نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۲

جی. جی. آبرامز دیگر بر روی فیلم‌های بازسازی کار نمی‌کند

جی. جی. آبرامز اعلام کرد که کار او با بازسازی فیلم‌ها به پایان رسیده است.

جی. جی. آبرامز، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده برجسته سینما و تلویزیون، در مصاحبه جدید خود اعلام کرد که دیگر فیلمی را بازسازی نخواهد کرد و کار او با این فیلم‌ها به پایان رسیده است. در حاشیه مراسم گلدن گلوب 2017 او در مصاحبه‌ای ضمن تحسین فیلم پیشتازان فضا (Star Trek) و سریال وست‌ورلد (Westworld) گفت که وی ترجیح می‌دهد ساخت فیلم‌های جدید و اورجینال را پیگیری کند. آبرامز به جی‌دی هیمن، معاون سردبیر مجله مردم، گفت:

من فکر می‌کنم که فوق العاده خوش شانس بوده‌ام که توانستم فیلم‌هایی که در کودکی دوست داشتم را بسازم. در واقع سریال Westworld که امشب [در گلدن گلوب] بخاطر آن اینجا هستیم هم یکی از این موارد است. اما احساس می‌کنم که من دیگر هیچ میلی به ساخت این فیلم‌ها ندارم و احساس می‌کنم که به اندازه کافی این کار را انجام داده‌ام. من در حال حاضر به کارهایی با ایده اصلی و جدید فکر می‌کنم که شاید یک روز شخص دیگری تصمیم گرفت آن را بازسازی کند که این من را بسیار هیجان زده می‌کند.

Westworld

آبرامز در سال ۲۰۰۹، بازسازی فیلم Star Trek با بازی کریس پاین، را کارگردانی و منتشر کرد که پس از آن دو دنباله دیگر نیز منتشر شده است. او همچنین کارگردانی فیلم ماموریت غیرممکن ۳ (Mission: Impossible III) را نیز بر عهده داشته است. ساخت و انتشار بازسازی‌ فیلم‌های قدیمی امروزه بسیار محبوب شده و رواج پیدا کرده است. آبرامز در ادامه گفت که روایت مجدد داستان‌ها چیز جدیدی نیست، اما اضافه کرد که بهترین این آثار، فیلم‌هایی هستند که چیز جدیدی را به اثر قبلی اضافه کرده‌اند و صرفا همان بازگویی دوباره فیلم و اثر قبلی نیستند. او گفت:

من فکر می‌کنم که اگر شما می‌خواهید یک داستان را روایت کنید و تصمیم ندارید که تغییری در روند فیلم، معرفی شخصیت‌های فیلم، خلق اسطوره‌های جدید ایجاد یا اینکه یک فرمت جدید را خلق کنید، پس این یک بازسازی کامل خواهد بود و شما چیز جدیدی را در این داستان احساس نخواهید کرد و این اشتباه بزرگی است. شما فقط نمی‌توانید چیزی را بازسازی کنید که به آن تنها بازسازی می‌گویند، شما نیاز دارید که تغییراتی را نیز در بازسازی این فیلم یا سریال ایجاد کنید.

آبرامز هم اکنون در حال کار بر روی دو فیلم پورتال (Portal) و نیمه‌جان (Half-Life) و همکاری با کمپانی ولو، است. او همچنین به عنوان تهیه کننده در فیلم سوم مجموعه کلاورفیلد (Cloverfield) حضور دارد و در ساخت این فیلم به سازندگان آن کمک کرده است. این فیلم قرار است در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ (۵ آبان ۱۳۹۶) به روی پرده برود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده