نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

تایکا وایتیتی علاقمند به ساخت فیلم‌های بیشتری از شخصیت ثور است

این طور که به نظر می‌رسد کارگردان فیلم Thor: Ragnarok به این زودی‌ها از این شخصیت دل نخواهند کند و احتمالا شاهد ساخت فیلم‌های بیشتری از شخصیت ثور توسط این کارگردان خواهیم بود.

از همین حالا نیز صحبت در مورد ساخت دنباله فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) آغاز شده است و بسیاری از طرفداران شخصیت ثور کنجکاو هستند تا بدانند فیلم‌های بیشتری نیز توسط تایکا وایتیتی از ایزد آذرخش ساخته خواهد شد یا خیر. از صحبت‌های جدید تایکا وایتیتی می‌توان به این نتیجه رسید که هنوز کار این کارگردان و کریس همسورث با مجموعه ثور تمام نشده است و شاهد ساخت فیلم‌های بیشتری از دنیای افسانه آزگارد خواهیم بود.

تا اینجای کار که منتقدان بسیار از فیلم Thor: Ragnarok تعریف کرده‌اند و این فیلم را بهترین فیلم دنیای سینمایی مارول تا به امروز نامیده‌اند. با وجود ستایش‌ اکثر منتقدان از فیلم تایکا وایتیتی، جای تعجب ندارد که کوین فایگی بسیار علاقمند به همکاری دوباره با این کارگردان نیوزیلندی برای ساخت فیلم‌های دیگری از مجموعه ثور باشد. با این حال همگی می‌دانیم که بیشمار شخصیت در دنیای سینمایی مارول وجود دارد و اگر روزی تایکا وایتیتی تصمیم بگیرد روی ابرقهرمانی دیگر کار کند، بعید است حتی طرفداران شخصیت ثور و فیلم‌های مرتبط با این شخصیت مخالفتی با تصمیم وی داشته باشند.

Hela

تایکا وایتیتی در مصاحبه‌ای اختصاصی با سایت Screen Rant از ایده‌های جاه‌طلبانه و بلندپروازانه‌اش از افسانه آزگارد سخن گفت و بدین نکته اشاره کرد که از بودن در کنار قهرمان نورسی بسیار خوشحال است و دوست دارد مدتی طولانی‌تر بر روی فیلم‌های مجموعه ثور کار کند. صحبت‌های تایکا وایتیتی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:  

مشکلی با کار کردن بر روی شخصیت‌های دیگر دنیای سینمایی مارول ندارم، ولی فکر می‌کنم در حال حاضر ترجیح من این است که روی شخصیت ثور کار کنم، چون بسیار با این شخصیت احساس راحتی می‌کنم و به سختی دنیایی را ساختیم که بتوانیم با هر کدام از شخصیت‌ها احساس راحتی داشته باشیم؛ در واقع عاشق شخصیت‌های این دنیا شده‌ام و احساس می‌کنم در خانه خودم هستم. همچنین باید بگویم که عاشق کار کردن با کریس همسورث هستم و تا به حال با هیچ بازیگری همچون کریس همسورث کار کردن برایم لذت‌بخش نبوده است. راستش را بخواهید حتی تمام شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول را نمی‌شناسم.

این طور که به نظر می‌رسد رابطه‌ای احساسی بین سازندگان و بازیگران فیلم Thor: Ragnarok به وجود آمده است و نتیجه کار نیز رضایت‌بخش است و احتمالاً شاهد فیلمی خواهیم بود که شوخ‌طبعی بازیگران و صحنه‌های اکشن آن توازن خوبی با یکدیگر خواهند داشت. بعید است کمپانی مارول برای ساخت دیگر فیلم‌های شخصیت ثور به سراغ کارگردانی جدید برود، ما آیا این تصمیم که یک کارگردان تا مدتی نامحدود کارگردانی فیلم‌های یک شخصیت پرطرفدار را بر عهده داشته باشد تصمیمی درست است؟ باید منتظر ماند و دید.   

البته باید گفت که تنها شخصیت ثور در فیلم Thor: Ragnarok جانی دوباره نگرفته است و گویا شخصیت هالک نیز داستانی قوی و پرمایه خواهد داشت و جای پای خود را از حالا در پروژه‌های آتی کمپانی مارول سفت کرده است. پیش از این نیز مارک روفالو در مصاحبه‌ای راجع به این موضوع گفت که فیلم Thor: Ragnarok شروعی برای سه گانه داستانی جدید شخصیت هالک است.

Thor-II

چندی پیش تایکا وایتیتی از علاقه خود برای ساخت فیلم Black Widow (بیوه سیاه) سخن گفت. تایکا وایتیتی همچنین بر این نکته نیز تأکید داشت که اگر قرار باشد فیلم دیگری از خدایان نورس بسازد، ترجیح می‌دهد قسمت دوم Thor: Ragnarok را کارگردانی کند. از طرفی بازی خوب تسا تامپسون در فیلم Thor: Ragnarok، مطمئناً جای این شخصیت را نیز در فاز چهارم دنیای سینمای مارول باز خواهد کرد.

این طور که به نظر می‌رسد رابطه‌ای احساسی بین سازندگان و بازیگران فیلم Thor: Ragnarok به وجود آمده و نتیجه کار نیز رضایت‌بخش است و احتمالاً شاهد فیلمی خواهیم بود که شوخ‌طبعی بازیگران و صحنه‌های اکشن آن توازن خوبی با یکدیگر خواهند داشت

طبق آنچه در تریلرها دیدیم ثور در مبارزه با هلا، ایزد مرگ، شکست خورده و چکش میولنیر را از دست می‌دهد یا بهتر بگوییم پودرشده می‌بیند. بعد از آن نوبت به نبردی گلادیاتوروار با هالک در حضور استاد بزرگ می‌رسد. سرانجام نیز قرار است ثور به همراه تیم جدید خود که متشکل از خودش، برادرش لوکی، هالک و والکری است به مبارزه با هلا بپردازد. با توجه به تریلرهای فیلم انتظار می‌رود نسبت به دو فیلم قبل شخصیت ثور، با فیلمی مفرح‌تر مواجه باشیم. البته جنگ‌های حماسی و صحنه‌های پر زد و خورد همچنان بخش جدایی‌ناپذیر دنیای شخصیت ثور خواهند بود. یکی از شخصیت‌هایی که در تریلرهای مختلف این فیلم دیدم و مبارزات سختی هم با شخصیت ثور داشت، هلا، ایزد مرگ بود.

چندی پیش نیز در خبری خواندیم که سایت هیئت رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا اعلام کرد که مدت زمان فیلم Thor: Ragnarok حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه خواهد بود. اگر بخواهیم مدت زمان فیلم جدید را با دو فیلم قبلی مجموعه ثور مقایسه کنیم، باید بگوییم که مدت زمان فیلم ابتدایی ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه بود و مدت زمان فیلم Thor: The Dark World (ثور: دنیای تاریک)، حدود ۱ ساعت و ۵۲ دقیقه بود.

در فیلم Thor: Ragnarok کریس همسورث در نقش ثور، تام هیدلستون در نقش لوکی، ادریس البا در نقش هایمدال، آنتونی هاپکینز در نقش اودین، تسا تامپسون در نقش والکری، کارل اوربان در نقش اسکرج، مارک روفالو در نقش هالک، جف گلدبلوم در نقش استاد بزرگ، کیت بلانشت در نقش هلا، بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، کلنسی براون در نقش سورت و جیمی الکساندر در نقش سیف به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم  Thor: Ragnarok در تاریخ ۳ نوامبر سال جاری (۱۲ آبان ماه) اکران خواهد شد.  

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده