نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

یوکو تارو از موفقیت NieR: Automata و ادامه‌ی همکاری‌اش با پلاتینوم گیمز می‌گوید

یوکو تارو، کارگردان بازی NieR: Automata به تازگی در مصاحبه‌ای با گیم‌اینفورمر درباره‌ی موفقیت این بازی گفته و از علاقه‌اش برای ادامه‌ی همکاری با استودیوی Platinum خبر می‌دهد.

بازی NieR: Automata یکی از شگفتی‌های ارزشمند سال ۲۰۱۷ بود که همواره نیز نکات عجیبی در آن و درباره‌ی آن دیده و شنیده‌ایم. یکی از عجیب‌ترین نکات این بازی کارگردان آن است که فقط با دیدن ظاهرش می‌توانید متوجه شوید از چه حرف می‌زنیم! یوکو تارو به تازگی در مصاحبه‌ای با گیم‌اینفورمر اعلام کرده که موفقیت بازی NieR: Automata به همان اندازه‌ای بوده که از آن انتظار می‌رفته. او همچنین گفت که قرار است همکاری‌اش را با استودیو‌ی پلاتینوم گیمز ادامه دهد.

یوکو تارو در آغاز از NieR: Automata سخن می‌گوید. به گفته‌ی او پس از از هم پاشی تیم بازی قبلی، ایده‌ی این بازی بعد از Cavia به واقعیت تبدیل شد.

بعد از این که Drakengard 3 را منتشر کردیم، من تصور می‌کردم همه از بازی‌هایی که من می‌سازم بیزارند. این مسئله واقعا مرا آزار می‌داد و به همین خاطر قصد داشتم این کار را کنار بگذارم. به این فکر می‌کردم که شاید بهتر است همه چیز را بگذارم و برای ادامه‌ی عمرم به کوه‌ها سفر کنم و از دید مردم دور باشم! درست مثل یک گوشه‌نشین یا چیزی شبیه به آن. در همان موقع بود که یوسوکی سایتو که در آن روزها دیگر از کار کردن روی بازی‌هایی مانند Dragon Quest خسته شده بود تصمیم گرفت به من یک فرصت دوباره بدهد تا بازی‌ای مانند NieR را خلق کنم. اینگونه بود که شما شاهد ساخته شدن یک NieR جدید بودید. اگرچه خودم هم هنوز مطمئن نیستم این اتفاق چگونه رخ داد!

یوکو تارو سپس درباره‌ی NieR: Automata و موفقیتش گفت. در حالی که هفت سال میان این بازی و نسخه‌ی قبلی مجموعه فاصله افتاده بود:

تصور می‌کردم همه از بازی‌هایی که من می‌سازم بیزارند. شاید بهتر است همه چیز را بگذارم و برای ادامه‌ی عمرم به کوهستان سفر کنم! تصمیمی که کارگردان بازی Nier Automata گرفته بود!

به نظرم هم از دید من و هم از دید همه‌ی طرفداران، NieR یک IP کاملا مرده بود. به همین خاطر وقتی که شنیدم مدیران در حال گفت و گو پیرامون نسخه‌ی بعدی آن هستند بسیار تعجب کردم. با خود تصور کردم چقدر جالب می‌شد اگر استودیوی پلاتینوم نسخه‌ی بعدی آن را می‌ساخت. به نظر من این بازی بسیار جالب می‌شد. اما نه! واقعا پتانسیل زیادی در آن بود. با توجه به سوابق، بازی‌هایی که پلاتینوم گیمز می‌ساخت بیشتر اکشن‌های دیوانه واری بودند که فضای بسیار بسته‌ای داشتند. اما با ترکیب دنیا‌های یکتا و گیک پسندی که Square Enix در بازی‌هایش می‌سازد، می‌توان معجون خوبی ساخت. نظر من این بود که چنین ترکیبی واقعا جواب می‌دهد.

هیدکی کامیا، که از موسسان پلاتینوم گیمز است، چندی پیش درباره‌ی این که چگونه پروژه‌ی NieR: Automata توانست پلاتینوم گیمز را نجات دهد صحبت کرد. اکنون یوکو تارو نظر خود را درباره‌ی سخنان آن روز کامیا بیان می‌کند:

من پلاتینوم را استودیو‌ی بسیار خلاق و با استعدادی می‌بینم که در سبک و سیاق مخصوص به خودشان کاملا یکتا هستند و رقیبی برایشان وجود ندارد. تعداد بسیار زیادی از مشتاق‌ترین و با استعدادترین مدیران و کارکنان در این استودیو مشغول به کار هستند. آن‌ها نظرشان را درباره‌ی آنچه که قرار است انجام شود بیان می‌کنند و با این کار سطح و کیفیت کارشان بالا می‌رود. آن‌ها هستند که پروژه‌ها را به بهترین جایگاه ممکن می‌رسانند و این ویژگی یک کمپانی عالی است.

و اما درباره‌ی کامیا و اظهارات او درباره‌ی این که NieR: Automata پلاتینوم را نجات داد، باید بگویم ایشان لطف زیادی به ما دارند و در واقع ما را بیش از اندازه بالا برده‌اند! به نظر من ما نیز باید شدیدا از آن‌ها و همه‌ی اعضای جوان تیم که درباره‌شان صحبت کردم سپاسگزار باشیم. این فرصت بسیار خوبی بود که آن‌ها توانایی‌ها و خلاقیت‌هایشان را نشان بدهند و این باعث شد سطح آن‌ها چند سر و گردن بالاتر آید. به طور کلی همه‌ی اعضای تیم NieR و خود من باید از آن‌ها شکر کنیم که چنین فرصت‌های خوبی را در اختیارمان گذاشتند.

او به هر صورت دوست دارد همچنان در آینده با پلاتینوم گیمز همکاری کند. با این که فعلا آن‌ها بر سر پروژه یا کار خاصی همکاری نمی‌کنند اما او همچنان به بودن در آنجا علاقه‌مند است.

افکاری که درون آن ماسک وجود دارند بسیار بسیار جالب‌تر از ظاهر خود ماسک هستند!

در حال حاضر موضوع خاصی برای همکاری وجود ندارد اما من صحبت‌های خوبی با اعضای جوان این استودیو کرده‌ام و بسیار علاقه دارم که در آینده نیز با آن‌ها همکاری کنم. من همچنین با تهیه‌کننده‌مان در اسکوئر انیکس یعنی یوسوکه سایتو نیز درباره‌ی آینده صحبت‌هایی کرده‌ام. چیزی که قطعی است این است که اگر اسکوئر انیکس مجددا منابع مالی را فراهم کند من هر آنچه که آن‌ها بخواهند را خواهم ساخت!

یوکوتارو در ادامه از علاقه‌اش به بیان مفاهیم فلسفی و ارائه‌ی دیدگاهش نسبت به معنا و مفهوم زندگی سخن گفت. مسائلی که بازتابش را در آثاری مانند NieR: Automata نیز دیده بدیم. شاید برخی فقط و فقط او را با ماسک عجیب و غریبی که می‌پوشد بشناسند اما باید دانست که افکاری که درون آن ماسک وجود دارند بسیار بسیار جالب‌تر از ظاهر خود ماسک اند!


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده