن‌ها را نیز فقط می‌توانید روی پلی استیشن 4 پرو تجربه کنید. همین موضوع باعث می‌شود که من هنوز هم این احساس را داشته باشم که سونی بهترین مکان برای بازی‌ کردن باقی‌ می‌ماند.

در ادامه رایان گفت که برگ برنده‌ی سونی، استودیوهای این کمپانی در سرتاسر جهان است:

قطعا وجه تمایز ما با دیگر کمپانی‌ها بازی‌هایمان هستند؛ بازی‌های نظیر آنچارتد 4 یا Gran Turismo Sport که چندی پیش عرضه شد. سونی استودیو‌های انحصاری مختلفی را از اروپا و ژاپن (مانند گوریلا گیمز در اروپا) تا ساحل غربی آمریکا دارد. ساخت این شبکه از استودیوها کار آسانی نبوده و ما سال‌های زیادی را صرف آن کرده‌ایم، ولی حالا اعتقاد داریم که این موضوع دارایی باارزشی برای کمپانی ما است.

همان‌طور که رایان نیز اشاره کرد، استودیوهای سونی طی این چند سال علاوه بر ساخت بازی‌های موفق، برای استفاده‌ی کامل از قدرت سخت‌افزاری کنسول پلی‌استیشن 4 نیز تلاش کرده‌اند؛ ویژگی‌ای که می‌تواند ایکس‌باکس وان ایکس را با قدرت بسیار بیشترش تهدید کند.


منبع WCCFTech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده