نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۳

الکترونیک آرتز خواستار توقف سرورهای بازی Battlefield 2 شد

الکترونیک آرتز در نامه‌ای، خواستار توقف سرورهای بازی‌های قدیمی سری بتلفیلد، مانند بازی Battlefield 2 شد.

تیم The Revive گروهی از طرفداران سری بتلفیلد هستند که بیش از سه سال است که به‌سختی در تلاشند تا امکان تجربه بازی‌های قدیمی سری (مثل بازی Battlefield 2 یا 2142) را برای طرفداران فراهم کنند. در جدیدترین اخبار بازی، اعضای این گروه نامه‌ای از سوی الکترونیک آرتز جهت «توقف توزیع و استفاده از مالکیت فکری (IP)» کمپانی دریافت کرده‌اند.

تیم Revive به‌تازگی اعلامیه جدیدی در این رابطه در سایت خود منتشر کرده است:

سریع سر اصل مطلب می‌رویم: تیم حقوقی الکترونیک آرتز با ما ارتباط برقرار کرده و به طور محترمانه خواستار توقف توزیع و استفاده از مالکیت فکری آن‌ها از سوی ما شده است. به‌عنوان طرفداران سرسخت مجموعه، ما به این مقررات احترام می‌گذاریم.

تیم Revive کار خود را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد؛ زمانی که گیم‌اسپای تعطیل شد و امکان تجربه یک سری از بازی‌های چندنفره کلاسیک آنلاین موجود در کامپیوتر به طور کامل از بین رفت. به نظر می‌رسد مشکل الکترونیک آرتز با تیم Revive سر راه‌اندازی سرور برای بازی‌های قدیمی بتلفیلد نبوده است، بلکه برای اینکه آن‌ها بتوانند این بازی‌ها را روی سرورها اجرا کنند، نیازمند توزیع نسخه‌هایی دستکاری‌شده از بازی اصلی بوده‌اند. ادامه بیانیه تیم Revive از این قرار است:

در سه و نیم سال اخیر، شبکه Revive خلا موجود در قلب بیش از یک میلیون بازیکن را با بازگرداندن بازی‌های محبوبی که سرویس آنلاین آن‌ها پس از تعطیلی گیم‌اسپای غیرفعال شده بود، پُر کرد. همین چند ماه پیش، ما سرگرم بازگرداندن سرویس آنلاین چندنفره یکی از بازی‌های محبوب مجموعه یعنی بازی Battlefield Heroes بودیم. واکنش عمومی مردم به تلاش‌های ما برای این بازی، عظیم بود و ما هرگز گمان نمی‌کردیم که به این بزرگی شود.

در حال حاضر، امکان دانلود فایل‌ها غیرفعال شده است.

احتمالا لحظه خداحافظی فرا رسیده است. پیش از اینکه ما بتلفیلد را رها کنیم، دوست داریم از همه سازندگان، هنرمندان، مدیران و البته تک تک بازیکنانی که به ما برای رسیدن به هدفمان کمک کردند تشکر کنیم. بدون شما، خلق این لحظات فوق‌العاده ممکن نبود.

امضا، تیم شبکه Revive

 اما در ادامه، نامه الکترونیک آرتز را می‌خوانیم که حداقل لحن آن بسیار محترمانه است، در ضمن نام و آدرس ایمیل اشخاص به دلایل امنیتی و البته جلوگیری از حمله طرفداران به اعضای الکترونیک آرتز (!) با استفاده از عبارت استاندارد [REDACTED] سانسور شده است:

[REDACTED] عزیز،

من از طرف الکترونیک آرتز و استودیو دایس یا به عبارتی همان افرادی که بتلفیلد را می‌سازند می‌نویسم.

ما متوجه شده‌ایم که شبکه Revive چندین پروژه و وب‌سایت اختصاص داده‌شده به احیای بازی‌های قدیمی بتلفیلد از جمله بازی Battlefield Heroes، بازی Battlefield 2 و بازی Battlefield 2142 در اختیار دارد. دیدن اشتیاق شما به این بازی‌ها عالی است. قصد لاف زدن نداریم، اما ما هم هنگام اجرای این بازی‌های قدیمی سری بتلفیلد حس نوستالژیکی داریم.

با این حال درخواستی از شما داریم: بایستی از شما بخواهیم که توزیع نسخه‌های بازی ما را متوقف کنید و از علائم تجاری، لوگو و تصاویر هنری ما در سایتتان استفاده نکنید. مسئله این است که ممکن است وب‌سایت شما بازدیدکنندگان را به اشتباه بیندازد و آن‌ها گمان کنند که شما وابسته به الکترونیک آرتز هستید و در ضمن ما تنها کسانی هستیم که حق استفاده از لوگوی الکترونیک آرتز را داریم. از آنجایی که شما بخشی از اعضای انجمن بتلفید هستید، می‌دانیم که شما باهوش و مفید هستید و می‌دانید که ما بایستی از مالکیت فکری مجموعه خود محافظت کنیم.

لطفا به ما پیام دهید که بدانیم که با این موضوع موافق هستید. هر سوالی هم که در این مورد داشتید، لطفا تردید نکنید و از طریق ایمیل در ارتباط باشید.

باتشکر،

[REDACTED]

مشاور مالکیت فکری

الکترونیک آرتز

پس از تعطیلی استودیو ویسرال گیمز، این دومین بار در ماه جاری است که کارهای الکترونیک آرتز خشم طرفداران را برانگیخته است.


منبع kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده