نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲

کامنت الکترونیک آرتز در مورد بازی Star Wars Battlefront 2 رکورد امتیاز منفی تاریخ ردیت را شکست!

 سیستم پیشرفت و خرید درون برنامه‌ای بازی Star Wars Battlefront 2 کار دست الکترونیک آرتز داد و با واکنش تاریخی بازیکنان رو به رو شد.

یکی از نمایندگان الکترونیک آرتز اخیرا به ادعای یکسری از بازیکنان مبنی بر اینکه برای آزادسازی شخصیت دارت ویدر در بازی Star Wars Battlefront 2 به ۴۰ ساعت بازی کردن نیاز است پاسخ داده و دیدگاه این شخص واکنش بسیار منفی و رکوردشکنانه بازیکنان را به دنبال داشته است.

تیم انجمن الکترونیک آرتز در یکی از ساب‌ردیت‌های بتل‌فرانت به یکی از موضوعات مطرح شده در آن پاسخ داده است. ماجرا از این قرار است که یکی از اعضای ردیت ادعا کرده برای آزادسازی تنها دو شخصیت بازی یعنی دارت ویدر و لوک اسکای والکر به ۸۰ ساعت زمان نیاز است و الکترونیک آرتز گفته برای «ایجاد حس افتخار و موفقیت بازیکنان از آزادسازی شخصیت‌های مختلف» این تصمیم گرفته شده است.

الکترونیک آرتز با این پاسخ نه تنها از تصمیم عجیب سازندگان بازی حمایت کرده، بلکه عملا این موضوع را تایید کرده و موجب خلق سکانسی تاریخی در ردیت شده است! پاسخ الکترونیک آرتز تاکنون ۲۲۸ هزار امتیاز منفی (یعنی امتیازات منفی منهای امتیازات مثبت که البته در این سناریو بعید است امتیاز مثبتی وجود داشته باشد) دریافت کرده و در صورتیکه آمار ساب‌ردیت ListOfComments صحیح باشد، کامنت الکترونیک آرتز لقب بیشترین منفی تاریخ ردیت را از آن خود کرده است و تقریبا ۱۰ برابر رتبه دوم این فهرست که تازه برای رکورد شکنی از حیث تعداد امتیاز منفی در ردیت ایجاد شده بوده امتیاز منفی دریافت کرده است! 

در ادامه می‌توانید این کامنت تاریخی الکترونیک آرتز را مطالعه کنید:

در مورد هزینه مورد نیاز برای آزادسازی شخصیت‌ها، ما ارقام اولیه را پیش از عرضه بازی و براساس آمار به دست آمده از بتا عمومی بازی و دیگر تنظیمات ایجاد شده برای پاداش‌های متعلق به نقاط عطف سیستم پیشرفت بازی انتخاب کرده‌ایم. در میان موارد دیگر، ما نرخ متوسط دریافت اعتبار توسط هر بازیکن را به طور روزانه بررسی کرده‌ایم و در حال ایجاد تنظیمات ثابتی هستیم تا مطمئن شویم که بازیکنان با چالش‌هایی قانع کننده، ارزشمند و البته قابل دریافت از طریق بازی برخوردار شوند.

از بازخورد منصفانه شما و شور و شوقی که بازیکنان پیرامون موضوعات کنونی ردیت و انجمن‌هایمان در سرتاسر شبکه‌های اجتماعی دارند متشکریم.

تیم ما به ایجاد تغییرات و بررسی بازخورد بازیکنان ادامه می‌دهد و شما را به سریع‌ترین شکل ممکن از آخرین بروزرسانی‌ها مطلع می‌کند.

به نظر می‌رسد توجیه الکترونیک آرتز خریدار ندارد و برخی واکنش‌های تند بازیکنان به آن در مورد این بازی جنگ ستارگان را مرور می‌کنیم. کاربر Scrambles84 گفته است:

اینکه بازیکنانی بتوانند «حس افتخار و موفقیت بابت آزادسازی» را با پرداخت پول دور بزنند، در حالیکه ما مجبور باشیم به اندازه یک کار تمام وقت بازی کنیم تا فقط یک شخصیت را آزاد کنیم مسخره است.

اولین پاسخ به الکترونیک آرتز حتی از مورد بالا هم تندتر است. کاربر Yuanrang wrote در ابتدای کامنت خود به ویژگی‌های مثبت بازی Star Wars Battlefront و سپس نسبت به ویژگی‌های پول‌پرستانه نسخه دوم اعتراض می‌کند:

قراردادهای Hutt و پاداش‌هایش حس افتخار و موفقیت داشتند. نژادهایی با چندین سطوح داستانی و اسکین برای تروپرها حس افتخار و موفقیت داشتند. قفل کردن شخصیت‌های محبوب پشت دیوارهای اعتبار که برای رسیدن به یکی از آن‌ها بایستی ده‌ها ساعت بازی کنی فقط احمقانه است، مخصوصا که حاضرم شرط ببندم شما برنامه ده‌ها شخصیت دیگر را هم ریخته‌اید که قرار است پشت دیوارهای اعتباری مشابه قرارشان دهید.

هرگز نمی‌توانید بابت انجام چنین کاری حس افتخار و موفقیت داشته باشید، چرا آدم عاقل پیش از رسیدن به همچین نقطه‌ای از تجربه بازی دست می‌کشد.

و اما در ادامه یکی از کابران طعنه سنگینی به الکترونیک آرتز انداخته است:

اگر به اندازه امتیاز منفی کامنت شما داخل بازی اعتبار داشتم بالاخره می‌توانستم دارت ویدر را آزاد کنم!

ماجرای ۴۰ ساعت زمان برای آزادسازی دارت ویدر پیش از آغاز امکان تجربه ۱۰ ساعته بازی از طریق سرویس EA Access و سرویس Origin Access در اوایل هفته و از این پست ساب‌ردیت بتل‌فرانت آغاز شد. در نظر داشته باشید که شخصی که چنین تخمینی زده پس از تجربه ۲۱ مسابقه در حالت چدنفره Galactic Assault به این نتیجه رسیده و اعتبار داخل بازی که به عملکرد برتر بازیکنان، رسیدن به نقاط عطف یا رسیدن به نقاط خاصی از بخش تکنفره بازی Battlefront 2 که بازیکنان داده می‌شود را در نظر گرفته است. با این وجود تحلیل‌ها نشان داده تخمین این شخص کاملا صحیح بوده است؛ به این صورت که به طور متوسط مسابقات بازی ۲۵۰ اعتبار در ازای هر ۱۰ دقیقه به بازیکنان می‌دهند، بنابراین برای رسیدن به ۶۰ هزار اعتبار موردنیاز برای آزادسازی ویدر یا اسکای والکر، بایستی ۴۰ ساعت بازی کنید و در ضمن کامنت الکترونیک آرتز هم نشان می‌دهد که کمپانی از این موضوع آگاهی کامل دارد.

در واقع، الکترونیک آرتز پس از کامنت اول خود یک کامنت تاریخی دیگر هم منتشر کرده و توضیحات بیشتری ارایه داده است:

هدف ما پیرامون ایجاد مسیر پیشرفت متقاعد کننده‌ای برای تمامی بازیکنان‌مان است. برای عرضه بازی محتوای فراوانی در نظر گرفته‌ایم و از طریق سرویس زنده محتوای بیشتری هم به آن افزوده می‌شود و ما به طور مداوم مکانیک‌های پیشرفت بازی را تنظیم می‌کنیم تا هنگامی که بازیکنان به کاوش بازی Battlefront 2 می‌پردازند، حس موفقیت را در آن‌ها ایجاد کنیم.

من این کامنت را جای دیگری هم منتشر کردم، اما احساس می‌کنم خوب است اینجا هم آن را بگوییم.

شخصیت‌ها از طریق اعتبار دریافت می‌شوند: هدف ایجاد حس افتخار و موفقیت بازیکنان از آزادسازی شخصیت‌های مختلف است.

دریافت اعتبار: ما به صورت رزوانه نتایج را بررسی می‌کنیم و به تنظیم این مورد ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم بازیکنان حس پاداش معنی‌داری را هنگام تجربه بازی Battlefront 2 داشته باشند.

از بحث به وجود آمده در اینجا متشکریم و تیم ما برای گرفتن بهترین تصمیمات ممکن برای بازی و بازیکنان در تلاش است. به محض اینکه بتوانیم جزئیات و اطلاعات بیشتری در اختیارتان می‌گذاریم.

کامنت بالا هم موفق به دریافت ۶۵۵۷ امتیاز منفی شده و رتبه ۹ جدول را به خود اختصاص داده است.

بازی Star Wars Battlefront 2 در تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده