نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۵

رونمایی چری از کیبورد مکانیکی بدون صدای MX Board Silent

چری در نمایشگاه CES 2017، از کیبورد مکانیکی بدون صدای جدید خود با نام MX Board Silent رونمایی کرد.

یکی از صفحه کلیدهای بسیار محبوب مکانیکی، صفحه کلید G80-3000 محصول چری است. حال در جریان نمایشگاه CES 2017، این شرکت از صفحه کلید مکانیکی جدید خود با نام MX Board Silent رونمایی کرد که در حقیقت نسخه به روز شده صفحه کلید کلاسیک G80-3000 است. این صفحه کلید جدید از سوییچ‌های MX Red Silent و MX Black Silent استفاده می‌کند. چری مدعی شده است که این صفحه کلید جدید، دقیقا همان حس صفحه کلید قدیمی را به کاربر می‌دهد با این تفاوت که صدای کلیدهای آن به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

سوییچ‌های MX شرکت چری، مدت‌ها است که به استاندارد کیبوردهای مکانیکی تبدیل شده‌اند اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آنها، صدای آنها بوده است که Cherry سعی دارد با این صفحه کلید جدید، این مشکل را حل کند.

البته این سوییچ‌های بی‌صدا، تکنولوژی تازه‌ای نیستند و چری آنها را سال پیش عرضه کرده بود. اما استفاده از این سوییچ‌ها در انحصار زمانی شرکت Corsair بود که صفحه‌کلیدهای مخصوص گیمینگ تولید می‌کند و به همین دلیل تعداد محدودی از این صفحه کلیدها با سوییچ‌های بی‌صدا عرضه شدند. در پایان سال ۲۰۱۶، انحصار زمانی این سوییچ‌ها به اتمام رسید و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که به زودی صفحه کلیدهای مکانیکی جدیدی را از تولید کنندگان مختلف با استفاده از این سوییچ‌های بی‌صدا شاهد باشیم.

تمام مقالات زومجی از نمایشگاه CES 2017 را از اینجا بخوانید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده