نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۱

سگا دامنه Shenmue HD را ثبت کرد

به نظر می‌رسد که سگا در اندیشه عرضه نسخه HD بازی Shenmue برای پلتفرم‌های نسل فعلی است.

اگر از طرفداران بازی‌های شرقی باشید، احتمالا با سری بازی‌های Shenmue آشنا هستید؛ بازی‌ای که توسط یو سوزوکی خلق شده و دو نسخه اول و دوم آن به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۱ روانه بازار شده‌اند. در سال ۲۰۱۵ بود که یو سوزوکی تصمیم گرفت تا نسخه سوم این اثر را بسازد و برای کسب بودجه اقدام به راه‌اندازی یک کمپین کیک‌استارتر کرد که خیلی زود هم به موفقیت رسید و Shenmue III در حال حاضر مراحل ساخت خود را سپری می‌کند و قرار است اواخر ۲۰۱۷ برای پلی‌استیشن 4 و پی‌سی عرضه شود.

حال سگا دامنه‌ای با نام Shenmue HD ثبت کرده است که احتمال می‌رود به ساخته شدن نسخه HD قسمت اول این بازی ارتباط داشته باشد. البته این دامنه اولین بار در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ ثبت شده و حال سایت TSSZ News متوجه آن شده است. همچنین این سایت در بررسی‌های خود متوجه شده که سگا همزمان با ثبت این دامنه، دو سایت دیگر هم با نام‌های SheMnUeGame.com و ShenmueRemastered.com ثبت کرده است. با اینکه به نظر می‌رسد سایت اول غلط املایی داشته باشد، ولی احتمالا سگا از قصد اسم سایت را اینگونه انتخاب کرده که طرفداران نتوانند به سادگی آن را پیدا کنند.

در حال حاضر تمامی این سایت‌ها فقط یک صفحه خالی هستند ولی ممکن است دلیل راه‌اندازی آن‌ها، تمایل سگا به ساخت نسخه ریمستر بازی Shenmue باشد.

چندی پیش دن شریدان، از مدیران سگا، اعلام کرد که این کمپانی از علاقه طرفداران به ساخته شدن نسخه‌های ریمستر Shenmue اطلاع دارد و خود نیز دوست دارد چنین کاری را انجام دهد. با این حال ساخت این ریمستر‌ها کار دشواری است:

متاسفانه ساخت ریمستر بازی‌های Shenmue 1 و Shenmue 2 کار دشواری است. چرا که معماری کنسول‌های فعلی تفاوت زیادی با پلتفرم‌های اصلی این بازی‌ها دارد و این، کار پورت کردن را دشوار می‌کند. به‌علاوه ما در صورتی که بخواهیم نسخه ریمستر را بسازیم، باید مطمئن شویم که این نسخه‌ها کیفیت بازی اورجینال را حفظ خواهند کرد و خب رسیدن به چنین درجه کیفی، آن هم برای بازی‌ای با پیچیدگی Shenmue، کار دشواری است.

همچنین یک سری مسائل مرتبط با موارد قانونی و حق امتیاز‌ها نیز وجود دارد. ولی در کل ما همواره سعی می‌کنیم که بتوانیم روزی نسخه ریمستر این بازی‌های با ارزش را ساخته و عرضه کنیم.

سگا هنوز هیچ واکنشی به انتشار خبر ثبت دامنه Shenmue HD نشان نداده است و باید منتظر اطلاعات رسمی این کمپانی باشیم. نظر شما در این مورد چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده