// پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

مایکروسافت: تقاضا برای ایکس باکس وان ایکس از سطح انتظارات ما بیشتر بوده است

طبق اظهارات پانوس پانای، مدیر ارشد سخت‌افزارهای مایکروسافت، میزان تقاضا برای خرید کنسول ایکس‌باکس وان ایکس از سطح انتظارات آنها بیشتر بوده است.

بنا به مصاحبه اخیر پانوس پانای، مدیر ارشد سخت‌افزار‌های کمپانی مایکروسافت با شبکه CNBC، او از تقاضای کاربران برای خرید ایکس باکس وان ایکس بسیار راضی است و همانطور که اعلام کرده است، مایکروسافت از سطح تقاضای کاربران غافلگیر شده است.

کنسول ایکس‌باکس وان ایکس از لحاظ سخت‌افزاری قوی‌ترین کنسولی است که تا به حال ساخته شده است و مایکروسافت قصد دارد تا در رقابت با دیگر رقبا از لحاظ کیفیت و قدرت فراتر رود. در ادامه می‌توانید صحبت‌های پانوس پانای با شبکه تلویزیونی CNBC را مشاهده کنید:

من نمی‌توانم در مورد عدد دقیق پیش خرید ایکس‌باکس وان ایکس صحبت کنم‌، اما به جرات می‌توانم بگویم که تقاضا برای آن فوق‌العاده زیاد است و ما به‌شدت از این اتفاق هیجان‌زده هستیم.

علاوه بر این من نمی‌توانم تقاضا برای ایکس‌باکس وان ایکس را با دیگر کنسول‌ها مقایسه کنم، اما سطح تقاضا برای این کنسول خیلی بیشتر از انتظارات و پیش‌‌بینی‌های ما بوده است. ما از اینکه توانسته‌ایم با تولید ایکس‌باکس وان ایکس بین بازیکنان هیجان ایجاد کنیم خوشحالیم.

xbox one x

البته با توجه به میزان تقاضا، پیش‌خرید کنسول ایکس‌باکس وان ایکس در بعضی مناطق با مشکل روبه‌رو شد و موجودی این کنسول به‌سرعت پایان یافت. در همین ارتباط هاروی ایگل، رییس ایکس باکس شعبه بریتانیا چنین اظهار نظر کرده است:

با توجه به میزان تقاضا نمی‌توانیم تضمین دهیم که ایکس‌باکس وان ایکس در هفته اول عرضه به بازار، در فروشگاه‌ها موجود باقی بماند. 

یکی از قابلیت‌هایی که با کنسول ایکس‌باکس وان ایکس برای طرفداران عرضه می‌شود، قابلیت پشتیبانی از بازی‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی است؛ هرچند کمپانی سونی پیش از این، قابلیت پشتیبانی از این تکنولوژی را در دسترس کاربران قرار داده بود. البته تاکنون هیچ هدست واقعیت مجازی از سوی مایکروسافت عرضه نشده است.

در عوض، این کمپانی روی تکنولوژی واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) متمرکز شده است که قصد دارد دنیای واقعی و محتوای دیجیتال را با یکدیگر ادغام کند. پلتفرم Windows Mixed Reality به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها و بازی‌های خود را با استفاده از این تکنولوژی در اختیار کاربران قرار دهند؛ البته با استفاده از هدست‌های واقعیت ترکیبی که شرکای تجاری مایکروسافت از جمله Dell و Lenovo مشغول ساخت آنها هستند.

هنوز هیچ هدست واقعیت ترکیبی برای ایکس‌باکس عرضه نشده است و پانوس پانای در این مورد چنین به اظهار نظر پرداخته است:

تکنولوژی واقعیت ترکیبی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها، برنامه‌ها و بازی‌ها را شامل خواهد شد، اما برای شروع شما می‌توانید از هر هدستی که دارید برای این تکنولوژی استفاده کنید. اگر هدست‌های واقعیت مجازی دارید یا اگر تصمیم به خرید هولولنز گرفته‌اید، ما با استفاده از تکنولوژی واقعیت ترکیبی و پلتفرم ویندوز برای شما امکانات و سرگرمی‌های فراوانی را در نظر گرفته‌ایم که به‌زودی اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار خواهیم داد.


منبع Cnbc
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده