نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۵

ایسر در CES 2017 از پی سی مخصوص واقعیت مجازی و لپ تاپ های جدیدش رونمایی کرد

کمپانی ایسر (Acer) در آستانه‌ی برگزاری CES 2017 از لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان‌قیمت و سیستم رومیزی ویژه‌ی واقعیت مجازی‌اش رونمایی کرد.

کمپانی نام‌آشنای ایسر اندکی مانده به آغاز نمایشگاه CES 2017 لپ‌تاپ‌های جدیدی را به طرفداران‌اش معرفی کرده است. در میان این محصولات، یک لپ‌تاپ گیمینگ با قیمت بسیار بالای ۹ هزار دلار به چشم می‌خورد؛ ولی از طرفی نوت‌بوک‌هایی هم برای گیمرهایی با بودجه‌های معمول در نظر گرفته شده است.

اعضای جدید سری Aspire V Nitro شاید مطرح‌ترین لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ ارزان‌ قیمت ایسر در CES امسال باشند. کمپانی تایوانی این‌بار دو مدل ۱۵ و ۱۷ اینچی سری فوق را به پردازنده‌ی Intel Core i7-7700HQ مجهز کرده و کارت گرافیک GeForce 1060 (یا 1050 بسته به مدل) را هم جایگزین کارت پیشین آن‌ها کرده است. از طرفی سیستم ردیابی چشم Tobii به این لپ‌تاپ‌ها اضافه شده و تا ۱۶ گیگابایت رم هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. البته ارتقاها تنها به قطعات اصلی محدود نشده و امکانات دیگر سیستم را هم شامل شده است؛ به‌عنوان مثال مدل‌های جدید Nitro به درگاه USB نوع C مجهز شده‌اند و یک حسگر اثرانگشت هم دارند؛ مهم‌تر آنکه اکنون می‌توان نسخه‌هایی از این دستگاه‌ها را خریداری کرد که از نمایشگرهای UHD (رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) بهره می‌برند. مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های Nitro با پسوند Black Edition شناخته می‌شوند (V15 و V17 Nitro Black Edition) و قیمت ارزان‌ترین آن‌ها به ۱۱۹۹ دلار می‌رسد.

Acer VX 15

در این میان، ایسر نوت‌ بوک Acer VX 15 را هم معرفی کرده که با وجود قیمت پایین‌ترش نسبت به Nitro Black Edition، همچنان از قدرت بالایی برخوردار است. این محصول از پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1050 Ti بهره می‌برد، ۱۶ گیگابایت رم دارد و به هارد دیسکی یک ترابایتی مجهز شده است. قلب تپنده‌ی Acer VX 15، همانند نیتروهای جدید، Intel Core i7-7700HQ است و قیمت پایین‌ترین مدل آن از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود.

Aspire GX PC

کمپانی تایوانی یک سری رایانه‌ی رومیزی را هم برای طرفداران‌اش در نظر گرفته است. این سری با نام Aspire GX شناخته می‌شود و نسل هفتم پردازنده‌های اینتل، تا ۶۴ گیگابایت رم و کارت گرافیک GeForce GTX 1070 جزو مشخصات اصلی آن به شمار می‌روند. این قطعات آن‌قدر توانمند هستند تا امکان بهره‌گیری از هدست‌های واقعیت مجازی را، که معمولاً به سیستم‌های قدرتمندی نیاز دارند، برای کاربران‌شان فراهم کنند. پی‌سی‌های Aspire GX قرار است با بهای ۷۹۹ یورو (برای ارزان‌ترین پیکربندی) به بازارهای اروپا عرضه شوند. هنوز از قیمت دلاری این رایانه‌ها اطلاعی نداریم.

تمام مقالات زومجی از نمایشگاه CES 2017 را از اینجا بخوانید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده