بررسی صفحه کلید و ماوس Wireless Desktop 3050 مایکروسافت

بررسی صفحه کلید و ماوس Wireless Desktop 3050 مایکروسافت

چهار شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹

صفحه کلید و ماوس Wireless Desktop 3050 مایکروسافت، ترکیب بسیار خوبی از راحتی و کاربردی بودن را ارائه می‌کند.

یکی از زمینه‌هایی که مایکروسافت مدت زیادی است در آن فعالیت دارد، ساخت وسایل جانبی رایانه‌های شخصی به خصوص ماوس و کیبورد است. مایکروسافت در ساخت وسایل جانبی خود سعی کرده تا ماوس و کیبوردهایی را بسازد که بیشتر برای افرادی مناسب باشد که با رایانه شخصی خود کارهای اداری‌شان را انجام می‌دهند. Wireless Desktop 3050 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این باندل در زمره محصولات میان‌رده مایکروسافت قرار می‌گیرد.

مانند تمام محصولات سری دسکتاپ مایکروسافت، این محصول نیز با ماوس و کیبورد عرضه می‌شود که از لحاظ زبان طراحی، بسیار به هم نزدیک هستند و استفاده از آنها برروی میز کارتان، به پی‌سی شما جلوه شکیلی می‌دهد. آیا این ماوس و کیبورد ساده می‌تواند به یک انتخاب خوب برای کاربران پی‌سی تبدیل شود؟ با زومجی و بررسی Wireless Desktop 3050 همراه باشید.

Microsoft Wireless 3050

مشخصات فنی

صفحه کلید

  • طول: ۴۶۷ میلی‌متر
  • عرض: ۱۹۹ میلی‌متر
  • عمق:  ۲۷.۲ میلی‌متر
  • نوع باتری: ۲ عدد باتری آلکالاین (موجود در باندل)

ماوس

  • طول: ۱۱۷ میلی‌متر
  • عرض: ۷۰.۳ میلی‌متر
  • نوع باتری: ۲ عدد باتری آلکالاین (موجود در باندل)

طراحی

ماوس و کیبورد بی‌سیم 3050، از لحاظ طراحی، یک زوج شکیل و زیبا را تشکیل می‌دهند و مایکروسافت در طراحی این ماوس و کیبورد، عبارت «زیبایی در سادگی است» را به خوبی پیاده سازی کرده است. بدنه صفحه کلید این باندل، پلاستیکی است که حاشیه‌ سفیدی در زیر آن به چشم می‌خورد. در قسمت پشتی این صفحه کلید نیز پایه‌های رایج کیبوردها برای تنظیم ارتفاع وجود دارند. ماوس این باندل نیز، دارای یک روکش پلاستیکی براق است که آن هم مانند کیبورد باندل 3050، حاشیه سفیدی در زیرش نمایان است. 

گیرنده وایرلس این باندل نیز به رنگ سفید است و اندازه‌ای کمی کوچک‌تر از یک فلش درایو معمولی دارد. شاید یکی از نکات منفی این باندل را بتوان همین اندازه گیرنده بی‌سیم دانست. در شرایطی که امروزه بسیاری از گیرنده‌های وایرلس، اندازه بسیار کوچکی دارند تا بتوان به راحتی از ماوس یا کیبورد برای حتی لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها نیز استفاده کرد، ممکن است اندازه این گیرنده در هنگام استفاده با لپ‌تاپ، کمی مشکل‌ساز شود. با این همه زیر ماوس این باندل محلی قرار دارد که می‌توانید گیرنده را در آن قرار دهید تا آن را گم نکنید.

Microsoft Wireless 3050

در حالیکه صفحه کلید این باندل، طراحی بسیار ساده‌ای دارد، مایکروسافت در طراحی ماوس 3050 سعی کرده کمی تفاوت ایجاد کند. اولین نکته در رابطه با این ماوس، طراحی قرینه آن است که استفاده از آن را برای افراد چپ‌دست و راست‌دست بسیار راحت کرده است. علاوه بر این، در کناره‌های این ماوس طراحی مشبکی وجود دارد تا علاوه بر اینکه آن را برای کاربر خوش‌دست کند، کمی ظاهر آن را نیز خاص‌تر کند. دکمه‌هایی که در سمت چپ و راست این ماوس تعبیه شده‌اند نیز به رنگ سفید هستند تا با صفحه کلید این باندل هم‌خوانی داشته باشد.

عملکرد

صفحه کلید 3050، یک صفحه کلید با طراحی ساده است که علاوه بر دکمه‌های معمول کیبوردهای رایج بازار، تعدادی دکمه اضافه نیز دارد. کلیدهایی که در قسمت بالایی قرار دارند، قابل برنامه‌ریزی هستند و کاربر می‌تواند بنا به استفاده خود، برای هر کدام از آنها عملکرد خاصی را در نظر بگیرد. دکمه‌های کنترل محتوای چند رسانه‌ای نیز برروی این کیبورد وجود دارند که باعث شده کاربر به راحتی بتواند از روی صفحه کلید، کنترل کاملی برروی محتوای خود داشته باشد. در قسمت چپ کیبورد نیز ۴ دکمه دیگر وجود دارند که عملیاتی از قبیل زوم و پیست کردن را بر عهده دارند.

یکی از نکاتی که در ابتدا ممکن است برای کاربران جدید خوشایند نباشد، نحوه استفاده از کلیدهای فانکشن است. در این صفحه کلید، برای استفاده از دکمه‌های فانکشن، باید دکمه آبی رنگی را که در کنار این ردیف قرار گرفته بفشارید و سپس از دکمه‌های فانکشن استفاده کنید زیرا در حالت عادی، کلیدهای فانکشن به عنوان شورت‌کات‌هایی برای عملکردهای رایج ویندوز مانند کپی کردن، آندو، ریدو و غیره استفاده می‌شود. 

Wireless Desktop 3050

یکی از اقدامات بسیار خوب مایکروسافت در طراحی این صفحه کلید این است که برروی برخی از کلیدهای آن، عملکردهای ترکیبی با دکمه کنترل نوشته شده است. به طور مثال، در زیر دکمه C کلمه Copy و در زیر دکمه V کلمه Paste دیده می‌شود و برای کسانی که تمام شورت‌کات‌های ویندوز را حفظ نیستند، بسیار اقدام کاربردی و خوبی محسوب می‌شود. کیبورد 3050 به صورت پیش‌فرض دارای محلی برای قرارگیری مچ است تا در استفاده‌ طولانی مدت، کاربر خستگی کمتری را احساس کند. 

در هنگام تایپ طولانی مدت، کلیدهای این صفحه کلید حس فوق‌العاده‌ای را به شما القا می‌کنند. تمامی کلیدهای 3050، با اشاره کوچکی به فرمان شما پاسخ می‌دهند و شما برای تایپ کردن به کمترین نیرو نیاز دارید. همچنین در هنگام استفاده‌های طولانی مدت، به دلیل کیفیت ساخت خوب کلیدها، انگشتان شما هیچ احساس خستگی‌ای نمی‌کنند.

تمامی کلیدهای این صفحه کیبورد، به تکنولوژی استاندار رمزگذاری پیشرفته ۱۲۸ بیت مجهز هستند. این تکنولوژی به شما اجازه می‌دهد که با خیال راحت و بدون داشتن نگرانی از دزدیده شدن اطلاعات در هنگام انتقال اطلاعات به صورت بی‌سیم به رایانه شخصی، از کیبورد خود استفاده کنید. همچنین عملکرد وایرلس این کیبورد، بسیار قابل قبول است و در مدت زمان استفاده، هیچ‌گونه لگ و تاخیر محسوسی حس نشد.

Wireless Desktop 3050

از طرف دیگر، ماوس این باندل، علاوه بر خوش‌دستی و مناسب بودن برای افراد چپ و راست دست، از تکنولوژی BlueTrack استفاده می‌کند که حتی لوگوی آن نیز برروی ماوس دیده می‌شود. این تکنولوژی به شما اجازه می‌دهد که ماوس خود را تقریبا برروی هر سطحی بدون مشکل استفاده کنید. 

عملکرد ماوس باندل 3050 نیز در نوع خود بسیار خوب است و دقیقا مانند صفحه کلید، در هنگام استفاده هیچ‌گونه لگ محسوسی وجود ندارد. هنگامی که دست خود را برروی ماوس قرار می‌دهید، طراحی ماوس به گونه‌ای است که کاملا در دست شما قرار می‌گیرد و از این لحاظ یکی از ماوس‌های بسیار خوش‌دست بازار محسوب می‌شود. علاوه بر کلیدهای رایج راست و چپ و چرخ اسکرول، دو کلید به رنگ سفید در طرفین این ماوس قرار گرفته‌اند.

جمع‌بندی

باندل ۲۵۵ هزار تومانی Wireless Desktop 3050 مایکروسافت، یکی از باندل‌هایی است که نسبت به مدل‌های دیگری مانند مدل 850 مایکروسافت، قیمت بالاتری دارد با این حال این تفاوت قیمت، کاملا بجا است. دکمه‌های اضافه‌تر، طراحی خاص‌تر و شکیل‌تر، استفاده از تکنولوژی BlueTrack و استفاده از رمزگذاری پیشرفته ۱۲۸ از جمله ویژگی‌هایی هستند که این باندل را به یک انتخاب خوب برای کسانی که قصد دارند یک ماوس و کیبورد بالاتر از حد استاندارد داشته باشند، تبدیل کرده است.

برای اطلاع از قیمت ماوس و قیمت کیبورد و مقایسه مشخصات فنی انواع ماوس گیمینگ می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده