نویسنده: محسن حقانی
// چهار شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

نینتندو بر سیاست‌های خود در قبال بازی‌های موبایل تاکید کرد

پیش از انتشار بازی موبایل Animal Crossing Pocket Camp، کمپانی نینتندو بار دیگر بر استراتژی‌های خود در قبال صنعت بازی‌های ویدیویی روی تلفن‌های هوشمند تاکید کرد.

از آنجا که به‌نظر می‌رسد کمپانی نینتندو اخبار مثبت و دلگرم‌کننده پیرامون بازی‌های ویدیویی را در چند وقت اخیر در تصرف خود داشته است، اتفاقات هفته گذشته برای هر شخص علاقه‌مند به این غول ژاپنی صنعت گیمینگ، ایامی باورنکردنی را رقم زده است. اعلام ناگهانی انتشار محدود (Soft-Launch) بازی اندروید و بازی آیفون Animal Crossing Pocket Camp برای موبایل تا انتشار فوق‌العاده بازی موفق و لذت‌بخش Super Mario Odyssey برای کنسول نینتندو سوییچ، هفته‌ی بسیار خوبی را برای همراهان کمپانی نینتندو رقم زده است و اعلام انتظارات بالای نینتندو از فروش سوییچ در سایت وال‌استریت ژورنال نیز تائید می‌کند که اوضاع برای این کمپانی بهتر از اینها خواهد شد. علاوه‌بر افزایش پیش‌بینی‌ها از فروش کنسول نینتندو سوییچ و تخمین فروشی بالغ بر ۱۶.۷ میلیون واحد تا ماه مارس سال ۲۰۱۸، نینتندو همچنین بر سیاست‌های خود در قبال بازی‌سازی برای تلفن‌های هوشمند تاکید کرد. همانطور که مدیرعامل کمپانی، آتسومی کیمیشیما در این رابطه اعلام کرد:

اولویت اول برای ما در انتشار بازی‌های موبایل، جذب کاربران جدید برای کنسول نینتندو سوییچ است.

اعلام چنین بیانیه‌ای از طرف نینتندو زیاد هم سورپرایز کننده نیست. نینتندو در منطق پشت انتشار بازی‌های خود برای موبایل کاملا رک و روراست بوده است و ساخته‌هایی نظیر بازی Pokemon GO به‌صورت مستقیم تاثیر به‌سزایی بر فروش نسخه معادل خود روی کنسول داشته‌اند. چنین بیانیه‌ای می‌تواند توضیحی بر موفقیت مالی ضعیف بازی Super Mario Run نیز باشد. این تجارب روی تلفن‌های هوشمند از قصد به‌منظور هدایت کاربران کژوال بیشتری به سوی سخت‌افزار اختصاصی از کنسول نینتندو بوده‌اند. البته مشاهده مدل‌های رایگان و موفق از ساخته‌هایی نظیر بازی Fire Emblem Heroes و انتشار بازی Animal Crossing Pocket Camp نشان می‌دهد که نینتندو تمرکز خود را کمی بیشتر به مدل‌های مختلف کسب درآمد از بازی‌های موبایل معطوف کرده است. اگرچه در حالی که ساخته‌های منتشر شده توسط آنها در مارکت اپ استور بسیار سرگرم‌کننده هستند و در حالی که هنوز نینتندو سوییچ در هرجایی به‌خوبی فروش می‌کند، احتمالا نینتندو با کمال میل به دنبال انتشار مدل‌های پایه‌ای و ساده‌تر از ساخته‌های خود روی تلفن‌های هوشمند خواهد بود.

با وجود اینکه موارد و اطلاعیه‌های اشاره‌شده اخبار جدیدی نیستند، اما این موضوع جالب است که ببینیم کمپانی نینتندو بر استراتژی و سیاست‌های خود در قبال بازی‌های موبایل ثابت قدم است؛ به‌خصوص پس از به‌دست آوردن برخی موفقیت‌های شگفت‌انگیز روی این پلتفرم. البته این مساله بدان معنی نیست که به‌عنوان مثال در آینده هیچ‌وقت شاهد منتشر شدن نسخه جدی از بازی Legend of Zelda روی اپ‌استور نخواهیم بود (حتی با وجود اینکه ساخت چنین بازی‌ای به‌صورتی باورنکردنی غیر محتمل به‌نظر می‌رسد)، اما حداقل رویکردی که کمپانی نینتندو در قبال بازی Animal Crossing Pocket Camp اتخاذ کرد خیلی چیزها را توضیح می‌دهد. پس از موفقیت‌های باورنکردنی ساخته‌های جدید نینتندو نظیر بازی Super Mario Odyssey و بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild و حتی تجربه عالی از بازی Animal Crossing Pocket Camp روی موبایل، باید به کیفیت ساخته‌های نینتندو بدون در نظر گرفتن مقیاس و پلتفرم، کاملا اعتماد کرد.


منبع Toucharcade
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده