// پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

اپل با همکاری استیون اسپیلبرگ وارد دنیای سریال سازی می شود

کمپانی اپل در نخستین تجربه‌ی سریال سازی خود، به سراغ ریبوت سریال Amazing Stories به تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ خواهد رفت.

اگرچه کمپانی اپل (apple) در تولید سخت‌ افزارهای نوین زبانزد خاص و عام است و با عرضه‌ی محصولاتی نظیر آیفون و آیپد در خط مقدم دنیای تکنولوژی قرار گرفته اما در عرصه‌ی تولید محتوا برای پخش در شبکه استریم و به طور خاص، تولید سریال‌های  تلویزیونی، رقبایی نظیر شرکت‌های نت فلیکس (Netflix)، آمازون (Amazon) و هولو (Hulu) را جلوتر از خود می‌بیند و برای رسیدن به آنها، راه دشواری را پیش رو خواهد داشت.

اپل به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های تلویزیونی خود، به دنبال ساخت ریبوت سریال داستان‌های شگفت‌انگیز (Amazing Stories) است که در دهه‌ی هشتاد میلادی توسط استیون اسپیلبرگ تولید شده بود و به همین منظور، این کمپانی با شرکت رسانه‌ای ان‌بی‌سی یونیورسال (NBCUniversal) و همچنین بخش تلویزیونی کمپانی امبلین اینترتینمنت (Amblin Entertainment) متعلق به اسپیلبرگ همکاری خواهد کرد. داستان‌های شگفت‌انگیز در قالب ۱۰ قسمت ساخته خواهد شد که هر قسمت، داستان متفاوتی را با تم فانتزی، ترسناک و همینطور علمی تخیلی روایت می‌کند. برایان فولر که ساخت مجموعه‌های مطرحی همچون هانیبال (Hannibal) و خدایان آمریکایی (American Gods) را در کارنامه دارد، طرح کلی کار را خواهد نوشت.Amazing Stories

سریال داستان‌های شگفت‌انگیز (Amazing Stories) به تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ در فاصله‌ی بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۷ در قالب ۴۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از شبکه‌ی NBC پخش شد. در کنار خود اسپیلبرگ که ۳ قسمت از این مجموعه از جمله قسمت نخست را کارگردانی کرد، فیلسازان سرشناسی هدایت قسمت‌های دیگر این مجموعه را بر عهده گرفتند که از آن میان می‌توان به مارتین اسکورسیزی، توبی هوپر، رابرت زمکیس و کلینت ایستوود اشاره کرد. داستان‌های شگفت‌انگیز در کنار بازخوردهای نسبتا مثبت، ۵ جایزه‌ی امی را نیز از آن خود کرد. با این وجود تولید این مجموعه پس از دو فصل متوقف شد.

شرکت اپل چندی قبل اعلام کرد که به دنبال تولید سریال‌های جذابی همچون بازی تاج و تخت (Game of Thrones)، بریکینگ بد (Breaking Bad) و تاج (The Crown) است و با همین هدف، زک ون آمبورگ و جیمی ارلیچ، مدیران سابق سونی پیکچرز را به عنوان مدیران اجرایی بخش محصولات تلویزیونی خود انتخاب کرده است. این شرکت همچنین تاکید کرده که طی برنامه ریزی‌های خود، تنها با فیلمسازان، بازیگران و همچنین عوامل فنی تراز اول همکاری خواهد کرد. اپل پیش از Amazing Stories، به دنبال به دست آوردن امتیاز ساخت سریال رچت (Ratched) بر اساس داستان پرواز بر فراز آشیانه فاخته (One Flew Over the Cuckoo's Nest) یا همان دیوانه‌ای از قفس پرید به تهیه کنندگی رایان مورفی بود که در نهایت، نت فلیکس در این امر از اپل پیشی گرفت.

شرکت اپل، رقم یک میلیارد دلار را برای تولید مجموعه‌های تلویزیونی مختلف خود کنار گذاشته و این در شرایطی است که نتفلیکس به عنوان جدی‌ترین رقیب این شرکت، رقم ۷ میلیارد دلار را برای بودجه‌ی آثار تلویزیونی خود در سال ۲۰۱۸ اختصاص داده است.Amazing Stories

سیاره اپلیکیشن‌ها (Planet of the Apps)، نخستین مجموعه‌ی اختصاصی اپل است که در قالب یک برنامه‌ی تلویزیونی واقع نما، ایده‌های مختلف شرکت کنندگان را به رقابت می‌گذارد و گوینت پالترو (بازیگر)، جسیکا آلبا (بازیگر)، گری وینرچاک (کارآفرین) و ویل.آی.ام (رپر) نیز به عنوان مشاور در برنامه حضور دارند. پخش این مجموعه از خرداد ماه سال جاری از طریق اپل موزیک (Apple Music) آغاز شده است.

پس از حضور زک ون آمبورگ و جیمی ارلیچ در بخش تولید محصولات تلویزیونی اپل، Amazing Stories نخستین مجموعه‌ای است که تولید آن به تصویب شرکت رسیده است و طبق شنیده ها، برای ساخت هر قسمت از سریال، مبلغ ۵ میلیون دلار هزینه خواهد شد.


منبع The Playlist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده