نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

DRM بازی Assassin's Creed Origins موجب افزایش شدید مصرف CPU شده است

استفاده همزمان یوبیسافت از دو قفل Denuvo و VMProtect علاوه بر تاخیر در عرضه کرک بازی Assassin's Creed Origins موجب افزایش شدید مصرف CPU کاربران شده است.

از زمان عرضه بازی Assassin's Creed Origins در اوایل این هفته، شاهد انتقادات و اعتراض نسبتا فراوان بازیکنان کامپیوتر در استیم هستیم. اما این اعتراضات نه از کیفیت خود بازی، بلکه از عملکرد فنی آن در کامپیوتر نشات می‌گیرد. با وجود اینکه واکنش بازیکنان استیم نسبت به بازی عموما مثبت بوده است، اما اعتراضات زیادی به افزایش شدید فشار روی CPU سیستم، هنگام تجربه بازی شده است.

با وجود اینکه خود بازی از کیفیت مطلوبی برخوردار است، اما به علت استفاده هم‌زمان یوبی سافت از دو قفل DRM برای این بازی، شاهد افزایش شدید مصرف CPU در این بازی شده‌ایم. سیستم امنیتی به کار رفته در بازی شامل قفل Denuvo در پایین‌ترین لایه محافظتی است، در حالی که VMProtect از یک لایه بالاتر از قفل مذکور محافظت می‌کند. بنابراین شرایط طوری شده که انگار بازی را از داخل یک شبیه‌ساز اجرا می‌کنید و به همین علت فعالیت CPU مخصوصا در پردازنده‌های ضعیف‌تر به ۱۰۰ درصد رسیده و موجب کرش کردن بازی و بروز مشکلات دیگر می‌شود.

Assassin

وب‌سایت تورنت‌فریک هم چند وقت پیش مصاحبه‌ای با Voksi، یکی از اعضای تیم Revolt داشته که اخیرا بازی Wolfenstein II: The New Colossus را پیش از عرضه رسمی کرک کرده بودند. در این مصاحبه Voksi علت اصلی این مشکل را استفاده از این سیستم امنیتی شدید برای بازی خوانده است.

Voksi در ادامه گفته است که قفل Denuvo در چند ماه اخیر آنقدر سریع کرک شده است که یوبی‌سافت تصمیم گرفته علاوه بر آن، از یک لایه DRM اضافی هم استفاده کند. او می‌گوید:

اساسا یوبی‌سافت VMProtect را در بالای Denuvo پیاده‌سازی کرده است و به همین علت کارایی بازی ۳۰ تا ۴۰ درصد بدتر شده است. به خاطر همین DRM تنها افرادی می‌توانند به‌خوبی بازی را تجربه کنند که از پردازنده قدرتمند و گران‌تری برخوردار باشند. این حرکت بر ضد مشتریان بوده و نفرت‌انگیز است.

صادقانه بگوییم، ترکیب دو DRM مذکور آماده‌سازی کرک بازی Assassin's Creed Origins را سخت و عرضه آن را با تاخیر مواجه خواهد کرد، اما بازیکنانی که برای تجربه بازی پول خرج کرده‌اند و حتی سیستم خیلی ضعیفی هم ندارند (گفته شده بازی با شرایط کنونی حتی در پردازنده‌های چهار هسته‌ای متوسط هم با مشکل اجرا می‌شود)، با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند؛ چرا که قفل VMProtect در یک ماشین مجازی اجرا می‌شود و به طور پیوسته به بررسی و نظارت کد بازی می‌پردازد که نتیجه افزایش شدید بار پردازشی خواهد شد.

مسلما مشاهده مدت زمان مقاوت این سیستم DRM ترکیبی در برابر کرکرها جذاب خواهد بود؛ موردی که مسلما یوبی‌سافت هم آن را از نزدیک بررسی می‌کند. در هر صورت نزدیک به یک هفته از عرضه بازی می‌گذرد و همین که یوبی‌سافت موفق شده فروش هفته اول بازی را به واسطه عدم عرضه کرک بازی Assassin's Creed Origins حفظ کند، مسلما احتمال استفاده از سیستم مذکور در بازی‌های آینده کمپانی و حتی ناشران دیگر را افزایش خواهد داد.

نظر شما در این رابطه چیست؟


منبع hexus
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده