نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵

تاریخ اکران قسمت دوم فیلم Creed مشخص شد

پس از اعلام رسمی سپردن کارگردانی قسمت دوم فیلم Creed (کرید) به سیلوستر استالونه، حال تاریخ دقیق اکران این فیلم نیز اعلام شد.

قسمت دوم درام ورزشی Creed (کرید) که کارگردانی آن به سیلوستر استالونه سپرده شده است، قرار است در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۷) به روی پرده سینما برود. ستاره اصلی دنباله فیلم Creed نیز بار دیگر مایکل بی. جردن خواهد بود که نقش پسر رفیق دیرینه و درگذشته راکی بالبوآ، یعنی آپولو کرید را خواهد داشت. سیلوستر استالونه دوست‌‌داشتنی نیز دگرباره نقش شخصیت ماندگار تاریخ سینما، راکی ملقب به نره اسب ایتالیایی را ایفا خواهد کرد. شخصیت راکی در فیلم Creed، نقش مربی و در واقع مرشد آدونیس کرید، پسر آپولو را داشت.

نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی فیلم ابتدایی این مجموعه بر عهده رایان کوگلر بود و فیلم Creed پروژه‌ای احساسی و در واقع ادای دینی از سوی رایان کوگلر به مجموعه تکرارنشدنی Rocky (راکی) بود. رایان کوگلر به دلیل علاقه زیاد پدرش به مجموعه راکی تصمیم به ساخت فیلمی مرتبط با داستان آن مجموعه قدیمی و دلنشین گرفت. فیلم Creed بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و یکی از فیلم‌های بسیار خوب و خوش‌ساخت ۲۰۱۵ بود. تماشاچیان نیز به نسبت استقبال خوبی از فیلم رایان کوگلر داشتند و این فیلم توانست با بودجه ۳۵ میلیون دلاری نزدیک ۱۷۴ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد و همین فروش مناسب و قابل توجه سبب شد که سازندگان به فکر ساخت دنباله فیلم Creed بیفتند. از آنجایی که رایان کوگلر دو سالی است که درگیر ساخت فیلم ابرقهرمانی کمپانی مارول، یعنی فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) است، کارگردانی قسمت دوم فیلم Creed به بازیگر، کارگردان و نویسنده کارکشته سینمای هالیوود، سیلوستر استالونه سپرده شد. سیلوستر استالونه علاوه بر کارگردانی این فیلم، نوشتن فیلمنامه را بر عهده دارد و قرار است نقش شخصیت راکی بالبوآ را نیز ایفا کند.

Adonis

سیلوستر استالونه پیش‌تر اعلام کرده بود که قسمت دوم فیلم Creed در سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد و حال کمپانی مترو گلدوین مایر به‌صورت رسمی تاریخ دقیق اکران این فیلم را اعلام کرد. قسمت ابتدایی فیلم Creed نیز تقریباً در زمانی مشابه و کمی پیش از روز شکرگزاری اکران شده بود و قسمت جدید نیز همان رویه را در پیش گرفته است و یک روز پیش از روز شکرگزاری اکران خواهد شد. قسمت دوم فیلم Creed در روز اکران خود باید با قسمت دوم انیمیشن Wreck-It Ralph (رالف خرابکار) و آخرین ساخته رابرت زمکیس که هنوز عنوانی برایش انتخاب نشده و بر اساس داستانی واقعی است رقابت کند.

گمانه‌زنی‌های طرفداران بیشتر حول این موضوع است که در این قسمت آدونیس کرید می‌خواهد انتقام شکست و البته مرگ نابهنگام پدر خود را یکجا از ایوان دراگو بگیرد

داستان دقیق قسمت دوم فیلم Creed هنوز فاش نشده و تنها سیلوستر استالونه تأیید کرده است که شاهد بازگشت ایوان دراگو در فیلم جدید مرتبط با دنیای راکی خواهیم بود. شخصیت ایوان دراگو با بازی دولف لاندگرن در قسمت چهارم مجموعه راکی معرفی شد. ایوان دراگو مشت‌زن قدرتمند و البته بسیار بی‌رحمی از روسیه بود که در نبردی شدید و می‌توان گفت تا حدودی وحشیانه، آپولو کرید را در رینگ به کام مرگ فرستاد. قسمت چهارم راکی در سال ۱۹۸۵ اکران شد و بیش از سه دهه از آن دوران می‌گذرد. تا آنجا که مطلع هستیم، دولف لاندگرن برای تکرار نقش شخصیت ایوان دراگو این روزها سخت مشغول تمرین است. گمانه‌زنی‌های طرفداران بیشتر حول این موضوع است که در این قسمت آدونیس کرید می‌خواهد انتقام شکست و البته مرگ نابهنگام پدر خود را یکجا از ایوان دراگو بگیرد.  

انتخاب سیلوستر استالونه به‌عنوان کارگردان قسمت دوم، به نظر این فیلم را ملودرام‌تر از فیلم ابتدایی خواهد کرد و با توجه به داستان آن فیلم که شخصیت راکی در آن با سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کرد، می‌توان انتظار داشت که با داستانی احساسی‌تر روبه‌رو خواهیم بود و البته با توجه به سابقه سیلوستر استالونه در گنجاندن صحنه‌های احساسی در چهار فیلم از مجموعه راکی که وی کارگردانی آن‌ها را بر عهده داشت، مطمئناً بسیاری از طرفداران از این موضوع استقبال خواهند کرد. از طرف دیگر به احتمال فراوان باز هم شاهد اضافه شدن حس و حال مبارزات مجموعه راکی به قسمت دوم فیلم Creed خواهیم بود و انتظار می‌رود هیجان صحنه‌های مبارزه‌ای در فیلم جدید بیشتر از فیلم ابتدایی باشد. با وجود اینکه رایان کوگلر فیلم بسیار خوبی ساخت، اما امیدواریم که سیلوستر استالونه بتواند فیلمی حتی بهتر از فیلم ابتدایی بسازد و شاهد دنباله‌ای قوی بر فیلم Creed باشیم.

Creed-II

فیلم Creed جوایز زیادی را هم برنده شد. سیلوستر استالونه دوست‌داشتنی و سالخورده توانست جایزه‌ بهترین بازیگر گلدن گلوب را از آن خود کند. وی نامزد جایزه‌ اسکار نیز شد که البته بازی فوق‌العاده مارک رایلنس در فیلم Bridge of Spies (پل جاسوس‌ها) استیون اسپیلبرگ، نگذاشت سیلوستر استالونه این جایزه را هم به خانه ببرد.

فیلم‌نامه‌ فیلم ابتدایی را رایان کوگلر و آرون کاوینگتون بر اساس یکی از شخصیت‌های مجموعه‌ فیلم‌های راکی نوشتند. رابرت چارتوف، اروین وینکلر، چارلز وینکلر، ویلیام چارتوف، دیوید وینکلر، کوین کینگ و سیلوستر استالونه از تهیه‌کنندگان آن فیلم بودند. مدیر تولید نیز نیکولاس استرن بود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده