نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

بررسی بازی Assassin's Creed: Origins از دید سایت‌های معتبر دنیا

Assassin's Creed: Origins نمره‌های خوبی را از سایت‌های معتبر دنیا دریافت کرده که خبر از بازگشت این سری به روز‌های خوب می‌دهند. 

Assassin's Creed را می‌توان یکی از مهم‌ترین سری بازی‌های کمپانی یوبیسافت و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اکشن سوم-شخص دانست. در حالی که نسخه‌های اول این مجموعه آثار فوق‌العاده‌ای بودند، به مرور زمان شاهد افت کیفیت این سری بودیم و همین هم باعث شد تا یوبی سافت پس از نسخه Syndicate تصمیم بگیرد مدتی به این مجموعه استراحت بدهد. 

اما این شرکت در ماه ژوئن نسخه بعدی اساسینز کرید را با نام Assassin's Creed: Origins معرفی کرد؛ نسخه‌ای که داستان آن در مصر روایت می‌شود. جالب است بدانید که یوبی‌سافت پس از انتشار نسخه Black Flag، نظرسنجی رسمی‌ای برگزار کرد و در آن از طرفداران خواست تا نظرات خود را در مورد دوران تاریخی محبوب‌شان برای این سری، به اشتراک بگذارند و در این نظرسنجی، مصر یکی از محبوب‌ترین محیط‌ها برای بازی بود. 

شخصیت اصلی بازی Assassin's Creed: Origins بایِک نام دارد و در بازی شاهد چهره‌های مشهوری چون کلئوپاترا هستیم. البته در این نسخه دیگر خبری از تمپلار‌ها، دشمنان همیشگی اساسین‌ها نیست و در عوض، در این بازی نحوه شکل‌گیری فرقه اساسین‌ها را مشاهده خواهیم کرد. Assassin's Creed: Origins با موتور انویل ساخته شده و در آن، شاهد محیط‌های بزرگ و پرجزییاتی هستیم. از طرف دیگر، وجود المان‌های نقش آفرینی و همچنین یک عقاب همراه، از دیگر ویژگی‌های بازی است. 

در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Assassin's Creed: Origins و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Assassin's Creed: Origins

  • سازنده و ناشر: یوبی‌سافت
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • تاریخ انتشار: ۵ آبان

Assassin’s Creed Origins

زومجی: ۷۰ از ۱۰۰

یوبی‌سافت مونترال هرچند سعی کرده با اضافه کردن رگه‌هایی از نقش‌آفرینی و پیاده کردن سیستم مبارزات جدید، گیم‌پلی متفاوتی را در اختیار بازیکنان بگذارد، اما وجود مشکلاتی در فیزیک و باگ‌های عجیب باعث شده تا ضربه‌ای جدی به تجربه بازیکن وارد شود. Assassin's Creed: Origins همچنان می‌تواند یک طرفدار این مجموعه را با داستانی زیبا و موسیقی جذاب سرگرم کند، اما باید گفت روند بازی بعد از مدتی تکراری می‌شود و از نظر گرافیکی نیز پیشرفت چندانی را شاهد نیستیم. 

گیمزرادار: ۱۰۰ از ۱۰۰

در Assassin's Creed: Origins، همه‌چیز واقعا عالی است و پایان داستان بازی هم علاوه بر اینکه جذاب است، باعث می‌شود تا انتظار برای نسخه بعدی این مجموعه در یک دوره تاریخی جدید، سخت‌تر شود. در یک کلام، Assassin's Creed: Origins جذاب، سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است و از تمام کردن آن لذت زیادی خواهید برد. 

فوربس: ۹۳ از ۱۰۰

Assassin's Creed: Origins در مقایسه با چند نسخه اخیر سری، به مراتب بهتر عمل می‌کند، اما از طرف دیگر، هرگز به یک شاهکار بی‌نقص هم تبدیل نمی‌شود. برای مثال مبارزه‌های بازی هرگز در حد و اندازه‌های دارک سولز نبوده و المان‌های نقش‌آفرینی بازی هم مثل ویچر 3 نیستند. اما در نقطه مقابل، جهان بازی واقعا عالی است و یکی از بهترین محیط‌های مجازی‌ای است که تا به امروز در یک بازی شاهد آن بودم. در صورتی که مثل من طرفدار این سری باشید، از تجربه Assassin's Creed: Origins و غرق شدن در جهان بزرگ آن، لذت زیادی خواهید برد. 

آی‌جی‌ان: ۹۰ از ۱۰۰

Assassin's Creed: Origins ما را به دل تاریخ مصر می‌برد و در آن، تاریخ و فرهنگ غنی این کشور را به تصویر می‌کشد. از طرف دیگر، در بازی شاهد کاراکتر‌های خوبی نیز هستیم و تنوع مراحل بازی هم بیش‌تر از تمام نسخه‌های قبلی این مجموعه است. همچنین Assassin's Creed: Origins گیمر را وادار می‌کند تا در مبارزه‌ها دقت بیش‌تری به خرج بدهد و با اینکه سیستم لوت بازی مثلا قابل مقایسه با Destiny 2 نیست، اما شاهد تنوع خوبی در زمینه سلاح و دیگر تجهیزات هستیم و از آن مهم‌تر اینکه دشمنان هم تنوع بالایی دارند و مجبور‌تان می‌کنند که از سلاح مناسب برای مبارزه با آن‌ها استفاده کنید. در مجموع با اینکه در بازی شاهد باگ‌هایی هستیم، اما Assassin's Creed: Origins تجربه‌ای است که لذت زیادی از بازی کردن آن بردم. 

پالی‌گان: ۸۵ از ۱۰۰

Assassin's Creed: Origins کمابیش شبیه نسخه اول این مجموعه است که تقریبا ۱۰ سال پیش منتشر شد و از فرمولی در آن استفاده شده که مردم از آن لذت زیادی می‌برند. البته این به معنی بد بودن بازی نیست و یوبی‌سافت به‌خوبی این فرمول را در طی سال‌ها بهبود بخشیده است. با این حال به‌شخصه ترجیح می‌دادم تا در بازی شاهد ایده‌های جدید‌تر و نوآوری‌های بیش‌تری باشیم ولی همین که یوبی‌سافت توانسته به بهترین شکل از فرمول موفق این سری بهره ببرد، خود نکته بسیار مثبتی است. 

گیم‌اینفورمر: ۸۵ از ۱۰۰

با اینکه Assassin's Creed: Origins این سری را از نو احیا نکرده و ایده‌های کاملا نوآورانه‌ای نداشته است، اما یوبی‌سافت فرمول همیشگی این سری را به شکل هوشمندانه و خلاقانه‌ای بهبود بخشیده است و باعث شده تا آن حس تکراری شدن نسخه‌های قبلی بازی، از بین برود. آزادی عمل بیش‌تر در بازی، مبارزه‌های جذاب و همچنین لذت بالای گشتن در محیط، باعث شده‌اند تا Assassin's Creed: Origins به تجربه‌ای لذت‌بخش و سرگرم‌کننده تبدیل شود. 

دیستراکتوید: ۸۰ از ۱۰۰

با اینکه قرار دادن این همه ایده نو در بازی ریسک بزرگی بود، اما این ریسک در مورد Assassin's Creed: Origins جواب داده و شاهد تجربه خوبی هستیم. 

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

با اینکه Assassin's Creed: Origins توانسته تجربه خوبی در محیط جدیدش ارائه کند، اما یک سری مشکلات هستند که به تجربه آن آسیب می‌زنند؛ مشکلاتی از قبیل ایراد‌های فنی بازی و همچنین یک سری محدودیت‌ها در المان‌های گیم‌پلی. با این حال گشتن در جهان Assassin's Creed: Origins همیشه لذت‌های خاص خودش را دارد و هرگز تکراری نمی‌شود و ترکیب این مساله با داستان خوب بازی، به نتیجه لذت‌بخشی منتهی شده است. در مجموع با اینکه Assassin's Creed: Origins مشکلاتی دارد، اما ما را به آینده این سری امیدوار می‌کند. 

نمره های Assassin

Assassin


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده