نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

جدیدترین پروژه استودیو راک‌ استدی متفاوت و هیجان‌ انگیز خواهد بود

استودیو راک‌استدی، سازنده سری بازی Batman: Arkham، به تازگی اعلام کرد که با معرفی پروژه جدید خود، قرار است هوش از سر همه گیمرها ببرد.

استودیو راک‌ استدی که در روزمه کاری خود ساخت و عرضه مجموعه بازی Batman: Arkham را دارد، تقریبا از سال ۲۰۱۶ تا به حال درباره برنامه‌های خود و تغییراتی که قصد دارد در آینده اعمال کند سکوت عجیبی اختیار کرده است. اما براساس توییتی که در ماه سپتامبر گذشته از این استودیو منتشر شد، به نظر می‌رسد که این وضعیت قرار است به زودی تغییر کرده و ما در آینده‌ای نزدیک شاهد اتفاق هیجان‌انگیزی از این استودیو بازی سازی باشیم.

در جدیدترین اخبار بازی و براساس این توییت که از طرف بخش تبلیغات و بازاریابی این استودیو منتشر شده است، مشخص شده که این استودیو برنامه‌های جدید و فوق‌العاده جالبی را در دستور کار تولید دارد. به گفته این توییت، به محض معرفی رسمی پروژه جدید این استودیو، قرار است به کلی «هوش از سر همه کاربران و طرفداران» بپرد. آنها در این توییت اعلام کردند:

طرفداران لطفا صبور باشید. می‌دانم که در حال حاضر قرار نیست درباره آن حرف بزنیم اما به محض اینکه آن را به طور رسمی معرفی کنیم، هوش از سر همه شما خواهد پرید. اصلا نمی‌توانم تا آن زمان صبر کنم.

همانطور که در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره شد، یکی از مهم‌ترین پروژه‌‌هایی که در رزومه کاری استودیو بازی‌ سازی راک‌استدی وجود دارد، مجموعه بازی Batman: Arkham است. این استودیو با ساخت و عرضه این مجموعه بازی فوق‌العاده محبوب، از همان ابتدا در عرصه ساخت بازی‌های ویدئویی نام خود را به خوبی بر سر زبان‌ها انداخت. این مجموعه بازی در ابتدا کار خود را در سال ۲۰۰۹ و با بازی Arkham Asylum آغاز کرد و از آن زمان هم چند قسمت دیگر از این بازی ساخته و عرضه شد. آخرین قسمت این مجموعه هم در سال ۲۰۱۶ و با نام Batman: Arkham VR عرضه شد که براساس گفته‌های استودیو راک‌استدی، این قسمت پایان «Arkhamverse» را نشان می‌دهد. سابقا دکس گین، یکی از اعضای راک‌استدی، مصاحبه‌ای با سایت یوروگیمر در این مورد داشته و اعلام کرده که استودیو پس از جشن گرفتن اتمام ساخت Batman: Arkham VR، به بازی‌های بعدی خود فکر می‌کند. وی در این مورد گفت:

با توجه به گفته‌های مسئولین استودیو، به نظر شما  پروژه جدید استودیو راک‌استدی به مجموعه بازی Batman: Arkham ارتباط دارد یا قرار است بازی کاملا متفاوتی را شاهد باشیم؟

اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم، هنوز دقیقا نمی‌دانم که برنامه بعدی ما چیست. فعلا زمان و فضای کافی برای نشستن و فکر کردن در این مورد در اختیار داریم و علاوه بر آن، کمپانی برادران وارنر هم همواره از ما حمایت می‌کند که عالی است. به‌علاوه یک ناراحتی خاصی هم پس از تمام شدن بازی Batman: Arkham VR در بین اعضای تیم دیده می‌شود. چرا که حس می‌کنیم زمان آن فرا رسیده که سراغ پروژه‌های دیگری برویم، ولی در عین حال ما به خوبی بتمن را می‌شناسیم و در دنیای آرکهام احساس راحتی می‌کنیم. ولی قطعا این راحت‌بودن را کنار خواهیم زد و وارد مسیری خواهیم شد که سرانجام آن هرچه که باشد، نسبت به پروژه‌های قبلی ما بسیار متفاوت خواهد بود. همواره چنین تغییری باعث می‌شود تا کمی نگرانی در تیم ایجاد شود که به نظر ما خوب است؛ ما می‌خواهیم وارد چنین شرایطی شویم و در نهایت یک تجربه عالی خلق کنیم.

با توجه به این گفته‌ها، به نظر شما می‌توانیم اینگونه برداشت کنیم که پروژه جدید استودیو راک‌استدی به نحوی به مجموعه بازی Batman: Arkham ارتباط دارد؟ البته اینگونه هم می‌توان برداشت کرد که پروژه بعدی این استودیو می‌تواند هر چیزی باشد. در حال حاضر تیم تمایل خود را به ساخت بازی‌ای که کاملا با پروژه‌های قبلی متفاوت است اعلام کرده‌اند. پس با این اوصاف، اگر آنها می‌خواهند بازی‌ای با سبک دیگر یا حتی بازی دیگری با سبک ابرقهرمانی بسازند، باید کمی به عقب برگشته و از تجربیات قبلی خود استفاده کنند تا بتوانند در ساخت و عرضه این پروژه جدید خود هم همانند قبل موفق شوند.

تا به این لحظه، بیشتر اطلاعاتی که درباره بازی جدید استودیو بازی سازی راک‌استدی منتشر شده نشان می‌دهد که به احتمال زیاد پروژه بعدی آنها قرار است بر روی ویژگی‌ها و شاخص‌های آنلاین تمرکز داشته باشد. با این حال، این اطلاعات هم کمک چندان زیادی به ما نمی‌کند. تا به امروز، موارد خیلی زیادی وجود دارد که ممکن است بازی آن‌ها ساخته شود. دو مورد از آنها که از بقیه جالب‌تر و هیجان‌انگیزتر هستند، داستان قهرمانان Justice League و Teenage Mutant Ninja Turtles هستند. در هر دوی آنها، آن سبک ابرقهرمانی مورد نظر استودیو وجود دارد. بدون شک اگر قرار باشد استودیویی مانند راک‌استدی در پشت ساخت چنین بازی‌ای وجود داشته باشد، قطعا بازی از آن چیزی که در داستان‌ها و فیلم‌ها وجود داشته بسیار هیجان‌انگیزتر خواهد شد. البته همین ویژگی‌های آنلاینی که قرار است در پروژه جدید خود قرار دهند باعث می‌شود که ناخودآگاه این بازی با تمامی پروژه‌های قبلی‌شان متفاوت باشد.


منبع AOTF
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده