// یکشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

از کنفرانس مطبوعاتی سونی در Paris Game Week 2017 چه انتظاراتی داریم؟

از The Last of Us Part II و God of War جدید تا رونمایی از بازی‌های جدید احتمالی؛ از کنفرانس سونی در Paris Game Week 2017 چه انتظاراتی داریم؟

Batman-V-Superman-Unused-Superman-poster

از همان زمانی که سونی حضورش پس از یک سال غیبت در هفته‌ی بازی‌های پاریس را تایید کرد و بدون دادن هیچ اطلاعات اضافه‌ای گفت که می‌خواهد مجددا نمایشی مطبوعاتی را در این نمایشگاه برگزار کند، طرفداران به مانند همیشه شروع به انجام پیش‌بینی‌های گوناگون در رابطه با این کنفرانس کردند. پیش‌بینی‌هایی که بدون شک تمامی آن‌ها محقق نخواهند شد و بعضی‌هایشان هم انقدر احتمال وقوع‌شان بالاست که تقریبا باید از همین حالا اتفاق افتادن‌شان را حتمی خطاب کرد. این وسط، یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با این کنفرانس که تقریبا شانس تبدیل شدن آن به نمایشی سرتاسر هیجان را شدیدا کاهش می‌دهد، چیزی نیست جز زمان وقوع آن. کنفرانس سونی در نمایشگاه هفته‌ی بازی‌های پاریس ۲۰۱۷، در ساعت ۱۹:۳۰ روز دوشنبه ۸ آبان به وقت ایران برگزار می‌شود و این در حالی است که تقریبا ۴۰ روز بعد از آن، سونی قرار است در PlayStation Experience 2017، کنفرانس مطبوعاتی دیگری را برگزار کند. پس بدون هیچ شک و شبهه‌ای باید پذیرفت که این کمپانی ژاپنی، بخشی از تریلرها و سورپرایزهایش را برای آن زمان کنار خواهد گذاشت و تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که حضور جدی یک بازی بزرگ در هر دوی این کنفرانس‌ها، اتفاقی ناممکن است. با همه‌ی این‌ها بگذارید اندکی جزئی‌تر اتفاقات احتمالی این رویداد را به زیر ذره‌بین ببریم تا ببینیم در طول دقایق آن، امکان مواجهه با چه چیزهایی وجود دارد؟

PS4 PRO- PS VR

سخت‌افزارها

شاید سونی یک بازی واقعیت‌مجازی واقعا بزرگ که توسط یکی از استودیوهای فرست‌پارتی‌اش ساخته شده را نیز نشان مخاطبان دهد

از آن‌جایی که به زودی مایکروسافت جدی جدی یک غول شش ترافلاپسی را به دنیای کنسول‌های بازی اضافه می‌کند و رسیدن این سخت‌افزار قدرتمند به بازارها در فاصله‌ای مابین کنفرانس‌های سونی در هفته‌ی بازی‌های پاریس و PlayStation Experience 2017 رخ می‌دهد، به احتمال زیاد سونی در این کنفرانس نمایش‌ها و حتی شاید خبرهایی به خصوص در رابطه با کنسول میان‌نسلی‌اش را ارائه می‌کند. اول از همه، احتمالا چند بازی با دریافت یک آپدیت توانایی اجرای 4K روی کنسول میان‌نسلی سونی را پیدا می‌کنند و بعد از آن، سونی از تجربه‌ی عالی هدست واقعیت مجازی خود روی پلی‌استیشن 4 پرو حرف می‌زند و در همین رابطه، تریلرهای ترکیبی و کوتاهی را نیز تقدیم مخاطبان می‌کند. این وسط، موقع نمایش چند بازی مولتی‌پلتفرم هم می‌توان به سادگی انتظار اعلام اجرا شدن آن‌ها با رزولوشن 4K روی این کنسول از همان روز اول عرضه‌شان را داشت و شاید سونی یک بازی واقعیت‌مجازی واقعا بزرگ را که توسط یکی از استودیوهای فرست‌پارتی‌اش ساخته شده نیز نشان مخاطبان دهد. اما راستش را بخواهید، بمب خبری این نمایش مطبوعاتی به جای همه‌ی این‌ها می‌تواند به کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت پلی‌استیشن 4 پرو مربوط شود. اتفاقی که اگر در این کنفرانس رخ دهد، بعد از آن رسما گیمرها برای به دست آوردن آن 1.9 ترافلاپس قدرت اضافه‌ی ایکس‌باکس وان ایکس در برابر کنسول میان‌نسلی سونی، به ۲۰۰ دلار پول بیشتر احتیاج دارند. البته به هیچ عنوان نمی‌توان اعلام شدن چنین خبری از سوی سونی را پیش‌بینی کرد و برای آن شانس به خصوصی قائل شد، اما شکی نیست که اگر چنین چیزی در کنفرانس گفته شود، این کمپانی ژاپنی به روشی متفاوت، موفق به تقویت قدرت حضورش در بازار سخت‌افزارهای 4K دنیای بازی‌های ویدیویی می‌شود.

Days Gone

بازی‌ها

Batman-V-Superman-Unused-Superman-poster

اما بگذارید به سراغ بخش اصلی ماجرا برای خودمان، یعنی بازی‌ها برویم. بازی‌هایی که برخی‌هایشان انحصاری‌هایی هستند که سونی حساب ویژه‌ای روی تک به تک‌شان باز کرده و برخی‌هایشان انحصاری‌هایی هستند که به احتمال بالا، در این کنفرانس دیده می‌شوند. Call of Duty: World War II یا همان تازه‌ترین دست‌پخت اکتیویژن برای طرفداران یکی از بزرگ‌ترین مجموعههای دنیای بازی‌های رایانه‌ای را می‌توان به دو دلیل یکی از مهمان‌های به شدت محتمل این کنفرانس دانست. اول آن که ناشر بازی و سونی برای نمایش‌های این بازی قراردادی رسمی دارند و دوم هم آن که بازی، در فاصله‌ای مابین این کنفرانس و کنفرانس PlayStation Experience عرضه می‌شود. از طرف دیگر، حضور Star Wars Battlefront II هم به دلایلی مشابه در این کنفرانس محتمل خواهد بود و این ساخته‌ی الکترونیک آرتز، احتمالا در کنار نسخه‌ی جدید Call of Duty، تبدیل به گل سرسبد مولتی‌پلتفرم‌های در نمایش سونی خواهد شد. البته اگر امیدوار باشیم که بانجی با Destiny 2 به گونه‌ای پایش را به نمایش باز نکند و با معرفی صد دی‌ال‌سی، هر یک با قیمت صد دلار، نیمی از کنفرانس را به خود اختصاص ندهد! با این حال، فارغ از این موارد هم قطعا مولتی‌پلتفرم‌های زیادی امکان حضور در نمایش سونی را خواهند داشت اما نکته‌ی اصلی چیزی نیست جز آن که حتی توانایی پیش‌بینی این موارد نیز وجود ندارد.

بعد از مولتی‌پلتفرم‌ها اما نوبت به رویاپردازی‌های جذاب ما برای انحصاری‌های سونی می‌رسد. انحصاری‌هایی که خیلی دل‌مان دیدن نمایشی از تک به تک‌شان در یک شب را می‌خواست اما به خاطر کنفرانس بعدی سونی، احتمال رخ دادن چنین اتفاقی نزدیک به صفر است. پس بگذارید برای آن که اذیت نشویم، ابتدا به سراغ آثاری برویم که به احتمال زیاد دوشنبه شب، خبری از آن‌ها نمی‌شود. The Last of Us Part II ساخته‌ی ناتی‌داگ، همان انحصاری بزرگی است که کمترین شانس برای حضور در این نمایش را دارد. چون این بازی، اولا آن‌قدر در مراحل آغازین ساختش به سر می‌برد که حتی دیده نشدن آن تا E3 بعدی نیز با این که احتمال خیلی خیلی کمی دارد، از نظر منطقی اتفاق عجیبی نخواهد بود و دوما، نخستین نمایش خود را نیز در PlayStation Experience سال گذشته، تجربه کرده است. پس با این اوصاف، با این که ما هیچوقت دل‌مان نمی‌آید شانس دیدن چنین چیزی را از سرمان بیرون کنیم، بهتر است اصلا روی حضور آن در هفته‌ی بازی‌های پاریس شرط نبندید که پس از به پایان رسیدن کنفرانس، ناراحت نباشید!‌

Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds

DLC ساخته‌ی جدید گوریلا گیمز نیز به سبب نزدیک بودن تاریخ عرضه‌اش، شانش بالایی برای ارائه‌ی یک نمایش جذاب در لابه‌لای ثانیه‌های این کنفرانس دارد

فارغ از این‌ها، باید پذیرفت که برای مابقی بازی‌ها نمی‌شود همین‌قدر ساده شانسی کاملا پایین را در نظر گرفت و از آن‌جایی که سونی غالب انحصاری‌هایش را قرار است در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ عرضه کند، ما شانس زیادی برای تماشای برخی از این بازی‌ها در کنفرانس پیش رو داریم. God of War، اسپایدرمن جدیدِ اینسامنیاک گیمز و Days Gone، دقیقا عضوی از همین گروه بازی‌ها هستند و به سبب دور نبودن تاریخ عرضه‌ی احتمالی‌شان، حتی شانس حضور در هر دو کنفرانس پیش روی سونی را دارند. البته احتمالا برای هر کدام از این بازی‌ها، سونی یک نمایش کوتاه و یک نمایش طولانی مدت را در نظر خواهد گرفت و به این شکل تک‌تک‌شان را در هر دوی این کنفرانس‌ها جای خواهد داد. افزون بر این‌ها، Detroit: Become Human ساخته‌ی بازی‌ساز بزرگ و مولف فرانسوی یعنی دیوید کیج، در کنار اولین و آخرین بسته‌ی الحاقی Horizon Zero Dawn یا همان The Frozen Wilds، مواردی هستند که شانس بسیار بسیار بالایی برای حضور و دیده‌شدن در این کنفرانس مطبوعاتی دارند. مورد اول که خب دو سال پیش و در نخستین کنفرانس سونی در هفته‌ی بازی‌های پاریس معرفی شد و از آن‌جایی که هم استودیوی سازنده‌ی آن داخل همین شهر قرار دارد و هم دیگر موقع اعلام رسمی تاریخ عرضه‌اش فرا رسیده است، در صورت عدم حضور آن میان دقایق این کنفرانس باید تعجب کرد. DLC ساخته‌ی جدید گوریلا گیمز نیز به سبب نزدیک بودن تاریخ عرضه‌اش، شانس بالایی برای ارائه‌ی یک نمایش جذاب در لابه‌لای ثانیه‌های این کنفرانس دارد و به سبب پر طرفدار بودن این IP تازه متولد شده، بعید است سونی از خیر آن بگذرد.

God of War

در این میان، از WiLD ساخته‌ی انحصاری میشل انسل هم نمی‌شود گذشت که دقیقا دو سال پیش به مانند Detroit: Become Human در کنفرانس مطبوعاتی در هفته‌ی بازی‌های پاریس معرفی شد. ساخته‌ای که انسل بعد از معرفی شدن Beyond Good and Evil 2 گفت که در سال جاری گیمرها خبرهای جذابی راجع به آن خواهند شنید و هنوز در حال طی کردن مراحل ساخت خود است و با این اوصاف، دیدنش در کنفرانس امسال سونی، اصلا عجیب نخواهد بود. از طرف دیگر، ساخته‌ی جدید مدیا مولکول یعنی Dreams را داریم که آرام‌آرام در حال برداشتن گام‌هایی قدرتمند برای تبدیل شدن به یک The Last Guardian است و با این که نخستین بار در کنفرانس معرفی پلی‌استیشن 4 (!) دیده شد، هنوز هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان تاریخ عرضه‌اش را پیش‌بینی کند. اثری که امیدواریم در این کنفرانس نمایش جذابی داشته باشد و بالاخره، با دریافت یک تاریخ عرضه‌ی نهایی، خیال همه‌ی دوست‌دارانش را راحت کند.

بعد از تمامی این‌ها، نوبت به پروژه‌ای می‌رسد که به سبب ناامید بودن از دیدن تریلر جدید The Last of Us Part II، به شخصه بیش از هر چیز در طول کنفرانس سونی آرزوی رویارویی با آن را دارم. Death Stranding ساخته‌ی هیدئو کوجیما که تا به امروز با دو تریلر ما را وادار به انجام دنیایی بررسی و موشکافی کرده، یکی از آن چیزهایی است که خیلی‌ها انتظارش را می‌کشند. به خصوص که بازی در E3 2017 هم نمایشی نداشته و حالا تشنگی مخاطبان برای دیدن چیزی از آن به حد و اندازه‌ی شگفت‌انگیزی رسیده. تازه این را هم فراموش نکنید که با توجه به زمان طی شده، روی کاغذ حتی پتانسیل ارائه‌ی نخستین تریلر گیم‌پلی بازی نیز وجود دارد! تریلری که اگر از راه برسد حداقل برای مدتی، نگاه خیلی‌ها را تنها معطوف به سونی خواهد کرد. خب، بگذارید به سبک موشکافی‌های‌مان برای ساخته‌های کوجیما، نشانه‌ها را کنار هم بگذاریم! برای رسیدن به نتیجه‌ای صحیح، باید به چند نکته‌ی مهم توجه کرد. اول آن که مابین توکیو و پاریس، ۹۷۰۶ کیلومتر فاصله است و این در حالی است که فاصله‌ی لس‌آنجلس (محل برگزاری کنفرانس سونی در PlayStation Experience 2017) و توکیو، به ۸۸۱۰ کیلومتر محدود می‌شود! پس با توجه به زمان مورد نیاز برای حضور کوجیما در هواپیما برای رسیدن به مقصد (چون اصلا تریلر دیدن از Death Stranding بدون انگلیسی حرف زدن کوجیما در ابتدای کار جذابیتی ندارد!)، احتمال دیده شدن بازی در کنفرانس بعدی بیشتر است. اما این وسط، از یک چیز هم نمی‌شود غافل شد و آن هم چیزی نیست جز این کوجیما عاشق فریب دادن طرفدارانش است و با همین منطقِ بدونِ پایه، شانس حضور او و بازی تازه‌اش در هفته‌ی بازی‌های پاریس افزایش می‌یابد!

Death Stranding

راستی، نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید کدام یک از موارد بالا، دوشنبه شب به روی نمایشگرهای سالن می‌روند؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده