نویسنده: میثم سبحانی
// پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۹

بازی واقعیت مجازی Alien: Covenant در حال ساخت است

کمپانی فاکس قرن بیستم اعلام کرد که در حال آماده‌سازی بازی واقعیت مجازی جدیدی بر اساس فیلم Alien: Covenant است.

از تریلری که ماه قبل منتشر شد، می‌توان استنباط کرد که فیلم آینده ریدلی اسکات، به نام بیگانه: پیمان (Alien: Covenant) قرار است بازگشتی خونین به ریشه‌های ترسناک این مجموعه داشته باشد. علاوه بر این، به کمک بازی واقعیت مجازی جدیدی که برای این فیلم ارائه خواهد شد، مخاطبان سری بیگانه، خود خواهند توانست قدم به دنیای ترسناک این اثر بگذارند. در همین راستا، کمپانی فاکس قرن بیستم اعلام کرد که در حال آماده‌سازی بازی واقعیت مجازی جدیدی بر اساس فیلم جدید بیگانه است که از الگوی صورت گرفته در بازی واقعیت مجازی فیلم قبلی ریدلی اسکات، یعنی مریخی (The Martian) پیروی می‌کند.

این پروژه که توسط دیوید کارلاک کارگردانی خواهد شد، با همکاری استودیو Scott’s RSA Films، موسسه تولید محتواهای واقعیت مجازی «MPC VR»، و استودیو Fox Innovation Lab از شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی فاکس قرن بیستم که در اصل بخش تجربه‌های واقعیت مجازی این کمپانی است، ساخته خواهد شد. این پروژه که به عنوان «سفری وحشتناک به اعماق دنیای بیگانگان» توصیف می‌شود، امسال عرضه خواهد شد، هر چند که تا بدین لحظه، جزئیات بیشتری از پلتفرم‌ها و استراتژی توزیع این بازی فاش نشده است.

از مجموعه بیگانه همواره به عنوان فرصتی فوق‌العاده برای ارائه بازی‌های واقعیت مجازی یاد می‌شده است، علی‌الخصوص بعد از عرضه دموی واقعیت مجازی بازی Alien: Isolation که با استقبال خوب مخاطبان همراه شد. با وجود اینکه بازسازی واقعیت مجازی آن بازی هرگز به طور رسمی عرضه نشد، اما بازخوردها به نسخه دموی آن، به شدت مثبت بود. کمپانی فاکس قرن بیستم، ماه قبل نیز، بازی واقعیت مجازی‌ دیگری، بر اساس فیلم سینمایی کیش یک آدم‌کش (Assassin's Creed) ساخت که در لابی‌های سالن‌های اکران کننده این فیلم به علاقه‌مندان عرضه شد.

با همکاری فاکس قرن بیستم با صنایع جدید متمرکز بر تکنولوژی‌های واقعیت مجازی موقعیت‌ محور، آینده این تکنولوژی از دید این استودیو، فوق‌العاده روشن است. آن‌ها سناریوئی را در سر دارند که طی آن، مخاطبان برای تماشای آخرین پیش‌درآمد ریدلی اسکات، مستقیما به سینمای شهر خود می‌روند و پس از تماشای فیلم، بازی واقعیت مجازی مکمل فیلم را نیز تجربه می‌کنند.

فیلم سینمایی بیگانه: پیمان در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ (۱۹ می سال ۲۰۱۷) در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد. تجربه واقعیت مجازی آن نیز، اگر چه به طور دقیق اعلام نشده اما امسال (میلادی) منتشر خواهد شد.

نظر شما درباره فیلم در دست ساخت Alien: Covenant و تجربه واقعیت مجازی آن چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده