نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۱

روی دوتریس، بازیگر سریال Game of Thrones در سن ۹۴ سالگی در گذشت

روی دوتریس که حضور بسیار کوتاهی را در سریال Game of Thrones داشته است، در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، روی دوتریس، بازیگر بریتانیایی که در بیش از ۱۰۰ فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخته است، در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت. او این اواخر بیشتر برای بازی در دو قسمت فصل دوم سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) شناخته می‌شد که دوتریس در این سریال نقش هالین، رییس انجمن کیمیاگران را بر عهده داشت. در سال ۱۹۲۳، دوتریس در مجموعه جزایر گرنزی بریتانیا به‌دنیا آمد. در جنگ جهانی دوم و در حالی که او تنها ۱۶ سال سن داشت، به عنوان سرباز به نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا پیوست. پس از پایان جنگ جهانی دوم، دوتریس رسما حرفه بازیگری را آغاز کرد. او در آکادمی سلطنتی هنرهای نمایشی تحصیلات خود را آغاز و در تئاتر منطقه‌ای انگلستان فعالیت خود را شروع کرد. 

دوتریس در سال ۱۹۴۷ ازدواج کرد و تا سال ۲۰۰۷ که همسرش در گذشت، این ازدواج دوام داشت. حاصل این ازدواج سه فرزند بود که دو فرزند او به‌نام‌های کارن و میشل شغل بازیگری را انتخاب کردند. دوتریس حرفه تئاتر را در انگلستان و آمریکا ادامه داد و برای بازی در نمایش A Moon for the Misbegotten on Broadway برنده جایزه تونی شد. همچنین در سال ۱۹۵۷، او برای بازی در سریال Treasure Island بار دیگر جایزه تونی را دریافت کرد. در سال ۱۹۶۷، دوتریس موفق شد برای بازی در سریال Misleading Cases جایزه بفتا را دریافت کند. با این حال، دوتریس در آمریکا بیشتر برای بازی در نقش دیو در سریال Beauty and the Beast (دیو و دلبر) شناخته شده است. 

Game of Thrones

دوتریس در فیلم‌هایی متعددی نیز از جمله آمادئوس (Amadeus)، نیکلاس و الکساندرا (Nicholas and Alexandra)، قهرمانان تلمارک (The Heroes of Telemark)، بانوی تفنگدار (La Femme Musketeer) و Eliminators حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است. فیلم Hellboy II: The Golden Army (پسر جهنمی ۲: ارتش طلایی) به کارگردانی گیرمو دل تورو که در سال ۲۰۰۸ اکران شد، آخرین فیلمی است که دوتریس در آن حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است. او در این فیلم نقش شاه بالور را بر عهده داشت.

سریال Game of Thrones تنها همکاری دوتریس با جرج آر آر مارتین نبوده و او پیش از حضور در این سریال، در کتاب‌های صوتی مجموعه «ترانه یخ و آتش» (A Song of Ice and Fire) صداپیشگی کرده بود و با صحبت کردن به‌جای ۲۲۴ شخصیت نام خود را کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده است. دوتریس پس از بازی در دو قسمت از فصل دوم سریال Game of Thrones، در سال ۲۰۱۲ حرفه بازیگری را کنار گذاشت و اعلام بازنشستگی کرد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده