نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۳

آپدیت جدید Overwatch با هدف تضعیف Roadhog ،D.Va و Ana عرضه شد

بلیزارد نسخه آزمایشی آپدیت جدید Overwatch را عرضه کرده که تغییراتی در کاراکتر‌های آن اعمال می‌کند.

بلیزارد از همان زمان عرضه بازی Overwatch، سعی می‌کند تا با انتشار آپدیت‌هایی برای این بازی تعادل شخصیت‌های آن را بهتر کند. حال این کمپانی آپدیتی جدید برای بازی به صورت آزمایشی و از طریق سرور‌های تست نسخه پی‌سی عرضه کرده که تغییراتی را در چهار مورد از هیرو‌های بازی اعمال می‌کند.

اولین شخصیتی که این آپدیت تغییراتی در وی اعمال می‌کند، Ana است. پیش از آپدیت جدید قابلیت Biotic Grenade این شخصیت باعث می‌شد تا هم‌تیمی‌ها به مدت ۵ ثانیه با سرعت ۱۰۰ درصد بیشتر هیل شوند. ولی از این پس این میزان به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. بلیزارد دلیل این امر را موثر بودن بیش از حد این قابلیت دانسته است.

شخصیت بعدی که با این آپدیت تغییراتی در وی اعمال شده، D.Va است که سطح سلامتی وی به کل دست‌خوش تغییر شده است. به این صورت که میزان زره (Armor) وی از ۴۰۰ به ۲۰۰ کاهش پیدا کرده و در عوض سطح سلامتی (Health) وی از ۲۰۰ به ۴۰۰ افزایش یافته است. این تغییر باعث شده تا سطح کلی سلامتی وی ثابت بماند، ولی در عوض از این پس D.Va در برابر هیرو‌هایی چون Roadhog یا Reaper آسیب‌پذیر‌تر خواهد بود. همچنین میزان آسیبی که وی با استفاده از سلاح‌هایش وارد می‌کند نیز کاهش یافته است.

اما در مورد Roadhog، این آپدیت هم به نوعی وی را قوی‌تر و هم ضعیف‌تر می‌کند. از این پس زمانی که از زنجیر این کاراکتر استفاده می‌کنید، دشمن دقیقا در روبروی شما قرار خواهد گرفت که به‌تان اجازه می‌دهید به راحتی با استفاده از شات‌گان به وی ضربه بزنید. اما از حیث تضعیف، در صورتی که در حد فاصل برخورد زنجیر به هدف تا رسیدن وی به شما تغییری در مکان شما ایجاد شود، زنجیر شکسته خواهد شد. این به هیرو‌هایی مثل Pharah یا Lucio اجازه خواهد داد تا هم‌تیمی‌های خود را که اسیر زنجیر Roadhog شده‌اند، نجات دهند.

بلیزارد اعلام کرده که کاربران هنوز به طور کامل پتانسیل‌های شخصیت سومبرا را نشناخته‌اند و به همین دلیل هم کم‌تر از وی استفاده می‌کنند. به همین دلیل هم مدت زمانی که طول می‌کشد وی اهدافش را هک کند، از یک ثانیه به ۰.۸ ثانیه کاهش پیدا کرده است که شاید بهبود بزرگی به نظر نرسد، اما بلیزارد اعتقاد دارد که باعث خواهد شد کاربران بیشتر از وی استفاده کنند.

این آپدیت فعلا فقط به صورت آزمایشی برای پی‌سی عرضه شده است تا مشکلات احتمالی‌اش رفع شوند و پس از آن نسخه نهایی برای پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده