// پنجشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱

تام هاردی و استیون نایت سریال جدیدی را برای ‌‌‌‌BBC خواهند ساخت

تام هاردی و استیون نایت، پس از تجربه ی همکاری‌های موفق اخیر خود با BBC، این بار سریال سرود کریسمس (A Christmas Carol) را با اقتباس از داستان چارلز دیکنز برای این شبکه بریتانیایی خواهند ساخت.

به نظر می‌رسد که در دوران انقلاب فیلم‌های چارلز دیکنزی به سر می‌بریم. از طرفی، فیلمی با عنوان مردی که کریسمس را اختراع کرد (The Man Who Invented Christmas) با موضوع چگونگی شکل‌گیری داستان مشهور سرود کریسمس توسط دیکنز روی پرده سینماها است و از طرفی دیگر، اقتباس جدیدی از داستان دیوید کاپرفیلد در دست تولید است که در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد رونمایی از این اثر نیز خواهیم بود. در این وضعیت، تام هاردی و استیون نایت در همکاری جدید خود، به سراغ تولید یک مجموعه تلویزیونی بر اساس داستان سرود کریسمس (A Christmas Carol) برای شبکه بی بی سی (BBC) خواهند رفت.

هنوز چیزی درباره‌ی نقش آفرینی تام هاردی در این مجموعه اعلام نشده ولی با توجه به تقویم شلوغ وی و حضورش سر تصویربرداری فیلم ونوم (Venom)، به نظر می‌رسد که او تنها به عنوان تهیه کننده در این پروژه حضور خواهد یافت. ریدلی اسکات نیز با کمپانی فیلمسازی خود یعنی اسکات فری پروداکشنز (Scott Free Productions) در تولید مجموعه مشارکت خواهد داشت.

tom hardy

نخستین همکاری تام هاردی و استیون نایت در سال ۲۰۱۳ و با فیلم تحسین شده‌ی لاک (Locke) رقم خورد که هاردی به عنوان بازیگر و نایت به عنوان فیلمنامه نویس و کارگردان در این اثر حضور داشتند. در ادامه، نایت به نویسندگی و تهیه کنندگی سریال موفق پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) برای شبکه BBC پرداخت و هاردی نیز در تعدادی از قسمت‌های فصل دوم و سوم این مجموعه نقش آفرینی کرد. آنها همچنین با همکاری یکدیگر، تولید سریال تابو (Taboo) را آغاز کردند که فصل اول آن در ابتدای سال جاری از شبکه‌های بی‌بی‌سی وان (BBC One) و اف ایکس (FX) پخش شد.

سرود کریسمس داستان پیرمرد بداخلاقی به نام ابنیزر اسکروج را روایت می‌کند که علیرغم ثروت زیادش، دارای خساست بسیاری است. آقای اسکروج همزمان با شب کریسمس، علاوه بر روح شریک قدیمی‌اش، سه روح کریسمس را ملاقات می‌کند که آنها، وی را با گوشه‌ای از رنج و مشکلات مردم و فقری که گریبان گیر آنها شده آشنا کرده و بدین ترتیب، زمینه را برای تحول شخصیتی وی فراهم می‌کنند.

سرود کریسمس، برای نخستین بار در دسامبر سال ۱۸۴۳ به چاپ رسید و در مدت کوتاهی، محبوبیت شگفت انگیزی را در بریتانیا و سایر نقاط جهان به دست آورد. تا به امروز بیش از ۱۰۰ اقتباس سینمایی و تلویزیونی از این اثر جاودانه‌ی چارلز دیکنز صورت گرفته که از مطرح‌ترین آنها می‌توان به A Christmas Carol محصول سال ۱۹۵۰ به کارگردانی برایان دزموند هرت و بازی الستر سیم، موزیکال Scrooge محصول ۱۹۷۰ به کارگردانی رونالد نیم و بازی آلبرت فینی، Mickey's Christmas Carol محصول ۱۹۸۳ به کارگردانی برنی متینسن، Scrooged محصول ۱۹۸۸ به کارگردانی ریچارد دانر و بازی بیل موری، The Muppet Christmas Carol محصول ۱۹۹۲ به کارگردانی برایان هنسون و بازی مایکل کین و A Christmas Carol محصول سال ۲۰۰۹ به کارگردانی رابرت زمکیس و صداپیشگی جیم کری اشاره کرد. بنت میلر نیز که کارگردانی آثاری نظیر فاکس‌کچِر (Foxcatcher) و مانیبال (Moneyball) را در کارنامه دارد، قرارداد ساخت نسخه‌ی جدیدی از این اثر را بر اساس فیلمنامه‌ی تام استاپارد (Shakespeare in Love) با آناپورنا پیکچرز (Annapurna Pictures) به امضا رسانده است.

A Christmas Carol

سریال A Christmas Carol در قالب سه قسمت ۶۰ دقیقه‌ای در کریسمس سال ۲۰۱۹ از شبکه‌ی BBC One پخش خواهد شد. این سریال، مرحله‌ی جدیدی از همکاری‌های هاردی، نایت و BBC به حساب می‌آید و طبق آنچه که اعلام شده، این سری مجموعه‌ها با همین تیم تهیه کنندگی، با اقتباس از سایر آثار دیکنز نیز همچنان ادامه خواهد داشت.


منبع /Film
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده