// یکشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

بازی های کلاسیک Myst و Riven برای اندروید معرفی شدند

استودیو Cyan در اطلاعیه‌ای، از عرضه بازی‌های Myst و Riven برای گوشی‌های اندرویدی خبر داد.

بازی Myst یکی از اولین بازی‌های CD-ROM بزرگی بود که در سال ۱۹۹۳ عرضه شد و دنباله آن یعنی Riven نیز که در سال ۱۹۹۷ وارد بازار شد، در آن زمان از نظر بصری بسیار خیره‌کننده بود. حالا پس از ۲۴ سال از انتشار اولین بازی، این بازی‌ها قرار است در قالب بازی اندروید نیز عرضه شوند.

استودیو سیان، که در اسپوکین ایالت واشنگتن مستقر بوده و سازنده اصلی این بازی‌ها است، اخیرا طی اعلامیه‌ای گفته که با همکاری استودیو کانادایی Noodlecake قصد دارند این بازی‌های کلاسیک معمایی-ماجراجویی را به گوگل پلی و آمازون بیاورند. RealMyst (نسخه real-time و سه بعدی بازی که در سال ۲۰۰۰ عرضه شد) اینک با قیمت ۷ دلار برای دانلود امکان‌پذیر است و بازی Riven نیز به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. این می‌تواند نمونه‌ای دیگر باشد که چگونه بازی‌های موبایل می‌توانند خاطرات نسل قبل را زنده و به نسل جدیدتر فراگیری بازی‌های کلاسیک را نشان دهند.

رند میلر، مدیرکل سیان در این زمینه گفت:

ما واقعا برای همکاری با استودیوهای Noodlecake و همچنین ارائه بازی‌های Myst و Riven به نسل جدید گیمرهای موبایلی هیجان زده هستیم.

استودیو Noodlecake پیش از این بازی Super Stickman Golf 3 را عرضه کرده بود. رایان هولواتی، از مدیران ارشد Noodlecake در بیانیه‌ای گفت:

همکاری با سیان به اندازه خود بازی realMyst برای ما سورئال بود. Myst بازی است که نقش بزرگی در تاریخچه صنعت گیم دارد و ما هیچ وقت در دورترین افکارمان هم نمی‌توانستیم تصور کنیم که به عنوان یک استودیو ناشناخته کانادایی، بر روی چنین اثری کار کنیم. بازی که رند و رابین ساخته‌اند تاثیر بسیار زیادی روی ما گذاشت و ما از اینکه این بازی جادویی را به طرفدارانمان پیشنهاد می‌دهیم هیجان زده هستیم.

Myst که در سال ۱۹۹۳ عرضه شد و موفق شد بازخوردهای مثبت فراوانی را به خود جلب کند، لقب «پرفروش‌ترین بازی هزاره» را در اختیار داشت. دنباله آن بازی یعنی Riven که در سال ۱۹۹۷ عرضه شده بود، به شدت مورد توجه استیو جابز، مدیرعامل پیشین شرکت اپل قرار گرفته بود؛ جابز در آن زمان Riven را به عنوان بازی که از جدیدترین فن‌آوری‌های گرافیکی اپل بهره می‌برد معرفی کرده بود. در سال ۲۰۰۹ بود که بازی RealMyst برای iOS عرضه شد و در ادامه در سال ۲۰۱۲ بازی Riven نیز برای این پلتفرم عرضه شد.

RealMyst برای اندروید، بازی خواهد بود که گیمر باید در دنیای وسیع و غریبی از جنگل‌های پر پیچ و خم به گردش بپردازد. جایی که در آن مناظری از درختان زیبا، چشمه‌های مواج که درکنار آن استراحت می‌کنید و رعد و برق‌هایی که باید از آن به جایی پناه ببرید وجود دارند. شما می‌توانید در اتاق تاج و تخت بچرخید و منظره پانورامایی داشته باشید، درحالی که به حل کردن معماهای دیوانه‌کننده کتاب‌هایی می‌پردازید که با حل هر کدام از آن‌ها، واقعیت‌های جدیدتری کشف می‌کنید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده