نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

بررسی بازی The Evil Within 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره های The Evil Within 2 خبر از یک بازی خوب می‌دهند. با مروری بر بررسی و نمره‌های این بازی ترسناک همراه زومجی باشید.

اولین نسخه از بازی The Evil Within که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، از این جهت اهمیت داشت که نام شینجی میکامی، خالق سری رزیدنت ایول، به‌عنوان سازنده آن دیده می‌شد. این بازی که توسط کمپانی بتسدا منتشر شد، نمره‌های نسبتا خوبی هم دریافت کرد و مخصوصا آنقدر فروش داشت که اجازه ساخت دنباله آن صادر شود. بازی The Evil Within 2 اولین بار در جریان کنفرانس بتسدا در نمایشگاه E3 2017 معرفی شد و حال امروز هم منتشر شده است. در این بازی دوباره با شخصیت سباستین همراه می‌شویم که پس از اتفاقات نسخه اول، کسی حرف‌هایش را باور نمی‌کند و حتی از کارش هم اخراج شده است.

با این حال پس از مدتی جولی کیدمن به سراغ سباستین می‌رود و به او می‌گوید که لیلی، دخترش، که سباستین تصور می‌کرد در اثر یک حادثه آتش‌سوزی کشته شده باشد، هنوز زنده است. البته سازمانی با نام موبیوس لیلی را در اختیار دارد و از ذهن او، برای خلق جهانی به اسم یونیون استفاده کرده است. حال سباستین اگر بخواهد دخترش را نجات دهد، باید وارد این جهان شود و با خطرات و موجودات وحشتناک مختلفی در آن رو‌به‌رو شود. The Evil Within 2 در مقایسه با نسخه اول آزادی عمل بیش‌تری به گیمر می‌دهد و از طرفی دیگر این بار شاهد ترس روانی هم در بازی خواهیم بود. برای آشنایی بیش‌تر با بازی، می‌توانید پیش نمایش بازی The Evil Within 2 را در زومجی بخوانید. 

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی The Evil Within 2 و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

The Evil Within 2

  • سازنده: تانگو گیم‌ورکس
  • ناشر: بتسدا
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • سبک: اکشن ترسناک
  • تاریخ انتشار: ۲۱ مهر (۱۳ اکتبر)

The Evil Within 2

پی‌سی گیمز: ۸۵ از ۱۰۰

با اینکه داستان بازی The Evil Within 2 کمی پیچیده و عجیب و غریب است، اما به‌شخصه نمی‌توانستم بی‌خیال بازی کردن آن شوم؛ چرا که با وجود پیچیده بودن داستان، کلیت بازی به شکلی است که دوست دارید به پایان آن برسید و خب، خوشبختانه پایان بازی کاملا ارزش این را دارد که برای رسیدن به آن تلاش کنید. 

آی‌جی‌ان: ۸۰ از ۱۰۰

The Evil Within 2 به شما اجازه می‌دهد که با آزادی عمل بیش‌تری در مقایسه با نسخه اول، آن را تجربه کنید و راه خود را در جهان ترسناک بازی پیدا کنید. با این حال داستان نه‌چندان منسجم و شخصیت اصلی ضعیف، باعث شده‌اند تا در ابتدای بازی شاهد تجربه جذابی نباشیم. اما در مجموع، گشتن در جهان این بازی و رو‌به‌رو شدن با موجودات وحشتناک آن، باعث شد تا همواره این حس ترس در من وجود داشته باشد و بازی در القای حس ترس عملکرد کاملا موفقی دارد. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

کاری که بازی ترسناک The Evil Within 2 انجام می‌دهد، کاری جدید و نو نیست. با این حال، بازی حس و حال کلیشه‌ای بودن پیدا نمی‌کند و شاهد یک سری سورپرایز‌ها در جریان آن هستیم. بازی در جریان گیم‌پلی نسبتا طولانی و ۱۵ ساعته‌اش، لحظه‌های خوبی دارد و هر موقع که لازم باشد، قادر به ترساندن مخاطب است. علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی‌های خوب بازی، آزادی عملی است که به گیمر در انجام کار‌ها می‌دهد. ایجاد تعادل در بخش‌های مختلف یک بازی کار سختی است که The Evil Within 2 موفق شده این کار سخت را به‌خوبی انجام دهد و مخصوصا پس از پایان احساسی‌اش، تاثیری طولانی‌مدت روی گیمر بگذارد. 

گیم اینفورمر: ۷۸ از ۱۰۰

The Evil Within 2 با اینکه گاهی پیش از حد روی المان‌های تکراری بازی‌های ترسناک تمرکز می‌کند، اما به‌خوبی توانسته تجربه‌ای بزرگ‌تر و بهتر در مقایسه با نسخه قبلی ارائه کند. سیستم پیشرفت درون بازی و همچنین منحنی سختی آن، به شکلی هستند که گیمر را وادار به داشتن استراتژی می‌کنند. با این حال، جهان و ساختار بازی به‌جای آنکه شکل‌گرفته از ایده‌های نو باشند، به‌نوعی شبیه به خیلی از بازی‌های دیگر هستند و همین هم به جذابیت بازی آسیب وارد کرده است. در مجموع با بازی‌ای طرف هستیم که می‌تواند در لحظه شما را سرگرم کند، اما هرگز به تجربه‌ای تبدیل نمی‌شود که بتواند ترس عمیقی در شما ایجاد و خواب‌هایتان را به کابوس تبدیل کند. 

گیمزرادار: ۷۰ از ۱۰۰

بازی The Evil Within 2 هرگز از سایه نسخه اول خود بیرون نمی‌آید و فاقد آن سبک خاص و ویژگی‌های جالب The Evil Within است. با این حال اگر از جمله افرادی بودید که از تجربه نسخه اول لذت بردید و آن را به جمع بازی‌های ترسناک محبوب‌تان اضافه کردید، قطعا از بازی کردن The Evil Within 2 هم راضی خواهید بود. 

اتک آف فن‌بوی: ۶۰ از ۱۰۰

The Evil Within 2 دقیقا مانند نسخه قبلی خود، مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت و منفی است. بازی کاملا پتانسیل تبدیل شدن به تجربه‌ای عالی و فوق‌العاده را دارد اما تانگو گیم‌ورکس نتوانسته به شکل درست از این پتانسیل استفاده کند و بازی را به آنچه که لایقش بود، تبدیل کند. 

پالی‌گان: فعلا بدون نمره

بازی The Evil Within 2 تا این لحظه حس و حالی جادویی داشته است که بسیار بهتر از نسخه قبلی است و البته نمی‌دانم موفق خواهد شد آن را تا انتها حفظ کند یا خیر. با این حال فعلا که لذت خیلی زیادی از بازی می‌برم و The Evil Within 2 واقعا از حیث تنوع محتوا، عالی است؛ به‌طوری که هر بار حس می‌کنم تمام محتویات بازی را دیده‌ام، باز هم The Evil Within 2 من را شگفت‌زده و از مورد جدیدی رونمایی می‌کند. در مجموع تا به این لحظه همه‌چیز در مورد بازی عالی است، ولی برای اینکه بتوانم نمره نهایی را بدهم، باید بازی را تمام کنم. 

نمره Evil Within 2

نمره Evil Within 2


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده