نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۲

پلی استیشن 4 پرو آپدیت سخت افزاری جدیدی دریافت کرد

بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی شماره مدل سری جدید کنسول پلی استیشن 4 پرو را تغییر داده تا با یک آپدیت سخت افزاری برای آن طرف باشیم.

روز گذشته، بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی شماره مدل پلی استیشن 4 پرو جت بلک را در ژاپن از CUH-7000 به CUH-7100 تغییر داده است. همچنین مطلع شدیم که مدل Rathalos Edition پلی‌استیشن 4 پرو که همراه با بازی Monster Hunter World عرضه می‌شود هم مجهز به شماره مدل جدید خواهد بود.

وب‌سایت ژاپنی 4Gamer که ابتدا این خبر را رسانه‌ای کرده بود، در گفتگو با شعبه ژاپن و آسیای بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، علت تغییر شماره مدل کنسول را جویا شده بود و پلی استیشن پاسخ داده بود که به علت بروزرسانی قطعات داخلی کنسول، تغییر شماره مدل ضروری بوده است. علاوه بر این، سونی تایید کرده که هیچ‌گونه تغییری در ویژگی‌های اصلی و مشخصات فنی پلی‌استیشن 4 پرو ایجاد نشده است.

این تغییر هم مشابه با شماره‌گذاری استاندارد سونی برای محصولاتش است؛ به طوری که افزایش دومین رقم شماره مدل نشان‌دهنده ارتقای کوچک سخت‌افزاری محصول است که هیچ تاثیری در ظاهر و عملکرد آن ندارد. بنابراین اگر مدل CUH-7000 کنسول پلی‌استیشن 4 پرو را خریده باشید، جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که کنسول شما منسوخ نشده است.

معمولا اینگونه تغییرات هنگام پروسه کاهش هزینه‌های تولید کنسول صورت می‌گیرد که قطعات جدید که ارزان‌تر هستند جایگزین قطعات قدیمی می‌شوند تا تفاوت میان درآمد و هزینه ساخت و عرضه کنسول بهبود یابد. رخ دادن این اتفاق امری کاملا رایج است که معمولا چندین بار در چرخه زندگی یک کنسول بازی رخ می‌دهد.

جدا از این تغییر کوچک، سونی روز گذشته از مدل جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR رونمایی کرد که ویژگی‌های خوبی به آن افزوده شده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده