نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰

فیلم Thor: Ragnarok طولانی‌ ترین فیلم از شخصیت ثور خواهد بود

این طور که به نظر می‌رسد فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) طولانی‌ترین فیلم جداگانه این شخصیت ابرقهرمان و کمیکی مارول خواهد بود.

مدت زمان رسمی فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) متفاوت با گزارشات پیشین است و تایکا وایتیتی، کارگردان این فیلم تأیید کرد که فیلم جدید این شخصیت، طولانی‌ترین فیلم مجموعه فیلم‌های جداگانه شخصیت ثور خواهد بود. ثور، ایزد آذرخش، برای اولین مرتبه در سال ۲۰۱۱ وارد دنیای سینمایی مارول شد. کریس همسورث نقش شخصیت ثور را در این مجموعه بر عهده دارد و کارگردانی فیلم ابتدایی، یعنی فیلم Thor (ثور) بر عهده کنت برانا بود. دومین فیلمی که از شخصیت ثور بر روی پرده سینما اکران شد، قسمت اول مجموعه The Avengers (انتقام‌جویان) بود. در سال ۲۰۱۳ نیز دومین فیلم جداگانه این شخصیت با عنوان Thor: The Dark World (ثور: دنیای تاریک) و با کارگردانی آلن تیلور ساخته شد. در سال ۲۰۱۵ بار دیگر این شخصیت به گروه دوستان ابرقهرمان خود در فیلم Avengers: Age of Ultron (انتقام‌جویان: عصر اولتران) پیوست. البته در دیگر فیلم دنیای سینمایی مارول، یعنی فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) که درگیری‌های کاپیتان آمریکا (با بازی کریس ایونز) و مرد آهنی ( رابرت داونی جونیور) را شاهد بودیم، شخصیت ثور حضور نداشت.

پیش از این تایکا وایتیتی اعلام کرده بود که فیلم Thor: Ragnarok مدت زمانی حدود ۹۰ تا ۱۰۰ دقیقه خواهد داشت که این زمان کوتاه نه تنها این فیلم را به کوتاه‌ترین فیلم مجموعه ثور تبدیل می‌کرد، بلکه آن را در رده اول کوتاه‌ترین فیلم‌های سه فاز دنیای سینمایی مارول قرار می‌داد 

پاییز امسال شاهد اکران سومین فیلم جداگانه از ایزد آذرخش خواهیم بود؛ تریلرهای این فیلم خبر از دنیایی متفاوت و ماجراجویی‌های جدید شخصیت ثور می‌دهند. همان طور که پیش‌تر اعلام کردیم، کارگردان فیلم Thor: Ragnarok، تایکا وایتیتی خواهد بود. با توجه به تریلرهای فیلم انتظار می‌رود نسبت به دو فیلم قبل، با فیلمی مفرح‌تر مواجه باشیم. البته جنگ‌های حماسی و صحنه‌های پر زد و خورد همچنان بخش جدایی‌ناپذیر دنیای شخصیت ثور خواهند بود. یکی از شخصیت‌هایی که در تریلرهای مختلف این فیلم دیدم و مبارزات سختی هم با شخصیت ثور داشت، هلا، ایزد مرگ بود. به موضوع اصلی بازگردیم، جایی که در گزارشات پیشین خواندیم که فیلم Thor: Ragnarok کوتاه‌ترین فیلم این شخصیت است و حال با اعلام رسمی مدت زمان فیلم جدید متوجه شدیم که اصلاً این طور نیست و این فیلم نه تنها کوتاه‌ترین، بلکه طولانی‌ترین فیلم جداگانه شخصیت ثور خواهد بود.

طبق گزارش سایت هیئت رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا، فیلم Thor: Ragnarok حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه خواهد بود. اگر بخواهیم مدت زمان فیلم جدید را با دو فیلم قبلی مجموعه ثور مقایسه کنیم، باید بگوییم که مدت زمان فیلم ابتدایی ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه بود و مدت زمان فیلم Thor: The Dark World، حدود ۱ ساعت و ۵۲ دقیقه بود. البته باید بدین نکته اشاره داشته باشیم که هنوز هم فیلم Thor: Ragnarok طولانی‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول نیست. طولانی‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول، فیلم Captain America: Civil War است که زمان این فیلم حدود ۲ ساعت و ۲۸ دقیقه بود. به نظر می‌رسد این رکورد به‌زودی توسط فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت) که در آن قرار است تمام ابرقهرمانان کمیک‌های مارول از گوشه و کنار جمع شوند تا با تانوس مقابله کنند، شکسته شود.  

Thor-II

پیش از این تایکا وایتیتی اعلام کرده بود که فیلم Thor: Ragnarok مدت زمانی حدود ۹۰ تا ۱۰۰ دقیقه خواهد داشت که این زمان کوتاه نه تنها این فیلم را به کوتاه‌ترین فیلم مجموعه ثور تبدیل می‌کرد، بلکه آن را در رده اول کوتاه‌ترین فیلم‌های سه فاز دنیای سینمایی مارول قرار می‌داد. با توجه به داستان فیلم نیز انتظار نمی‌رفت با فیلمی کوتاه از شخصیت ثور مواجه باشیم و در واقع مدت زمان جدید بسیار منطقی‌تر به نظر می‌رسد. طبق آنچه در تریلرها دیدیم ثور در مبارزه با هلا، ایزد مرگ، شکست خورده و چکش میولنیر را از دست می‌دهد یا بهتر بگوییم پودرشده می‌بیند. بعد از نیز نوبت به نبردی گلادیاتوروار با هالک در حضور استاد بزرگ می‌رسد. سرانجام نیز قرار است ثور به همراه تیم جدید خود که متشکل از خودش، برادرش لوکی، هالک و والکری است به مبارزه با هلا بپردازد.   

۲ ساعت و ۱۰ دقیقه مدت زمانی منطقی برای فیلمی از دنیای سینمایی مارول خواهد بود. در هر صورت باید منتظر بمانیم تا ببینیم سازندگان از این مدت زمان نسبتاً طولانی توانسته‌اند استفاده مفید داشته باشند یا خیر. این طور که به نظر می‌رسد فیلم Thor: Ragnarok با استقبال منتقدین همراه بوده و فیلم سرگرم‌کننده و مفرح تایکا وایتیتی بهتر از انتظارات ظاهر شده است. هنوز چند هفته‌ای تا اکران فیلم Thor: Ragnarok باقی مانده است و حال حداقل طرفداران چشم انتظار این فیلم می‌دانند که مدت زمان فیلم جدید کمپانی مارول چند دقیقه خواهد بود.

در فیلم Thor: Ragnarok کریس همسورث در نقش ثور، تام هیدلستون در نقش لوکی، ادریس البا در نقش هایمدال، آنتونی هاپکینز در نقش اودین، تسا تامپسون در نقش والکری، کارل اوربان در نقش اسکرج، مارک روفالو در نقش هالک، جف گلدبلوم در نقش استاد بزرگ، کیت بلانشت در نقش هلا، بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، کلنسی براون در نقش سورت و جیمی الکساندر در نقش سیف به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم  Thor: Ragnarok در تاریخ ۳ نوامبر سال جاری (۱۲ آبان ماه) اکران خواهد شد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده