نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷

طراح بازی Horizon: Zero Dawn از ادامه حیات بازی‌های تک‌نفره می‌گوید

تیم استوبو، طراح بازی Horizon: Zero Dawn در صحبت‌های خود با گیم‌اسپات اظهار داشت که بازی‌های تک‌نفره از بین نخواهند رفت.

آیا بازی‌های فاقد بخش چندنفره می‌توانند بین بازی‌های دیگر بازار که برای ارائه محتوای ثابت و منظم سخت تلاش می‌کنند، دوام بیاورند؟ اخیرا صحبت‌های زیادی پیرامون بازی‌های تک‌نفره صورت گرفته است و پاسخ‌های جالبی به این سوال داده شده است که یکی از جالب‌ترین آنها مربوط به تیم استوبو، طراح بازی Horizon: Zero Dawn است. مطابق تازه‌ترین اخبار بازی، تیم استوبو از استودیو گوریلا گیمز در پاسخ به این سوال گفته است که بازی‌های تک‌نفره از بین نخواهند رفت حتی اگر با ملاحضات تجاری به چالش کشیده شوند.

تیم استوبو در جریان نمایشگاه PAX استرالیا و در گفتگوی خود با گیم‌اسپات اظهار داشت که برخی از بازی‌های برجسته سال ۲۰۱۷ کاملا تک‌نفره بوده‌اند و از میان آنها می‌توان به آثاری نظیر بازی Horizon: Zero Dawn، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild و بازی Middle-earth: Shadow of War اشاره کرد. استوبو در این رابطه توضیح داد:

من فکر می‌کنم که بازی Horizon: Zero Dawn ثابت می‌کند که آینده به بازی‌های با کیفیت بالای تک‌نفره تعلق دارد؛ این موضوعی است که بسته گسترش‌دهنده داستانی Frozen Wilds باری دیگر آن را اثبات خواهد کرد. ما همواره در جهت ارائه بهترین کیفیت به بازیکنان تلاش می‌کنیم. به نظر می‌رسد که در بخش‌های دیگر این صنعت تغییراتی به وجود آمده باشد ولی تمرکز ما در استودیو گوریلا گیمز روی خلق داستان‌های شگفت‌انگیز است.

Horizon: Zero Dawn

بسیار واضح است که بازی‌های تک‌نفره هرگز به طور کامل از این سیاره محو نخواهند شد اما آیا بازی‌های تک‌نفره با محبوبیت یافتن بازی‌های آنلاینی نظیر بازی Destiny کمیاب خواهند شد؟ ممکن است اینگونه باشد ولی استوبو اینگونه به قضیه نگاه نمی‌کند. او در این خصوص اذعان داشت:

فکر می‌کنم که بهتر است جور دیگری به این قضیه نگاه کنیم. از نظر من در آینده شاهد بازی‌های بیشتری نظیر بازی Destiny خواهیم بود و آنها جایگاه خود را خواهند داشت. با نگاهی به بازی‌های تک‌نفره‌ی بی‌نظیر امسال در می‌یابید که تجربه‌های تک‌نفره بسیاری در کنار بازی‌های آنلاین وجود دارند که این برای تنوع خوب است.

مدتی قبل کمپانی الکترونیک آرتز خبر تعطیلی استودیو ویسرال گیمز را در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد و توضیح داد که وظیفه توسعه بازی Star Wars ویسرال گیمز به استودیو ونکوور سپرده شده است و این بازی با تغییر توسعه‌دهندگان، از یک اثر اکشن ماجراجویی با داستان خطی به یک تجربه‌ی گسترده تبدیل خواهد شد که این تصمیم به منظور جذب طیف گسترده‌ای از بازیکنان اتخاذ شده است. صحبت‌های الکترونیک آرتز بحث‌های زیادی را در انجمن‌های مختلف مرتبط با بازی‌ها ایجاد کرد و برخی از سازندگان نیز در این خصوص اظهاراتی را ارائه کردند. روز گذشته شنون لافتیس، مدیرکل استودیوهای ایکس‌باکس در این راستا اعلام کرد که بازی‌های تک‌نفره به پایان عمر خود نرسیده‌اند، اما با سختی‌هایی در زمینه اقتصاد روبه‌رو هستند که باید با آن‌ها مقابله کنند.

شایان ذکر است که بسته الحاقی Frozen Wilds یک بسته الحاقی داستانی‌ بزرگ برای بازی Horizon: Zero Dawn تا است که مدتی قبل توسط استودیو گوریلا گیمز رونمایی شد. این بسته الحاقی در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه (۷ نوامبر) منتشر خواهد شد و بازیکنان را از فضای پر از ماشین و ربات این بازی جدا می‌کند و آن‌ها را به مناطق یخ‌زده شمالی خواهد برد؛ جایی که تهدیدها و ماجراجویی‌های جدیدی انتظارشان را خواهد کشید.

شما چه فکری در مورد آینده بازی‌های تک‌نفره می‌کنید؟ نظرات خود را در این خصوص با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده