// جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

ایکس باکس وان ایکس ممکن است آخرین کنسول مایکروسافت باشد

بعضی از شواهد حاکی از این هستند که کنسول ایکس‌باکس وان ایکس،‌ آخرین کنسول خانگی کمپانی مایکروسافت خواهد بود.

هنگام شروع نسل هشتم در سال ۲۰۱۳، بسیاری اعتقاد داشتند که دوران کنسول‌های خانگی به پایان رسیده است. با این حال موفقیت پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ (مخصوصا پلی‌استیشن 4) این صحبت‌ها را نقض کرد؛ ولی هنوز هم ماندگاری کنسول‌ها امری قطعی نشده است.

با توجه به جدیدترین اخبار کنسول های بازی، فیل اسپنسر، مدیر برند ایکس‌باکس طی مصاحبه‌ای تایید کرد که او و تیمش از این به بعد بیشتر توجه خود را از عرضه‌ی سخت‌افزار به ساخت‌ بازی‌های انحصاری معطوف خواهند کرد. صحبت‌های اسپنسر را در زیر می‌خوانید:

ما نیاز به رشد کردن داریم و من در پی رسیدن به این هدف هستم. قدرت خلق محتوا یکی از نقاط قوت ما بوده است. سرمایه‌گذاری ما برای این موضوع همیشه یکسان نبوده و تغییراتی داشته است.

در هر صورت قدرت زیاد کنسول‌ ایکس باکس وان ایکس به‌تنهایی کافی نیست و مایکروسافت باید عرضه‌ی بازی‌های انحصاری مختلف را نیز در برنامه‌اش قرار بدهد. البته مایکروسافت از قبل سرویس‌هایی را برای ایکس‌باکس وان ایکس تدارک دیده است. تمامی اعضای ایکس‌باکس می‌توانند با پرداخت ۱۰ دلار ماهیانه، عضو سرویس Xbox Game Pass بشوند و مجموعه‌ای بالغ بر ۱۰۰ عدد بازی را تجربه کنند.

با این حال این سرویس‌ها برای کمپانی مایکروسافت فقط نقطه‌ی شروع است؛ چرا که اسپنسر به احتمال عرضه‌ی سرویس استریمینگ توسط مایکروسافت طی سه سال آینده، اشاره کرده است. با عرضه‌ی این سرویس، کاربران بدون نیاز به کنسول می‌توانند بازی‌های مختلف ایکس‌باکس را تجربه کنند و خرید کنسول‌های ایکس‌باکس تقریبا امری بی‌معنی می‌شود. اگر مایکروسافت بتواند عرضه‌ی این سرویس را با انحصاری‌های مختلف همراه کند، نظر بسیاری از افراد را جلب خواهد کرد.


منبع BGR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده