نویسنده: اردوان جلیلی
// پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹

از آتاری به دلیل عدم پرداخت حق امتیاز شکایت خواهد شد

فرانتیر دولوپمنتس (Frontier Developments) به دلیل عدم دریافت حق امتیاز خود در مورد بازی Rollercoaster Tycoon 3 به دنبال شکایت از آتاری است.

فرانتیر دولوپمنتس ادعا کرده است که فروش بازی Rollercoaster Tycoon از عددی که آتاری اعلام کرده است بیشتر بوده و به همین دلیل آتاری باید پول بیشتری را به این شرکت پرداخت کند. فرانتیر دولوپمنتس هسته بازی را به همراه دو گسترش دهنده برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک توسعه داده است.

با توجه به گزارشات، فرانتیر دولوپمنتس مبلغ ۱.۱۷ میلیون دلار را از آتاری دریافت کرده است ولی اعتقاد دارد که باید ۲.۲ میلیون دلار بیشتر دریافت کند. این ادعا بر پایه مدارکی است که این شرکت درباره فروش این بازی پیدا کرده است.

در توضیحی که این شرکت به گیم‌اسپات ارایه داده است، دیوید والش، مدیر عملیاتی شرکت ادعا کرده است که آتاری از دسترسی آن‌ها به گزارشات و حسابرسی از آتاری جلوگیری کرده است و به همین علت است که فرانتیر دولوپمنتس درصدد شکایت قانونی است.

دیوید والش گفت:

ما تایید می‌کنیم که فرانتیر دولوپمنتس در حال تنظیم یک شکایت علیه آتاری است. ما از آوریل ۲۰۱۶ به دنبال حل و فصل این مسأله از راه‌های دیگر هستیم ولی آتاری ما را از دسترسی به اطلاعات مربوطه و حسابرسی که حق مسلم ما است منع کرده است. به همین دلیل راه دیگری به جز متوسل شدن به قانون برایمان باقی نمانده است. از آنجایی که عملیات قانونی در حال انجام است ما از ارایه اطلاعات بیشتر معذوریم.

آتاری در ژانویه ۲۰۱۳ اعلام ورشکستگی کرد اما مدتی بعد با بودجه ۲ میلیون دلاری کار خود را از سر گرفت و به انتشار بازی‌ها ادامه داد. در اواسط ۲۰۱۶ بازی RollerCoaster Tycoon World را با دسترسی پیش از موعد در فروشگاه استیم منتشر کرد که با بازخورد‌های منفی رو به رو شد. اما آتاری متعهد شد تا به پشتیبانی بازی ادامه دهد و آن را بهبود دهد. بازی کامل از آن زمان در فروشگاه استیم در دسترس است.

 فرانتیر دولوپمنتس نیز بازی Planet Coaster را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد که نقد‌های خوبی را دریافت کرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده