// سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷

میا کرشنر در سریال Star Trek: Discovery نقش مادر اسپاک را ایفا می‌کند

میا کرشنر در سریال Star Trek: Discovery در نقش آماندا گریسون، مادر ژنتیکی اسپاک، مادر ناتنی مایکل برنهام و همسر سارک به ایفای نقش خواهد پرداخت.

میا کرشنر، بازیگر کانادایی دنیای سینما و تلویزیون، در سری جدید مجموعه‌ی پیشتازان فضا تحت عنوان پیشتازان فضا: اکتشاف (Star Trek: Discovery) حضور یافته است. او در این سریال نقش آماندا گریسون، مادر ژنتیکی شخصیت اسپاک، مادر ناتنی شخصیت مایکل برنهام با بازی سونیکا مارتین گرین و همسر شخصیت سارک با بازی جیمز فرین را ایفا خواهد کرد. از دیگر بازیگران این مجموعه می‌توان به داگ جونز در نقش سارو، میشل یئو در نقش کاپیتان فیلیپا جوجیو، آنتونی رپ در نقش ستوان پل استیمس، جیسون آیزکس در نقش کاپیتان گابریل لورکا و شازاد لطیف در نقش ستوان تایلر اشاره کرد.

شخصیت آماندا گریسون، متولد سال ۲۲۱۰، در ابتدا به‌عنوان یک معلم مدرسه فعالیت می‌کرد و زمانی که سارک به‌عنوان سفیر سیاره‌ی ولکان روی زمین حضور پیدا کرده بود با او آشنا شد. آماندا که به سارک علاقه‌مند شده بود، دو سال بعد در سال ۲۲۳۰ با او ازدواج کرد و به همراه وی راهی ولکان شد. آماندا در سال ۲۲۳۲ اسپاک را به دنیا آورد و پس از مدتی از طرف جامعه‌ی ولکان‌ها، لقب لیدی آماندا را گرفت. گفته می‌شود زمانی که اسپاک به همراه سارک در کنفرانس بابل شرکت کرده بود، از پدرش می‌پرسد که با توجه به شخصیت فاقد احساسات و سرشار از منطقی که از او سراغ دارد، چطور شد که به آماندا علاقه‌مند شد و با وی ازدواج کرد. سارک نیز در جواب می‌گوید که ازدواج وی با آماندا، منطقی‌ترین کاری بود که در آن روزها می‌توانست انجامش دهد.

star trek

تصویر آماندا گریسون برای نخستین بار در اپیزود سفر به بابل (Journey to Babel) از سری اصلی مجموعه‌ی پیشتازان فضا (Star Trek) و با نقش‌آفرینی جین وایت به نمایش درآمد. وایت همچنین در سال ۱۹۸۶ در فیلم پیشتازان فضا ۴: سفر به خانه (Star Trek IV: The Voyage Home) یک بار دیگر در این نقش حضور پیدا کرد. از مشهورترین بازیگرانی که تا به امروز به جای شخصیت آماندا به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به وینونا رایدر در قسمت اول سری جدید پیشتازان فضا به کارگردانی جی جی آبرامز اشاره کرد که در سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمد.

حضور میا کرشنر در مجموعه‌ی Star Trek: Discovery در حالی به تأیید رسیده که تا به این لحظه، هیچ اطلاعاتی درباره‌ی زمان رونمایی از او در طول سریال و همینطور مقدار نقش وی و میزان اثرگذاریش بر داستان منتشر نشده است.

میا کرشنر ۴۲ ساله کار حرفه‌ای خود را از اواخر دهه‌ی هشتاد با بازی در نقش‌های کوتاه تلویزیونی آغاز کرد و در ادامه در سریال‌های مطرحی همچون 24، خاطرات خون آشام (The Vampire Diaries) و Defiance به‌عنوان بازیگر مهمان حضور پیدا کرد. او همچنین یکی از بازیگران اصلی سریال The L Word بود که در فاصله‌ی بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ از شبکه‌ی شوتایم (Showtime) پخش شد.

mia kirshner

سریال Star Trek: Discovery چندی پیش، پس از نمایش دو قسمت اول خود از شبکه‌ی CBS، با نزدیک به ۱۰ میلیون نفر بیننده، آمار قابل توجهی را از خود به جای گذاشت و در کنار آن توانست در تعداد ثبت‌نام کننده در سرویس پخش استریم CBS تحت عنوان CBS All Access نیز رکورد جدیدی بزند.


منبع Comic Book
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده