نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰

ایکس باکس وان ایکس درآمد مایکروسافت را بهبود می بخشد

مایکروسافت در جریان گزارش مالی امروز خود توضیحاتی در مورد ایکس باکس و انتظارات کمپانی از ایکس باکس وان ایکس ارایه داد.

امروز و در جریان کنفرانس مالی سه ماهه مایکروسافت برای سهام داران و تحلیلگران که مربوط به بازه زمانی بین یکم جولای تا ۳۰ سپتامبر (۱۰ تیر تا ۸ مهر) بود، امی هود، مدیر ارشد مالی مایکروسافت در مورد چشم انداز تجارت ایکس باکس و مخصوصا عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس توضیحاتی ارایه داد. اول از همه، هود توضیح داد که عملکرد سرویس‌های جدید مثل میکسر (Mixer) و سرویس Xbox Game Pass نتایج امیدوار کنننده‌ای داشته‌اند.

سپس، او گفت که کمپانی به واسطه عرضه ایکس‌باکس وان ایکس در سه‌ماهه جاری، انتظار بهبود و رشد درآمد و ادامه روند سالم درآمد حاصل از بازی‌ها و سرویس‌ها را دارد. طبق گفته هود، ترکیب بیشتر درآمد بازی و کنسول‌ها در سه‌ماهه جاری تاثیر چشمگیری در بخش ایکس‌باکس و مقدار تفاوت بین درآمد و بهای کالای فروخته شده خواهد داشت.

در ادامه، ساتیا نادلا، مدیر عامل اجرایی مایکروسافت توضیح داد که یکی از بزرگترین تغییراتی که در چند سال اخیر در تجارت بازی کمپانی رخ داده است، مربوط به پیشرفت فراوان شبکه ایکس‌باکس لایو ایکس در کامپیوتر، کنسول‌ها و حال موبایل به لطف بازی Minecraft بوده است. طبق گفته نادلا، هنگامی که یک شبکه داشته باشید، شما دامنه‌ای از فرصت‌های متفاوت مثل پیشنهادات اشتراکی مثل سرویس Xbox Game Pass خواهید داشت که شروع خیلی خوبی هم داشته است. وی افزود که هدف از این سرویس داشتن نت‌فلیکس برای بازی‌ها به لطف یک سیستم اشتراکی بازی‌ها است که بازیکنان می‌توانند از آن‌ها در تمامی دستگاه‌های خود استفاده و لذت ببرند.

استریم کردن هم یکی دیگر از فرصت‌ها است و مایکروسافت احساس بسیار خوبی نسبت به افزایش تعامل در گزاره ارزش بسیار منحصر به فرد میکسر دارد. نادلا توضیح داد که ۲۰ درصد رشد موجود در بازی‌ها و سرویس‌ها که در سه‌ماهه گذشته گزارش شده‌اند، شاخص اصلی مکانی هستند که مایکروسافت معتقد است فرصت‌ها در آن وجود خواهند داشت.

و اما امی هود در ادامه سخنان نادلا در پایان گفت که کمپانی به لطف بهبود منابع در بخش بازی‌ها در سه‌ماهه گذشته، هم‌اکنون تاثیر تفاوت بین درآمد و بهای کالای فروخته شده در این بخش را مشاهده می‌کند. وی معتقد است که محورهای صنعت بیشتر در مورد ارتباطات و کسب درآمد از شبکه‌های عضوی است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده