نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

تهدید گل گدوت به عدم حضور در فیلم Wonder Woman 2

گل گدوت، بازیگر اصلی فیلم Wonder Woman گفته است که در صورت همکاری کمپانی برت رتنر در ساخت قسمت دوم این فیلم ابرقهرمانی، از پروژه برادران وارنر کناره‌گیری می‌کند.

طبق گزارشی جدید، ستاره فیلم کمیکی و ابرقهرمانی Wonder Woman (زن شگفت انگیز) در صورت همکاری کمپانی برت رتنر در ساخت قسمت دوم این فیلم، علاقه‌ای به حضور در ادامه این مجموعه نخواهد داشت. گل گدوت این روزها در مذاکره با کمپانی برادران وارنر برای حضور در قسمت دوم فیلم Wonder Woman، در موضع قدرت قرار دارد و گویا سازندگان مجبورند تمام خواسته‌های وی را انجام دهند تا این بازیگر راضی به امضای قرارداد برای حضور در قسمت دوم شود. فروش فوق‌العاده و البته تعاریفی را که منتقدان از فیلم پتی جنکینز کرده‌اند بگذارید در کنار قدرت تبلیغاتی گل گدوت که این روزها به‌خوبی در حال استفاده از آن است؛ آن وقت متوجه می‌شوید که چرا یک بازیگر می‌تواند در چنین جایگاهی قرار بگیرد. گل گدوت این روزها یکی از مهم‌ترین مهره‌های دنیای سینمایی دی سی محسوب می‌شود و هر گونه تصمیمی از سوی سازندگان برای جایگزینی این بازیگر، مطمئناً به هیچ عنوان به مذاق طرفدارانش که کم هم نیستند خوش نخواهد آمد.   

برت رتنر که یکی از پرکارترین تهیه‌کنندگان سینمای هالیوود است و کارگردانی چند فیلم را نیز در کارنامه دارد، این روزها همچون بسیاری دیگر از مردان هالیوود متهم به آزار و اذیت و رفتار ناشایست با تعداد زیادی از بازیگران زن شده است. از زمانی که پرونده هاروی واینستین باز شد و مشخص شد وی در طول فعالیت‌های کاری خود چه رفتارهایی با زنان داشته است، روز به روز به لیست افراد متهم‌شده افزوده می‌شود و گویی این لیست سیاه پایانی ندارد و باید منتظر اعلام نام افراد دیگری نیز باشیم.

کمپانی فیلمسازی برت رتنر با نام RatPac-Dune، برای ساخت فیلم Wonder Woman با کمپانی برادران وارنر همکاری داشت و در واقع بخشی از بودجه آن فیلم را کمپانی برت رتنر تأمین کرده بود و در نتیجه برت رتنر به گونه‌ای ذی‌نفع فروش فیلم نیز بوده است.  

Wonder-Woman

طبق گزارش سایت پیج سیکس (Page Six)، گل گدوت امضای قرارداد برای حضور در قسمت دوم فیلم جداگانه شخصیت زن شگفت‌انگیز را رد کرده است و تنها در صورتی در فیلم جدید حضور خواهد یافت که مطمئن شود برت رتنر و کمپانی وی کاملاً از نظر مالی، تأمین بودجه و سود بردن از این پروژه کنار گذاشته شده باشند. البته کمپانی برادران وارنر نیز تصمیم نداشت قرارداد خود را با کمپانی برت رتنر تمدید کند، ولی همکاری مالی این دو کمپانی بزرگ، موضوعی نبوده است که به این آسانی نادیده گرفته شود. هنوز گل گدوت و برت رتنر به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند و از طرفی کمپانی برادران وارنر نیز این داستان را از پایه نادرست خوانده است. با این حال سایت پیج سیکس (Page Six) محکم بر سر حرف خود ایستاده است و گزارش خود را درست می‌داند.

اگر فرض را بر این بگذاریم که گزارش سایت Page Six درست باشد، آن زمان چندان جای تعجب نخواهد داشت که گل گدوت تمام تلاش خود را انجام دهد تا برت رتنر را از مجموعه Wonder Woman بیرون کند. گل گدوت چندی پیش نیز از حضور در مراسمی که در آن قرار بود وی به برت رتنر جایزه‌ای را اهدا کند سر باز زده بود. با وجود اینکه اتهامات برت رتنر هنوز ثابت نشده است و از جزئیات موضوعی که وی درگیر آن است اطلاع چندانی در دست رسانه‌ها نیست، ولی صحبت‌های زیادی حول این شخصیت مطرح شده است و هیچ بعید نیست نام وی نیز به‌زودی در لیست سیاه سینمای هالیوود قرار بگیرد. همچنین لازم است بدین نکته نیز اشاره داشته باشیم که گل گدوت این روزها یکی از سردمداران مبارزه با آزار و اذیت و رفتارهای نادرست با زنان در محیط کار است و از همان زمانی که موضوع هاروی واینستین مطرح شد، این بازیگر مخالفت و در واقع عصبانیت شدید خود را نسبت به این دست از اتفاقات نشان داده بود.  

Wonder-Woman-II

در هر صورت اگر گل گدوت تصمیم به بیرون انداختن برت رتنر و کمپانی‌اش داشته باشد، به احتمال قریب به یقین این اتفاق خواهد افتاد. برای بسیاری از طرفداران کنونی سینما، گل گدوت مترادف است با شاهزاده دایانا و تصمیم به کنار گذاشتن وی و جایگزینی او با بازیگری دیگر، اشتباهی بزرگ از طرف کمپانی برادران وارنر خواهد بود و این کمپانی ضرر مالی زیادی را متحمل خواهد شد. ممکن است کمپانی برادران وارنر مجبور به پرداخت جریمه سنگینی به کمپانی برت رتنر شود، ولی در مقایسه با ضرر مالی احتمالی عدم حضور گل گدوت، این جریمه مبلغ زیادی نخواهد بود.

ممکن است کمپانی برادران وارنر مجبور به پرداخت جریمه سنگینی به کمپانی برت رتنر شود، ولی در مقایسه با ضرر مالی احتمالی عدم حضور گل گدوت، این جریمه مبلغ زیادی نخواهد بود

چندی پیش کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که فیلمبرداری قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی Wonder Woman از ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید دهه ۸۰ میلادی بستر حوادث داستان قسمت دوم این فیلم خواهد بود و دایانا این بار به مقابله با نیروهای شوروی سابق در زمان جنگ سرد خواهد پرداخت. سال گذشته بود که با اکران فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) زک اسنایدر، به‌صورت رسمی دنیای سینمایی دی‌سی شخصیت زن شگفت‌انگیز یا همان شاهزاده دایانا را معرفی کرد. نقش‌آفرینی این شخصیت کمیکی و ابرقهرمان بر عهده گل گدوت بود و وی پس از بازی در فیلم زک اسنایدر، در فیلم پتی جنکینز ایفاگر نقش اصلی بود. پس از بازخوردهای خوبی که طرفداران دنیای سینمایی دی‌سی از شخصیت زن شگفت‌انگیز داشتند، این استودیو فیلم جداگانه این شخصیت را نیز اکران کرد و در واقع می‌توان گفت همان معرفی ابتدایی تأثیر زیادی در فروش فوق‌العاده این فیلم در گیشه داشت. فروش جهانی فیلم Wonder Woman حدود ۸۲۱ میلیون دلار بود و به‌خوبی توانست بودجه ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری خود را توجیه کند. این فیلم نه‌تنها یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های جداگانه یک شخصیت ابرقهرمان شد، بلکه توانست تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم با داستانی جدید و اصلی شود.

در حال حاضر کمپانی برادران وارنر اعلام کرده است که قسمت دوم فیلم Wonder Woman در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۸ آذرماه ۱۳۹۸) اکران خواهد شد.

گفتنی است گل گدوت در فیلم Justice League (لیگ عدالت) نیز حضور دارد و این فیلم قرار است در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۶) به روی پرده‌ سینما برود. 

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده