نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷

واکنش منتقدان به فیلم Thor: Ragnarok - ثور: راگناروک

زمان خیلی کمی تا اکران عمومی فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) باقی مانده است و ما در این پست مروری بر نقدهای این فیلم از دید سایتهای معتبر دنیا خواهیم داشت.

بعد از انتشار تریلر‌های مختلف، ویدیوهای کوتاه و پوسترهای متنوع و افزایش شدت هیجان طرفداران از هر طریقی، بالاخره انتظارها به پایان رسیده و زمان خیلی خیلی کمی تا اکران عمومی فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) باقی مانده است. گفته شده که شخصیت ثور به‌عنوان قوی‌ترین عضو تیم انتقام جویان شمرده می‌شود. او ابتدا در اثر اختصاصی خود یعنی فیلم Thor (ثور - ۲۰۱۱)‌ روی پرده سینماها ظاهر شد و بعد از آن در فیلم The Avengers (انتقام جویان - ۲۰۱۲) با اعضای تیم اونجرز روبه‌رو شد. فیلم ثور: راگناروک جدیدترین و مورد انتظارترین اثر اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، درام، فانتزی و کمدی کمپانی Walt Disney Studios Motion Pictures و مارول استودیو بوده است. کارگردانی فیلم Thor: Ragnarok بر عهده تایکا وایتیتی، کارگردان فیلم شکار برای مردم وحشی (Hunt for the Wilderpeople)، بوده است و استفانی فولسوم، کریگ کایل، اریک پیرسون و کریستوفر یوست کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

کریس همسورث در نقش ثور، تام هیدلستون در نقش لوکی، ادریس البا در نقش هایمدال، آنتونی هاپکینز در نقش اودین، تسا تامپسون در نقش والکری، کارل اوربان در نقش اسکرج، مارک روفالو در نقش بروس بنر/هالک، جف گلدبلوم در نقش استاد بزرگ، کیت بلانشت در نقش هلا، بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، کلنسی براون در نقش سورت، جیمی الکساندر در نقش سیف و سم نیل در نقشی نامشخص، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Thor: Ragnarok حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

البته لازم به ذکر است که هنرنمایی شخصیت ثور و کریس همسورث در قالب این نقش به همین سه فیلم ختم نشده و او در آثار دیگری از قبیل Thor: The Dark World (ثور: دنیای تاریک - ۲۰۱۳) و فیلم Avengers: Age of Ultron (انتقام جویان: عصر اولتران - ۲۰۱۵) هم به ایفای نقش پرداخته است. به علاوه همسورث در سکانس‌های پایانی فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج - ۲۰۱۶) هم به‌عنوان شخصیت ثور حضور به عمل آورده است. از هرچه بگذریم، از آثار جدید و فوق‌العاده هیجان‌انگیزی که او در آینده‌ای نزدیک قرار است در آنها ظاهر شود نباید بگذریم. او علاوه بر فیلم ثور: راگناروک، قرار است در فیلم Avengers: Infinity War (انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت - ۲۰۱۸) و دنباله آن که هنوز نامی رسمی برای آن تعیین نشده و در حال حاضر همه آن را با نام The Avengers 4 (انتقام جویان 4 - ۲۰۱۹) می‌شناسند هم حضور داشته باشد.

فیلم ثور: راگناروک در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) در سینمای El Capitan Theatre به اکران درآمده است. از آنجا که تقریبا چند روزی از اکران این فیلم در سینمای El Capitan Theatre می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. بر این اساس، جدیدترین قسمت سری فیلم ثور به نام Thor: Ragnarok توانسته میانگین نمرات بالای ۷۴ را از بین ۳۲ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به نام خود ثبت کند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Thor: Ragnarok از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را هم بخوانید:

ثور بدون چکش معروف و فوق‌العاده قدرتمند خود به نام میولنیر، در عالم دیگر در سیاره‌ای حبس شده است. در همین حین متوجه می‌شود که تنها راهی که برای متوقف کردن راگناروک در پیش روی او قرار دارد این است که با زمان مبارزه کند یا به عبارت دیگر تمام سعی خود را بر این بگذارد که هرچه زودتر خود را از این سیاره نجات دهد و به آزگارد بازگردد؛ چرا که هلا، یکی از بی‌رحم‌ترین و قدرتمندترین دشمنان ثور قصد دارد راگناروک را فرا بخواند و به وسیله آن محل زندگی و جهان متعلق به ثور به همراه مردمان و ساکنان آن را به طور کل نابود کند. اما اول از همه ثور باید از یک نبرد گلادیاتوری که او را در مقابل متحد و همکار سابقش که در تیم انتقام جویان با هم فعالیت می‌کردند، یعنی هالک شگفت‌انگیز، قرار می‌دهد جان سالم به در ببرد تا بتواند به هدف اصلی خود بپردازد.

Thor: Ragnarok

مایکل او سالیوان | واشنگتون پست

۱۰۰ از ۱۰۰

با اینکه با رده‌بندی سنی‌ای که به این اثر اختصاص داده شده به نظر می‌رسد که فقط به درد پسربچه‌های ۱۳ ساله یا طرفداران دو آتشه و پر و پا قرص فیلم‌های کمپانی مارول می‌خورد، اما اصلا اینطور نیست. در این دوره و زمانه که استرس و فشار‌های عصبی بسیار زیاد شده است، «راگناروک» (کلمه‌ای در افسانه مردم اسکاندیناوی که هم اشاره به پایان دنیای قدیمی و هم اشاره به تولد دوباره یک دنیای جدید و بهتر دارد)، در بهترین زمان ممکن به روی پرده سینما رفت و زمان مناسب دیگری برای اکران این فیلم پیدا نمی‌شد. علاوه بر آن فیلمنامه فیلم Thor: Ragnarok بسیار جذاب است و عالی کار شده و می‌توان گفت که به‌شدت قابل تحسین است.

بریانان بیشاپ | ورج

۹۱ از ۱۰۰

بالاخره ما با این فیلم توانستیم یک نسخه هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده ساخته‌شده از این ایده را که یک فیلم کمپانی مارولی در واقع چه شکل و شمایلی باید داشته باشد و چگونه باید باشد ببینیم. در آخر این ایده هم منجر به ساخت یک فیلم پرشور و لذت‌بخش شد. من در این اثر آن شور و اشتیاقی را که در طی سالیان دراز از فیلم‌های ابرقهرمانی کسب نکرده بودم بالاخره به دست آوردم و بعد از مدت طولانی از دیدن یک اثر ابرقهرمانی تا حد خیلی زیادی سرگرم شدم.

ریچل وبر | توتال فیلم

۹۰ از ۱۰۰

این اثر یکی از فیلم‌های کمپانی مارول است که به‌درستی می‌داند در کجا خنده و مسخره‌بازی را به میان بیاورد و در کجا باید بیننده را میخکوب کند و هیجان بیافریند. این یکی از آثاری است که از ابتدا تا انتهای بزرگ و خفن آن لذت خواهید برد. و بله درست شنیدید، شما باید تا آخر آخر پایان فیلم بنشینید و صحنه‌های پس از پایان آن را هم با دقت نگاه کنید.

بیل گودی کونتز | آریزونا ریپابلیک

۸۰ از ۱۰۰ 

فیلم Thor: Ragnarok در نوع خود یک انفجار بود؛ یک فیلم خالص و فوق‌العاده خوب و هیجان‌انگیز.

دیوید ادلستاین | مجله نیویورک (وولچر)

۸۰ از ۱۰۰

این فیلم به احتمال زیاد یکی از آثار مورد علاقه من خواهد بود؛ البته بر خلاف نظر خیلی بینندگان و منتقدان دیگر.

فیل د سملین | تایم اوت نیویورک

۸۰ از ۱۰۰

در دنیایی که فیلم‌های بلاک باستری مختلف، روز به روز تیره و تارتر می‌شوند، اکران چنین اثری که علاوه بر بلاک باستری و ابرقهرمانی بودنش حس طنز و شوخی و سرگرم‌کنندگی را دارد، خیلی لذت‌بخش است.

Thor

جیمز دایر | امپایر

۸۰ از ۱۰۰

درون این اثر هم صحنه‌های خنده‌دار و بامزه و هم سکانس‌های هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده به‌شدت زیاد است. می‌توان گفت که این اثر مهم‌ترین، جالب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین فیلمی است که تایکا وایتیتی و کمپانی مارول به کمک هم تا امروز تولید کرده‌اند.

آلونسو دیورالد | وارپ

۷۸ از ۱۰۰

تصور این موضوع اصلا سخت و دشوار نیست که یک بیننده جوان یا به طور کل هر بیننده‌ای، با دیدن صحنه‌های هیجان‌انگیز و اکشن فیلم Thor: Ragnarok عقل و هوش از سرش بپرد و زمانی که متوجه شود و ببیند که این اثر چقدر بامزه و خنده‌دار است، دوباره همانند اول عاشق آن بشود.

جیم وجوودا | آی‌جی‌ان

۷۷ از ۱۰۰

یک فیلم جذاب، خنده‌دار و سرگرم‌کننده که به خاطر به‌کارگیری طراحی‌های متمایز، صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز، بهره‌گیری از سبک فیلم‌های دهه ۸۰ و استفاده از شخصیت‌ها و بازیگران محبوب در بین فیلم‌های ساخته‌شده از ثور، سرگرم‌کننده‌تر و محبوب‌تر از بقیه شناخته می‌شود. شیمی فوق‌العاده خوب و عالی‌ای که بین سه شخصیت ثور، هالک و والکری وجود داشت، باعث شد که تا خیلی زیادی به جلوه‌های ویژه این فیلم روح و جان و انسانیت ببخشد. همچنین ما در انتهای این فیلم کاملا متوجه می‌شویم که چرا به ثور «خدای رعد و برق» گفته می‌شود و چقدر این نام به او می‌آید.

کریس ناشاواتی | اینترینمنت ویکلی

۷۵ از ۱۰۰

فیلم Thor: Ragnarok درست همانند یک سیستم ارسال و تحویل جک عمل می‌کند و زمانی که شما این اثر را تماشا می‌کنید کاملا متوجه می‌شوید که به‌خوبی توانسته این کار را انجام دهد. فیلم خیلی خوب و کاملا سرگرم‌کننده‌ای است.

مت سینگر | اسکرین کراش

۷۰ از ۱۰۰

فیلم ثور: راگناروک اثری واقعا رنگارنگ و چشم‌نواز و سرگرم‌کننده است که بازیگران و شخصیت‌های خیلی زیادی در آن حضور دارند و همین موضوع کار کریس همسورث را به نسبت خیلی راحت می‌کند. فقط کافی است که او جذاب و خوب به نظر برسد، خفن باشد و حسابی از پس دشمنانش بربیاید و خود را برای مبارزات آینده (که اولین مبارزه مهم آینده او در فیلم انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت است) کاملا آماده سازد. البته نمی‌توان گفت که فیلم کاملا بی‌نقصی است و هیچ مشکلی ندارد. فیلم Thor: Ragnarok همانند یک تلویزیون خیلی بزرگ و صاف است که یک روی یک دیوار با یک سوراخ خیلی بزرگ که درست در وسط آن قرار دارد آویزان شده است. تلویزیون خیلی زیبا و دوست‌داشتنی است، اما مشکل آن حفره و سوراخ روی دیوار را حل نمی‌کند. تنها کاری که می‌کند این است که فقط این حفره را می‌پوشاند.

استیو رز | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

فیلم‌هایی که بر اساس کتاب‌های کامیک ساخته می‌شوند، زمان خیلی زیادی را صرف کردند و در این زمان به‌شدت تلاش کردند که جدی گرفته شده و به‌عنوان یکی از سرگرمی‌های بزرگسالان شمرده شوند. اما ثور تقریبا تصدیقی است که این فیلم‌ها نمی‌توانند به طور کامل از متریال‌هایی که در کتاب‌های کامیک بوکی هست استفاده کنند. این احتمالا عجیب‌ترین استراتژی ثور است.

پیتر دبروژ | ورایتی

۴۰ از ۱۰۰

با اینکه این حرف اصلا عجیب نیست اما من فکر می‌کنم که فیلم ثور: راگناروک از بقیه قسمت‌های این سری فیلم بهتر است. البته من اینگونه تصور می‌کنم؛ آن هم به این دلیل است که بالاخره من و نویسندگان این فیلم به یک نقطه اشتراک رسیدیم: که سری فیلم ثور به‌شدت غیرمنطقی است.

Thor Ragnarok Review Roundup


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده